Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 47
  1. #11

    Standaard

    Ben ook benieuwd ja.
    Aanbod blijft gewoon gelden hoor

  2. #12

    Standaard

    Heb 'm binnen! Ik ga proberen dit weekend pics + review online te zetten. Tot dan laat ik jullie nog even lekker in spanning zitten .

  3. #13
    Junior Member
    Geregistreerd
    5 december 2009
    Locatie
    Anna Paulowna
    Berichten
    22

    Standaard

    Het is weekend!
    Nog geen review

  4. #14

    Standaard

    Okidoki, hier dan een mini-review:

    Wat te verwachten van een gitaar van 38 euro? De gitaar kwam in een grote stevige kartonnen doos aan. Voor de prijs kun je niet al te veel accessoires verwachten. Het enige dat er dan ook bij zat was een stukje gereedschap waarvan ik even de naam kwijt ben, waarmee je de hals rechter of krommer zet.

    Ik ben geen professionele gitaar-tech, maar ik had het idee dat de hals te hol stond. Die heb ik dus wat rechter gezet. Vervolgens heb ik er meteen nieuwe snaren op gedraaid, want de snaren die er al op zaten waren niet geweldig (roest etc, je snapt het).

    Allemaal heel erg leuk, maar hoe speelt ie en hoe klinkt ie? Toen ik hem voor het eerst pakte en uitprobeerde viel ik bijna van mijn stoel van verbazing. Hoe Harley Benton voor 38 euro überhaupt kan produceren was één van mijn grote vragen. Er is nog een vraag bijgekomen: hoe kunnen ze voor het bedrag ook nog eens een gitaar maken die zó goed klinkt? Dat is namelijk het geval met deze gitaar: hij klinkt zo belachelijk goed voor zijn prijs.
    Ik verwachtte een gitaar die je eigenlijk alleen maar pakt als je werkelijk niks anders voor handen hebt. Het tegendeel is waar. Hij speelt fijn, makkelijk, en klinkt errug goed! Er komt een mooi helder volwassen geluid uit waar je je echt niet voor hoeft te schamen.
    Ik heb weleens zo'n mini Martin gitaar in mijn handen gehad. Mja, na 2 akkoorden heb ik die maar zo snel mogelijk weer terug in zijn standaard gezet. De Martin voelde en klonk voor mij als een stuk (veel te duur) speelgoed. De HBOM45 heeft hier totaal geen last van. Hij voelt aan als een volwaardige, serieuze gitaar.

    Nog een opmerking over de degelijkheid. Eén van de dingen waar ik bang voor was, is dat de gitaar uit elkaar valt als het te hard waait. Ook dit is totaal niet het geval. De gitaar voelt bijzonder degelijk aan. Het is lullig dat ik weer Martin als voorbeeld aanhaal, maar de Martin DXM (laminaat)gitaar die ik heb gehad voelde een stuk minder degelijk aan dan de Harley Benton. Deze Martin kostte nieuw uit mijn hoofd ongeveer 600 (!) euro. Ik moet er wel bij zeggen dat het ook echt een waardeloos instrument was (vind ik). Het is een tijdje geleden dat ik de DXM had, maar ik heb zelfs het idee dat deze Harley Benton beter klinkt...

    Conclusie: kopen dit ding! Voor 38 euro kan een gitaar van deze kwaliteit onmogelijk tegenvallen. En helaas Git Aar denk ik dat ik niet op je aanbod in ga ;p.

    Foto's komen zo .
    Laatst gewijzigd door JKI; 13 maart 2010 om 17:21

  5. #15

    Standaard

    Ik weet niet hoe je de foto's kleiner maakt, dus hier de thumbnails (klikbaar).















    Ik wilde eigenlijk ook een soundclipje maken. Vreemdgenoeg haalt mijn pc het geluid automatisch een hele toon omhoog. Ik ga het binnenkort op een andere pc proberen.

  6. #16
    Junior Member
    Geregistreerd
    5 december 2009
    Locatie
    Anna Paulowna
    Berichten
    22

    Standaard

    Hee bedankt!
    Klinkt alsof ik dan inderdaad maar zo'n ding moet bestellen.
    Zoals ik je verhaal lees klinkt het alsof de komma in de prijsstelling verkeerd staat, goeie deal dus.

    Bedankt dat je het risico hebt genomen een potentieel stuk brandhout te kopen, wat je toch een beetje zou verwachten voor die prijs.

    Groeten Dennis

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 juli 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    945

    Standaard

    Nou, gefeliciteerd. Wel jammer dat je hem zo goed vindt, want nu is het zonde om hem mee op vakantie te nemen

    Maar het lijkt erop dat ze het daar in China toch beginnen te leren en daarbij heeft Thomann ook een naam te verliezen hier in Europa. Kennelijk slagen ze er in om een redelijk hoge kwaliteitsstandaard te handhaven mbt de Chinese import.
    fietsi veni vidi

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2007
    Locatie
    in de buurt van Nijmegen
    Berichten
    168

    Standaard

    jeetje dat je voor zo weinig geld zoveel gitaar krijgt.

    ben benieuwd naar het sound clipje!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Benen wijd, muus noar veur'n, tele d'r tussen en ROCKEN MAAR!!!

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chantilly Bekijk bericht
    jeetje dat je voor zo weinig geld zoveel gitaar krijgt.

    ben benieuwd naar het sound clipje!
    Ik sluit me hierbij aan! Ben erg benieuwd!

  10. #20

    Standaard

    Wel jammer dat die slagplaat een beetje onderuitgezakt zit.
    Werken de tuners goed?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top