Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 32 van 32
  1. #31

    Standaard

    Snaren er af gehaald, hand in de klankkast, drie kabels, eerst per ongeluk aan de foute zitten rukken, omdat hij nogal vast bleek te zitten heb ik maar een bouwlamp er bij gehaald. Toen zag ik ook nog een beetje verstopt een kabeltje met een haakse plug! En ja hoor, het stekkertje zat er net niet ver genoeg in! Ver genoeg om geluid te kunnen geven, maar net niet goed genoeg om de led fatsoenlijk te laten werken. Heel vreemd toch dat er wel geluid uit kwam, en gewoon normaaal volume. De bouwer heeft de stekker er dus niet ver genoeg ingedrukt, is ook niet iets waar je als gitarist meteen aan denkt, tenminste niet bij dit soort gitaren. Wel een goed aanpak van LR Baggs, ik hoefde trouwens geen bon of garantiebewijs te laten zien of te vertellen dat ik een first owner ben. Ze blijven zich gewoon verantwoordelijk voelen voor hun produkt. Ook de mensen van Larrivee zitten zo in elkaar. Het kost wat maar dan heb je ook wat.

    De kam moet ik nog maken, moet aardig wat afgehaald worden, misschien laat ik het ook door een vakman doen, kan ik meteen kiezen voor nog beter materiaal. Voorlopig zet ik er weer 013 op, daar krijg je ook meer spierballen van.

  2. #32

    Standaard

    Fijn om te horen dat het probleem is opgelost. Ik kwam in dit topic terecht omdat ik ook problemen heb met mijn RL Baggs systeempje maar de mijne is bijna 20 jaar oud. Als ik er verder in het forum niets over vind, open ik een nieuw topic.

    2 mm plectrum? Da's nogal fors. Sla je ook erg hard aan? Die combi zou een reden kunnen zijn dat je snaren kletteren. De meeste gitaristen die ik ken, spelen met dunnere plectrums (ik met 1 mm of 1,4 mm max. Is in mijn beleving al bijna volmaakt stijf). Misschien ook eens proberen?
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

    "Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top