Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 8 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 73
  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ACSlater Bekijk bericht
    Zoals met bijna alle producten geldt ook voor oortjes dat duurder beter is. Ultimate Ears sf5 pro schijnt een goede instapper te zijn. Die heb je voor iets meer dan €160. Wat ik een nadeel vind, is dat ze nogal uitsteken wanneer ze in de oren zitten.
    Is zo op te lossen: gewoon links en rechts omwisselen. Verder een super setje voor niet al te veel geld, zeker met de juiste foampjes!

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Even een algemene vraag:
    Is in ear beter voor je oren? je hebt dan wel het geluid direct in je oor net als bij een koptelefoon zeg maar, die zijn ook niet goed voor je oren.

    Is het het niet beter voor je oren om gewoon aangemeten oordoppen te gebruiken ipv in ear?
    Ik gebruik zelf Elacin oordoppen met een -25db filter. Werkt goed voor mij, maar ik zing niet dus dat scheelt misschien.

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barend Bekijk bericht
    Even een algemene vraag:
    Is in ear beter voor je oren? je hebt dan wel het geluid direct in je oor net als bij een koptelefoon zeg maar, die zijn ook niet goed voor je oren.

    Is het het niet beter voor je oren om gewoon aangemeten oordoppen te gebruiken ipv in ear?
    Ik gebruik zelf Elacin oordoppen met een -25db filter. Werkt goed voor mij, maar ik zing niet dus dat scheelt misschien.
    Barend,
    Volgens mij gaat het dan over invloed.
    Op je eigen koptelefoon of in-ears heb je invloed. Monitor-levels worden, over het algemeen, door meerdere factoren, waaronder mensen, bepaald.
    Je eigen volumeregeling (gekoppeld aan demping van het omgevingsgeluid) heeft daarom een enorm voordeel.
    Maar: Ja. Ook die kan je te hard zetten.
    Als je niet zingt en je hebt voldoende aan de monitormix, dan heb jij geen probleem. Maar blijkbaar is die wel zó hard dat je haar wilt dempen.
    Kan die dan niet integraal wat lager? Dat komt de kwaliteit doorgaans wel ten goede.
    Marc

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    In mijn situatie is het dan weer zo dat onze drummer nogal wel eens loeihard tekeer wil gaan, en dat komt de energie van de band zeker ten goede. Ik zet mijn versterker zo hard dat ik mezelf kan horen zonder monitor. En tsjah, dan heb je al een flink podiumgeluid. Misschien moet ik maar leren wennen aan mijn oordopjes. Bij concerten wil ik vaak niet anders, vaak klinkt het zelfs beter als ik mijn oordopjes in heb. Maar bij repetities krijg ik het gevoel de controle over mijn volume kwijt te zijn. Tenzij we in het hok bij de drummer zitten, daar kan ik niet zonder oordopjes.

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Ik zet mijn versterker zo hard dat ik mezelf kan horen zonder monitor. En tsjah, dan heb je al een flink podiumgeluid.
    En dat is echt zo vreselijk irritant/lastig voor geluidstechnici/mensen op de eerste rij(en).
    Voor de geluidsmensen/het publiek en jezelf moet je dat gewoon niet doen, daar verneuk je gewoon zoveel mee (je eigen gehoor, je eigen monitormix, alles hard = meer kans op feedback, etc).
    Laatst gewijzigd door Arvoitus; 27 april 2010 om 19:44

  6. #26

    Standaard

    En dát is nou weer typisch een geluidsmensen standpunt.

    In de praktijk hoor je bij kleine gigs altijd een combinatie van podiumgeluid aangevuld met PA geluid. Helemaal niks mis mee. (vooropgesteld dat het podiumgeluid niet op straaljager niveau is)

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rawdata Bekijk bericht
    Barend,
    Volgens mij gaat het dan over invloed.
    Op je eigen koptelefoon of in-ears heb je invloed. Monitor-levels worden, over het algemeen, door meerdere factoren, waaronder mensen, bepaald.
    Je eigen volumeregeling (gekoppeld aan demping van het omgevingsgeluid) heeft daarom een enorm voordeel.
    Maar: Ja. Ook die kan je te hard zetten.
    Als je niet zingt en je hebt voldoende aan de monitormix, dan heb jij geen probleem. Maar blijkbaar is die wel zó hard dat je haar wilt dempen.
    Kan die dan niet integraal wat lager? Dat komt de kwaliteit doorgaans wel ten goede.
    Marc
    Ja, daar heb je gelijk in. Maar misschien dat je de in ears automatisch te hard gaat zetten om toch die kick te krijgen van een optreden.

    Op het podium gaat het al snel te hard natuurlijk vanwege de drums of versterkers of monitors etc. Ik speel altijd met oordoppen, zowel bij repetities als optredens en meestal ook als ik naar concerten ga. Ik kan niet meer zonder die dingen.
    Het geluid blijft met die Elacin oordoppen overigens nog super goed klinken, alleen zachter.

  8. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Baker Bekijk bericht
    En dát is nou weer typisch een geluidsmensen standpunt.

    In de praktijk hoor je bij kleine gigs altijd een combinatie van podiumgeluid aangevuld met PA geluid. Helemaal niks mis mee. (vooropgesteld dat het podiumgeluid niet op straaljager niveau is)
    Ik heb afgelopen zaterdag FOH in een zaaltje met 200 man gedaan, er stonden 2 marshalls op het podium te blazen. Ik heb de gitaren maar na 1 nummer weggeschoven omdat het totaal niet uitmaakte vanuit de FOH positie.

    Wat nog erger was dat er 5 microfoons op het podium stonden + 5 monitors in het rood + de artiesten vonden het nog niet hard genoeg.

    Resultaat: artiesten konden eigen zang niet horen en dus niet lekker optreden, mensen op de eerste rij waren bijna doof, en ik kon er niks moois van maken.

    Podiumgeluid mag, maar twee 100W Marshall's op driekwart volume is gewoon vragen om problemen.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arvoitus Bekijk bericht
    En dat is echt zo vreselijk irritant/lastig voor geluidstechnici/mensen op de eerste rij(en).
    Voor de geluidsmensen/het publiek en jezelf moet je dat gewoon niet doen, daar verneuk je gewoon zoveel mee (je eigen gehoor, je eigen monitormix, alles hard = meer kans op feedback, etc).
    1) Mijn versterker is een 15 watt Blues Junior die ik via een standback ruim 45 graden kantel.
    2) Zo hard dat ik mezelf hoor is geenszins harder dan de drummer op zijn drumstel ragt.
    3) Ik hoor vaker dat ik wel wat harder mag dan dat ik wel wat zachter mag.
    4) Zodra een tech zegt dat ik te hard sta, zet ik mijn versterker lekker wat zachter.
    5) Mijn gehoor gaat er nu niet harder aan dan wanneer ik mezelf niet perfect zou horen.
    6) Ik speel ontzettend graag met feedback.

    Ik had geen zin om het niet op te sommen. En afgelopen zondag in de kleine zaal van Paradiso denk ik dat ik vrij weinig van de PA hoorde, maar het podiumgeluid was erg goed.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arvoitus Bekijk bericht
    Ik heb afgelopen zaterdag FOH in een zaaltje met 200 man gedaan, er stonden 2 marshalls op het podium te blazen. Ik heb de gitaren maar na 1 nummer weggeschoven omdat het totaal niet uitmaakte vanuit de FOH positie.

    Wat nog erger was dat er 5 microfoons op het podium stonden + 5 monitors in het rood + de artiesten vonden het nog niet hard genoeg.

    Resultaat: artiesten konden eigen zang niet horen en dus niet lekker optreden, mensen op de eerste rij waren bijna doof, en ik kon er niks moois van maken.

    Podiumgeluid mag, maar twee 100W Marshall's op driekwart volume is gewoon vragen om problemen.
    Toegegeven dat dat qua versterking wel erg extreem is, ik vind het zelf irritant als een geluidsman zegt dat zodra er iets te hard gaat, het geluid dat hij geeft automatisch heel slecht is. Ten eerste communiceer je dan - "jongens, moeten die amps zo hard? Als ze iets zachter gaan, kunnen jullie jezelf veel beter horen" - ten tweede komt het voor de artiest heel lui en gemakzuchtig over.

    Ik zeg niet dat je het helemaal fout hebt gedaan, maar ik vind het (ook van artiesten) erg makkelijk om de ander de schuld te geven van een slecht geluid.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top