Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Discussie: Goedkope bas

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard Goedkope bas

    Ik ben op zoek naar een goedkope basgitaar, eigenlijk bedoeld om aan mijn ex-lief te geven opdat ze in mijn band komt spelen . Wij kunnen goed opschieten, ze heeft goeie muzieksmaak, en een wildvreemde erbij waaraan je helemaal je speelstijl enzoverder moet aanpassen, vind ik te ingewikkeld, maar nu to the point De bas zou een 4 snarige moeten zijn, redelijk spelen, redelijk klinken, en vrij verscheiden stijlen aan kunnen, jazz en blues niet, maar wel (indie-)rock, hardcore,...

    Deze lijkt me helemaal niet mis:
    http://www.musicstore.de/nl_NL/BEF/B...BAS0000999-000

    Prijs is heel oké, J&D is niet slecht van kwaliteit zo ver ik weet, en door de twee pickups lijkt ze me wat verscheidener dan een precision bas.

    Iemand ervaring, of tips?

  2. #2

    Standaard

    Geen idee of het wat is maar op marktplaats staat zat wat maar een klein beetje meer kost maar wel veel meer is.
    Ik had hier al eerder een Samick basje gepost wat b.v. een leuk aanbod is, maar ook een yamaha of oudere westone is een aanrader.

    Groot voordeel is dat je veel voor weinig hebt en dat je er eigenlijk niet fout mee kan gaan (alsin je vangt je geld er eigenlijk wel voor terug).

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Ik ga eens zoeken!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Locatie
    Bayside High
    Berichten
    1.340

    Standaard

    De bas die je aanhaalt is niet echt geweldig (wat een verrassing voor dat geld) Die J&D is voor een beginner leuk maar niet meer dan dat. Een leuk 2e handsje is een beter idee.
    Vote for Pedro!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2010
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    473

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door caliban Bekijk bericht
    Ik ben op zoek naar een goedkope basgitaar, eigenlijk bedoeld om aan mijn ex-lief te geven opdat ze in mijn band komt spelen . Wij kunnen goed opschieten, ze heeft goeie muzieksmaak, en een wildvreemde erbij waaraan je helemaal je speelstijl enzoverder moet aanpassen, vind ik te ingewikkeld, maar nu to the point De bas zou een 4 snarige moeten zijn, redelijk spelen, redelijk klinken, en vrij verscheiden stijlen aan kunnen, jazz en blues niet, maar wel (indie-)rock, hardcore,...

    Deze lijkt me helemaal niet mis:
    http://www.musicstore.de/nl_NL/BEF/B...BAS0000999-000

    Prijs is heel oké, J&D is niet slecht van kwaliteit zo ver ik weet, en door de twee pickups lijkt ze me wat verscheidener dan een precision bas.

    Iemand ervaring, of tips?
    Ik zou trouwens niet bij musicstore bestellen, veel slechte ervaringen over gelezen.

    Thomann

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Ik heb goede ervaringen met MS, maar ook met Thomann.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlameDude Bekijk bericht
    Ik zou trouwens niet bij musicstore bestellen, veel slechte ervaringen over gelezen.

    Thomann
    Ik heb al behoorlijk vaak wat besteld, nooit problemen gehad, altijd top service en goed te bereiken. Er zijn ook zat positieve ervaringen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    En Musicstore kan je uiteindelijk ook nog wel goed testen. Kan zijn dat ik deze week eens ga, probeer ik wel wat te testen van bassen.

  9. #9

    Standaard Goedkoop basje

    Hi
    Kijk ook eens bij Gear4Music (da's in de UK), vreselijk nette club/heel goede ervaringen met deze theeslurpers. Black Knight is het premium huismerk. Dat zit echt voortreffelijk in elkaar (zie ook You Tube) en ondanks premium is € 215,00 geloof ik het duurste model. Maar dan heb je ook een voortreffelijk afgewerkt aktief basje. Persoonlijk hoeft al dat humbukkel en aktief niet zo erg van mij, maar qua gereutel en gebrom is het heerlijk rustig, juist voor beginners wel zo geruststellend. Ook daar een geen gelul, geld terug als t niet naar je zin is.
    Ook guitarfetish (V.S.) heeft een aantal heel aardige buget modelletjes.
    Dat je aandacht geeft aan klank en de muzieksoort die je er mee te lijf wilt gaan is heel verstandig. Persoonlijk zou ik daarmee beginnen, onmiddellijk gevolgd door de vraag of de dame groot is of klein, een hekel heeft aan zware gitaren, er ook zittend mee wil kunnen spelen, met vingers of plectrum te keer wil gaan etc. Naar mijn smaak zou je pas daarna eens moeten kijken naar modellen etc. Als je er een koopt die niet zo goed voldoet, is het altijd een te dure.
    Succes.
    Gus a.k.a. Duhsjaak

  10. #10

    Standaard

    Euh Gus,

    Hij is al voorzien
    Maar een tip voor een versterker zoekt hij nog wel.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top