Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2009
    Locatie
    VLEUTEN
    Berichten
    985

    Standaard Stomme vraag, amp channel-selector

    n00b-alert !!!

    Ik wil de channel selector van mijn amp (1 knop, geen LED's) in mijn pedalboard aansluiten op een 6,3mm jackbus, en die dan vervolgens met een kabel verbinden met mijn versterker.

    De vra(a)g(en) is (zijn):
    - kan dat uberhaupt?
    - welk soort kabel heb ik nodig (van jack naar amp)?

    Enige hulp is zeer gewenst...
    Laatst gewijzigd door Nagramoth; 3 maart 2010 om 12:20
    Mijn knutsel pagina:
    www.gemini-guitars.nl (non-commercial)

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Zit er niet al gewoon een footswitch uitgang/ingang op je amp waarop je een footswitch kunt aansluiten die van kanaal wisselt?

    Wat voor amp is het?
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2009
    Locatie
    VLEUTEN
    Berichten
    985

    Standaard

    Het is een Blackstar HT-5 (head). En ja, die komt met een switch + aansluiting. Maar ik wil de jack van de footswitch vervangen door een mono jack-bus (female), en die bus monteren in mijn pedal-board.

    EDIT: Zo eentje dus


    Nu moet ik alleen nog een kabel in elkaar flansen om die jack-bus met mijn versterker te verbinden. Ik gok dat ik daarvoor 2-aderig speakerkabel en twee mono-jacks nodig heb, maar ik zou het graag zeker willen weten.

    Aansluitingen voor gitaar, amp in en de fx send & return worden op dezelfde wijze op het bord gemonteerd, dus ik bedacht dat mijn footswitch er ook nog wel bij kon. Ik heb namelijk een aangeboren afkeer tegen onoverzichtelijke kabel-spaggetti...

    Ik weet overigens niet of het verstandig om al deze jack-bussen rechtstreeks (dus zonder afscherming) in het omhulsel van mijn pedal-board te plaatsen, met betrekking tot storing, brom/ruis, interferentie e.d. Ik weet dat ik ook een patch-bay kan maken met een metalen omhulsel, maar daar heb ik ff geen ruimte meer voor. Commentaar/tips hieromtrent is ook van harte welkom...
    Laatst gewijzigd door Nagramoth; 3 maart 2010 om 12:19
    Mijn knutsel pagina:
    www.gemini-guitars.nl (non-commercial)

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    voor die kabel inderdaad twee 6,3mm plugs en een stuk 2-aderig draad, kwaliteit van die draad maakt voor deze toepassing absoluut niet uit, er gaat geen signaal doorheen, geen hoge spanningen en geen grote stromen, dus je kunt elk 2 aderig gebruiken wat je maar wil, zolang het geleid.

    Wat betreft die patchbay, daar heb ik geen ervaring mee, maar ik kan me goed voorstellen dat je bijgeluiden krijgt. Om dit te voorkomen zul je de onafgeschermde stukken zo kort mogelijk kunnen maken, dus al zo dicht mogelijk op de 'vrouwtjes' afgeschermde kabel gebruiken. Waar je ook rekening mee kunt houden is dat je 'gitaar in' en 'amp out' (beide hoogimpedant) vrouwtjes een stuk gevoeliger zijn dan de fx in en uit (lagere impedantie).

    Succes
    pokkel'n

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top