Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2010
    Locatie
    H.I.Ambacht (of all places)
    Berichten
    4

    Standaard Gebruik van een Isolatie Cabinet

    Ik ben zelf een enthousiast gebruiker van in-ears, zowel live als tijdens de repetities spelen we met de gehele band met in-ears. Alhoewel we allen redelijk sceptisch waren in het begin, stapelen de voordelen zich op. Om te voorkomen dat de backline de in-ears overstemmen, ben ik overgestapt van een 4 x 12" naar een "Box of Doom" Iso Cabinet.
    Het is even wennen, maar uit eindelijk is je geluid hetzelfde (misschien zelfs beter), maar zonder overspraak en "hinder"..



    Ik vroeg me af of er onder de gitaristen op het forum ook gebruikers zijn van een soortgelijke kast of misschien geïnteresseerden die kan informeren ?

    Cheers,

  2. #2

    Standaard

    Hoe doe je dat als je 2 mics voor de speaker wil gebruiken?

  3. #3
    Junior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2010
    Locatie
    H.I.Ambacht (of all places)
    Berichten
    4

    Standaard Gebruik van een Isolatie Cabinet

    Twee micro's, t' is bij mij nog nooit voorkomen. Opzich is het geluid wat er nu uit komt met één mic erg goed. Ik kan me de toepassing wel in denken, inderdaad.. Maar er is ruimte zat voor twee mics, dan is het een kwestie van een extra aansluit plaat intern en extern aan laten brengen. Voordeel is dat het een maatwerk product is, dus mocht die wens er zijn dan geloof ik best dat de Box of Doom zo ook geleverd kan worden, met een kleine (of misschien géén) meerprijs..

  4. #4
    Banned
    Geregistreerd
    24 mei 2005
    Locatie
    GOURANGA!
    Berichten
    13.020

    Standaard

    Vind het altijd wel interessant die dingen voor thuis opnamen, wel een beetje brak dat ik alleen amps heb met een 4 ohm uitgang.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2007
    Locatie
    boortmeerbeek (belgium)
    Berichten
    2.146

    Standaard

    En wat kost dit, als ik vragen mag natuurlijk

  6. #6

    Standaard

    Starter pakket = 800 euro
    All-in pakket = 900 euro

  7. #7

    Standaard

    beetje OT, maar ik zou ipv zo'n flightcase mee te zeulen eerder voor zo'n ding gaan:

    http://www.two-notes.com/en/Produits...edo-VB101.html

    overigens wel wat duurder en de BOD ziet er verder goed uit.
    Hoeveel db dempt ie precies? kan ik de op de site niet vinden...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2008
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    929

    Thumbs up

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Progpower Bekijk bericht
    Twee micro's, t' is bij mij nog nooit voorkomen. Opzich is het geluid wat er nu uit komt met één mic erg goed. Ik kan me de toepassing wel in denken, inderdaad.. Maar er is ruimte zat voor twee mics, dan is het een kwestie van een extra aansluit plaat intern en extern aan laten brengen. Voordeel is dat het een maatwerk product is, dus mocht die wens er zijn dan geloof ik best dat de Box of Doom zo ook geleverd kan worden, met een kleine (of misschien géén) meerprijs..
    te gek hoor, ben je zelf toevallig ook de bouwer van dit concept ?

    Klinkt mij iig erg intressant, vind alleen de prijs nogal aan de flinke kant. Bedoel.. er zijn meerdere isocabs te koop, en die zijn over het algemeen toch wel iets goedkoper ?

  9. #9

    Standaard

    Ik zag/las dat de silent sister van riviera een soort sluis heeft waardoor lucht naar buiten (of de andere kant van de speaker??) verplaatst kan worden, om te voorkomen dat er een soort van vacuüm ontstaat. Heeft deze dat ook, of is dat gewoon niet noodzakelijk?

  10. #10

    Standaard

    Ik vraag me wel af of je er een beetje fatsoenlijk een md421 of md441 in kwijt kan....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top