Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 678
Weergegeven resultaten: 71 t/m 73 van 73
  1. #71

    Standaard

    Ik heb UE10's maar ben niet super tevreden over de pasvorm. De wetenschap dat veruit het grootste gedeelte van de prijs in het maatnemen en gieten van de doppen zit geeft dan te denken, want in al die doppen zitten zowat dezelfde drivers. Zou dus betekenen dat de goedkopere merken goedkoper maatnemen en laten gieten.

    Ik zag laatst nog een soort prijsknaller, zal eens kijken of ik die nog terug kan vinden.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  2. #72

    Standaard

    het grootste deel van mijn band gebruikt naar volle tevredenheid geen maatdoppen. Dus verplicht is het zeker niet. En wegens de prijs zou ik voor de instap naar in-ear niet wachten tot je 600 / 800 euro hebt voor maatdoppen. Gewoon NU je oren beschermen!

    Let op bij maatdoppen dat je de kabeltjes achteraf kunt vervangen.

    en stop in doosjes van in-ears altijd wat silica-gelkorrels. (van die witte zakjes met korrels die in je verpakkingen van electronische materialen zitten. Die absorberen zweet/vocht na een optreden in je doppen. Membraampjes bevatten metaal)

    Er zijn veel bakerpraatjes over tweeweg en drieweg systemen.
    Een goed single driver in-ear, die zit met een klein membraam vlak voor je kleine trommelvlies.
    Op die afstand een meerwegsysteem in-ear plaatsen heeft zo veel technische mitsen en maren qua fase enz, terwijl de membraamjes van de bassdriver niet fysiek groter kunnen zijn of meer akoestische ruimte hebben om laag te laten ontwikkelen. Alle traditionele verhalen over speakers gaan voor 60% niet op als je een membraam voor een membraam houdt met een ruimte van misschien 2 bij 2 millimeter...

    Ook bij een drummer of bassist voor het (bas)volume een losse basdriver maken is een beetje gek. Je doet doppen om je gehoor te sparen. Als je dan alsnog een meerwegsysteem koopt om harder te kunnen gaan.... Single driver systemen kunnnen goed klinkend prima je oren beschadigen.

    Maar goed meerweg systemen zijn duurder en iedereen "weet" vanuit hun monitorspeakers dat meerweg beter klinkt bij topkwaliteit monitoring DUS de consensus dat het beter klinkt was al bereikt voor er grote aantallen muzikanten ooit het geprobeerd hebben...
    Laatst gewijzigd door showband; 3 januari 2011 om 09:47
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  3. #73
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2007
    Locatie
    Planet KiXi
    Berichten
    3.668

    Standaard

    Ik ga denk ik voor een 2 weg systeem.
    Ergggg duur grapje, maar dan hebk wel wat meer druk in het laag.
    (en het verschil van 200 euro is dan toch ook te verwaarlozen).
    Gitarist van Delain. Vengeance. Tri-Head.

    www.facebook.com/timosomers

    Timo Somers uses Aristides Guitars & Koch Amps & Dean Markley Strings.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top