Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 8 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 73
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ACSlater Bekijk bericht
    Zingen met doppen in is naar mijn ervaring ronduit kut.
    Klopt wel. Ik denk dat het voor een lead zanger best lastig is. Maar ik doe alleen wat backing vocals en dat gaat prima met doppen.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JvD. Bekijk bericht
    Als jij net als ik de -25db doppen hebt en je hoort alles als een brij dan staat het gewoon VEELS te hard(of de ruimte is te klein).

    En nooit je oordoppen uit doen, wat kan jou het verroten als je geen pitch kunt horen voor vocals. Als jij het niet hoort, hoort het publiek het helemaal niet, die krijgen de volle laag.

    Ik kan mijzelf prima horen sinds ik mijn -25db dopjes heb, zingen is echt verrukkelijk nu, kan zo genieten live.
    Ehh, dat is het waar. Als je jezelf niet kunt horen zingen, komt dat door de monitoring en niet doordat je in de zaal te zacht staat.

    Moet ik wel erbij zeggen dat ik persoonlijk wel vrij makkelijk doorheb of ik goed zit of niet, ook als ik mezelf niet op een monitor terughoor.

    edit: wat is eigenlijk het verschil tussen standaard-oordoppen voor IEM en de hoofdtelefoons die ik bijv. bij de computer in mijn oor stop (en dan wel degene die echt in mijn oor gaan)? Want ik zie prijzen van €70 tot €300, terwijl je 'normale' in ears ook wel voor €30 kunt krijgen.
    Laatst gewijzigd door FruscianteFan; 20 april 2010 om 01:40

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Moet ik wel erbij zeggen dat ik persoonlijk wel vrij makkelijk doorheb of ik goed zit of niet, ook als ik mezelf niet op een monitor terughoor.
    Hoe weet je dat dan?
    Je hoort jezelf immers niet....

    Het geluid in je hoofd wordt overstemd door de band.
    Daarom hoor je niks meer. Om dat te compenseren heb je monitioren nodig. (of in ear)

    Hoe weet je anders dat je goed zit?
    Aan de hand van opnames achteraf of iets dergelijks?

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Weet ook niet precies hoe dat zit. Misschien was het geluid op de monitor (nouja, ik had geen eigen, maar toch) beter dan ik zelf doorhad.

  5. #15

    Standaard

    Rob,
    Een wat eigenaardige suggestie van iemand die ervaringen in geheel andere settings heeft.
    Ik gebruikte altijd een VoiceSolo om naast het monitor geluid, een beetje more-of-me in te draaien.
    Tegenwoordig doe ik dat ook, maar via in-ears.
    Ofwel, je standaard (zaal) mix op je oortje, waarbij je zelf op je werkplek een beetje van je eigen instrument of zang erbij draait.
    Alles zelf in de hand.
    Marc

    RyCooder.nl

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rawdata Bekijk bericht
    Rob,
    Een wat eigenaardige suggestie van iemand die ervaringen in geheel andere settings heeft.
    Ik gebruikte altijd een VoiceSolo om naast het monitor geluid, een beetje more-of-me in te draaien.
    Tegenwoordig doe ik dat ook, maar via in-ears.
    Ofwel, je standaard (zaal) mix op je oortje, waarbij je zelf op je werkplek een beetje van je eigen instrument of zang erbij draait.
    Alles zelf in de hand.
    Marc

    RyCooder.nl
    Die post was niet helemaal duidelijk.
    Een apparaatje als de voicesolo of 'n Ross-monitormixertje stellen je in staat je monitor signaal (aansluiten op je stageblok) te mixen met andere signalen.
    Hierdoor kan je de standaard monitor of zaalmix afluisteren en daar je eigen zang of instrument aan toevoegen.
    Aansluiten gaat alsvolgt:
    Je monitor geluid komt van het stageblok, maar je microfoon en/of instrument gaan via de voicesolo naar de mixer. (Dit is dus geen returnsignaal, maar jouw sendsignaal)

    Marc

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc_o Bekijk bericht
    Na 25 jaar in de herrie gestaan te hebben zijn we als band vorige maand totaal overgestapt op in-ears, en verdomme, ik had dat veel eerder moeten doen.
    Nu kon ik alles veel beter horen op een normaal geluidsniveau en was ik na een optreden lang zo moe niet en dan ook nog eens zonder suizen.
    Mijn gehoor is absoluut beschadigd, net als dat van velen van jullie en ik vind het dom van mezelf dat ik het nooit eerder een kans heb gegeven.

    Ons voordeel:
    Wij hebben een vaste geluidsman die ook echt bij de band hoort en hetzelfde betaalt krijgt. Hij heeft er ook een opleiding voor genoten en weet on-the-spot oplossingen te verzinnen. Dat is erg belangrijk, want zodra je je normale monitors thuislaat en het spul werkt niet....heb je absoluut een groot probleem.

    Overige winst halen we uit het feit dat je minder ruimte nodig hebt en het totale bandvolume voor de kroeg, het publiek dus, fors is afgenomen. Meer complimenten over de sound en de overspraak van de verschillende versterkers is ook minder, dus beter geluid.

    Wij werken overigens niet draadloos, maar met een Fisher-amps beltpack met draad (7 meter per persoon) wat prima werkt door het betere geluid en de lagere kosten. In praktijk staan we in kleine kroegjes en dan is 7 meter kabel veel te veel.

    We gebruiken allemaal Sennheiser ie8 in ears met extra te regelen basrespons.
    Ik was in totaal ongeveer 400 kwijt en dat vind ik niet veel voor de bescherming van mijn oren.
    Gebruik je ook de fischer In-Ear amp? (welke versie?). Ben erg benieuwd naar je ervaringen hiermee.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Locatie
    Bayside High
    Berichten
    1.340

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Wat is eigenlijk het verschil tussen standaard-oordoppen voor IEM en de hoofdtelefoons die ik bijv. bij de computer in mijn oor stop (en dan wel degene die echt in mijn oor gaan)? Want ik zie prijzen van €70 tot €300, terwijl je 'normale' in ears ook wel voor €30 kunt krijgen.
    Zoals met bijna alle producten geldt ook voor oortjes dat duurder beter is. Ultimate Ears sf5 pro schijnt een goede instapper te zijn. Die heb je voor iets meer dan €160. Wat ik een nadeel vind, is dat ze nogal uitsteken wanneer ze in de oren zitten. In ieder geval is een 2 of 3-weg systeem het best (en dus duurst)
    Vote for Pedro!

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ACSlater Bekijk bericht
    Zoals met bijna alle producten geldt ook voor oortjes dat duurder beter is. Ultimate Ears sf5 pro schijnt een goede instapper te zijn. Die heb je voor iets meer dan €160. Wat ik een nadeel vind, is dat ze nogal uitsteken wanneer ze in de oren zitten. In ieder geval is een 2 of 3-weg systeem het best (en dus duurst)
    Voor wat het waard is: Ik heb de Variphone Elite Series ES2, die klinken ongelooflijk mooi. Ik geloof dat ze wel prijzig zijn. 3 weg zijn nog beter, maar ik hoor het verschil niet .....

    Marc

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Locatie
    Bayside High
    Berichten
    1.340

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rawdata Bekijk bericht
    Voor wat het waard is: Ik heb de Variphone Elite Series ES2, die klinken ongelooflijk mooi. Ik geloof dat ze wel prijzig zijn. 3 weg zijn nog beter, maar ik hoor het verschil niet .....

    Marc
    Ik heb dus de Westone UM3x, een 3-weg systeem. Kostte ongeveer €230,- in totaal en deze zijn ook erg goed en naar het schijnt ook erg populair bij de audiofielen. Wat me met goedkope oortjes vooral opviel is de hoeveelheid ruis en de snoertjes zijn nogal microfonisch; als je tegen het snoer tikt of ergens tegenaan schuurt, dan hoor je dat duidelijk in je oren.
    Vote for Pedro!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top