Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 44
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    27 maart 2003
    Locatie
    Ede
    Berichten
    15

    Standaard

    Als je jou gitaar zoveel mogelijk variatie zou willen geven, welke brug en welke neck pickup zou je dan kiezen?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    voor zoveel mogelijk variatie 1 hexafonisch (midi) element, daarmee is dit het eind van de discussie, want de veelzijdigheid die je daarmee krijgt is niet te overtreffen, of het klinkt is een tweede.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Het moet gezegd worden Neg K3, je bent wel een erg irritant eikeltje, je kunt het niet laten he? Altijd dat wijsneusgelul van je, dwangmatige nerd! Kom eens met iets nuttigs i.p.v. je gewoonlijke adviezen....

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    8.083

    Standaard

    Hmm zoveel mogelijk veelzeidigheid...
    Piezo in de brug, gibson 500t bij de brug single coil in het midden en bij de hals splitbare humbucker.
    Zou in ieder geval niet mijn keus zijn.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    ik weet dat ik wijskneuzerig enzo ben, maar ik heb hier toch wel gelijk?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2002
    Locatie
    Ermelo
    Berichten
    1.780

    Standaard

    piezo, of zo'n variax element
    3 splitbare apart in te schakelen humbuchers met ieder 29 toneknoppen, in serie/parallel,in/uit fase te zettten. En als het kan nog wat single coils.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2002
    Locatie
    11.710 Km buiten Amsterdam
    Berichten
    590

    Standaard

    Op 2003-04-18 15:46, schreef Negative K3 fan:
    voor zoveel mogelijk variatie 1 hexafonisch (midi) element, daarmee is dit het eind van de discussie, want de veelzijdigheid die je daarmee krijgt is niet te overtreffen, of het klinkt is een tweede.
    Wat is er mis met deze bijdrage? Gezien de beperkte vraagstelling is dit een prima antwoord. Wie weet wil Airways6 wel iets met homerecording gaan doen en als je geen zin hebt in 4 verschillende gitaren (ahem...:wink voor homerecording is een MIDI element een goede optie. NegK3Fan is wel eens onredelijker geweest :wink:

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    Op 2003-04-18 17:33, schreef MegaDrive:
    Op 2003-04-18 15:46, schreef Negative K3 fan:
    voor zoveel mogelijk variatie 1 hexafonisch (midi) element, daarmee is dit het eind van de discussie, want de veelzijdigheid die je daarmee krijgt is niet te overtreffen, of het klinkt is een tweede.
    Wat is er mis met deze bijdrage? Gezien de beperkte vraagstelling is dit een prima antwoord. Wie weet wil Airways6 wel iets met homerecording gaan doen en als je geen zin hebt in 4 verschillende gitaren (ahem...:wink voor homerecording is een MIDI element een goede optie. NegK3Fan is wel eens onredelijker geweest :wink:
    danku voor deze bevestiging. Om mijn post nog wat uit te breiden:

    Je kunt zoveel humbuckers, p90, gretsch elementen, piezo systemen en weet ik wat niet in je gitaar stoppen je zult er nooit de veeldijzigheid van een midi systeemn mee krijgen, met midi kun je practisch elke instrument en meer uit je gitaar toveren, je kunt zelfs een snaar toewijzen voor drumgeluiden, 2 snaren voor piano geluiden, 1 snaar voor sitar geluiden, 1 snaar voor een helicopter geluid en 1 snaar voor orgel geluiden en dan gaan fingerpicken en de meeste weirde onzin uit je gitaar toveren. Het kost alleen behoorlijkw at tijd om het allemaal zo in te stellen.

  9. #9

    Standaard

    Ik laat em toch door helemaal niemand wat wijsmaken, ik weet zelf HEEL erg goed wat goed klinkt en wat niet, in dat licht mag iedereen zijn of haar mening geven over wat goed klinkt en wat niet!

    Maar dan kan ik het nog wel totale onzin vinden!

  10. #10

    Standaard

    Ik lache me overigens regelmatig rot om figuren die echt geen flauw benul hebben waar ze het over hebben, en dan bij hoog en bij laag iets beweren.............

    Ga niet op de details in maar ik vind het vermakelijk!

    Er zitten echter ook een hoop mensen tussen die wel degeljik verstand van zaker hebben hoor!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top