Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 26 van 26
  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olorin Bekijk bericht
    Wa ?
    Mijn broek is net afgezakt...... gitaristen teveel ? Leg uit want dat snap ik dus niet.

    Een bassist erbij kan altijd en is een welkome invulling (laat die maar eens wegvallen tijdens een nummer...)

    We spelen nu al jaren met 3 gitaristen en we hebben ons nog nooit "in de weg" gezeten.... nogmaals . leg uit please
    Geen wet die je verbiedt om met drie, vier of vijf gitaristen te spelen. Maar je zal dan zeker wel weten dat je de partijen onderling moet verdelen. Zinloos om met zijn allen allemaal hetzelfde te gaan spelen. Maar als je zoveel gitaristen hebt en geen bas, is het voor de hand liggend dat er eentje de lage partijen voor zijn rekening neemt.
    Nogmaals, alles mag en alles kan, maar zonder bas wordt het een kale bedoening.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 maart 2010
    Locatie
    Swalmen
    Berichten
    255

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k Bekijk bericht
    Geen wet die je verbiedt om met drie, vier of vijf gitaristen te spelen. Maar je zal dan zeker wel weten dat je de partijen onderling moet verdelen. Zinloos om met zijn allen allemaal hetzelfde te gaan spelen. Maar als je zoveel gitaristen hebt en geen bas, is het voor de hand liggend dat er eentje de lage partijen voor zijn rekening neemt.
    Nogmaals, alles mag en alles kan, maar zonder bas wordt het een kale bedoening.
    A oke. Nu snap ik het (een beetje)

    En ja, met drie gitaristen moet je je taken verdelen. Om beurten solo's/fills/riffs/opvulling. Maar het is nooit te veel......

    Tja en zonder bas.... ik blijf het zonde vinden, je ritme sectie bestaat toch uit een drummer en een bas (wil je een beetje vol klinken)

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 oktober 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    890

    Standaard

    Tsja, ik heb onze bassist nooit erg gewaardeerd, maar toen een paar keer niet op de repetitie was wist ik ineens waar je een bassist voor nodig hebt. Zonder kan wel, vooral omdat onze toetsenist het laag kan opvangen, maar ik heb toch liever een band zonder gitarist dan een zonder bassist. Als de bassist ineens zou stoppen zou ik meteen een bas pakken.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.149

    Standaard

    Meestal gaat de slechtste gitarist bassen in zo'n geval.
    ALLES IS VERKOCHT!

  5. #25

    Standaard

    Los van de lage tonen die je mist, vind ik een bassist bijna essentieel voor de groove. Een goede bassist is de perfecte schakel tussen ritme en melodie. Valt dat weg, dan is het heel lastig een goede groove neer te zetten, maar het kan wel! Laat 1 gitarist wat meer met de drums meegaan en de rest wat losser en zweveriger spelen, dan zou het moeten werken.

    Toch hou ik niet van livebands zonder bassist. Er gaat niets boven een kickdrum en een lage B of E op hetzelfde moment.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 oktober 2007
    Locatie
    Katlijk
    Berichten
    4.088

    Standaard

    Muziek maken is soms net voetbal, waarbij de slechtste voetballer mag/moet keepen, maar vooral onmisbaar is. Zo ook de bassist.
    Te koop: ENGL Blackmore top + ENGL 412 Standard cabinet + Z5 footswitch

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top