Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1

    Picker Een vraag over de line6 pod 2.0

    Hoe reageert deze als je er stompboxen voor hebt? Reageert hij dan zoals de amp die je op dat moment op de pod hebt ingesteld, gaat ie bijvoorveeld van wat meer volume oversturen? Of werkt dat niet zo?

    Hoe zou het klinken als je hem tussen je gitaar en je cube zet?

    EDIT: Oh, en nog een vraag. klinken die amp models hetzelfde als die in line 6 gearbox of podfarm?
    Laatst gewijzigd door David1223; 16 februari 2010 om 23:06
    Shut Up 'N Play Yer Guitar

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herman
    Erg goede gitarist inderdaad, als het goed is heb ik die gitarist nog wel ergens liggen..ik zal vanavond wel even zoeken.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    Zoetermeâh
    Berichten
    2.380

    Standaard

    Ik heb er wel eens een wah voorgezet en dat ging best.

    Tussen je gitaar en cube (amp) kan ook, zet dan de AIR mode anders (check de manual). Je hebt dan geen speaker simulatie nodig...
    Rock on amigos!

  3. #3

    Picker

    Is er nog iemand die op deze vraag kan antwoorden? En of het inderdaad dezelfde amps zijn als in gearbox en podfarm met dezelfde geluidskwaliteit.
    Shut Up 'N Play Yer Guitar

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herman
    Erg goede gitarist inderdaad, als het goed is heb ik die gitarist nog wel ergens liggen..ik zal vanavond wel even zoeken.

  4. #4

    Picker

    Weet niemand dit? De pod is toch best een populair apparaat?
    Shut Up 'N Play Yer Guitar

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herman
    Erg goede gitarist inderdaad, als het goed is heb ik die gitarist nog wel ergens liggen..ik zal vanavond wel even zoeken.

  5. #5

    Standaard

    Hoi,

    Hoewel de preamps anders geprogrammeerd zijn omdat het een digitaal is (softwarematige vervorming van het digitale kanaal op PC of Mac e.d.) en de ander 100% moddeling (POD's), lijken ze erg op elkaar. Als ik jou was zou ik echter geen POD 2.0 nemen want die is al erg verouderd. De iets nieuwere (en iets duurdere) versie is niet alleen veelzijdiger maar heeft ook digitale toepassingen die dus een stuk beter gekoppeld kunnen worden aan een PC (via USB e.d.). Daarnaast vind ik hem gewoon een stuk beter klinken :-).

    edit: Mocht je trouwens alleen via PC spelen, neem de Toneport want die heeft echt veel meer mogelijkheden. Mocht je alleen via amp willen spelen is modeling beste voor je. Overigens met duurdere versie doelde ik op de XT, maar deze kan ik niet meer vinden (moet je dus goed zoeken even). De X3 klinkt echt 100 miljoen keer beter dan de 2.0 maar is wel meteen een heel stuk duurder (120% ofzo).
    Laatst gewijzigd door Chocola; 26 februari 2010 om 09:50
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

  6. #6

    Standaard

    De X3 werkt trouwens best prima met andere effecten (heeft er aparte opties voor), Toneporten kunnen alles slikken (je kunt immers alles aanpassen) en de POD 2.0 doet het ook wel, maar is nog wel eens selectief.

    Dit zijn mijn ervaringen althans.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

  7. #7

    Standaard

    Overigens hoort dit topic hier niet thuis, maar in effecten. Al kun je als je creatief denkt het als een voorversterker beschouwen ^^.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

  8. #8

    Standaard

    de versterkertypes reageren op de pedalen zoals dat ook zou zijn bij de 'echte' versterker. Dus verschillend per gekozen type.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Resonare Bekijk bericht
    Hoi,

    Hoewel de preamps anders geprogrammeerd zijn omdat het een digitaal is (softwarematige vervorming van het digitale kanaal op PC of Mac e.d.) en de ander 100% moddeling (POD's), lijken ze erg op elkaar. Als ik jou was zou ik echter geen POD 2.0 nemen want die is al erg verouderd. De iets nieuwere (en iets duurdere) versie is niet alleen veelzijdiger maar heeft ook digitale toepassingen die dus een stuk beter gekoppeld kunnen worden aan een PC (via USB e.d.). Daarnaast vind ik hem gewoon een stuk beter klinken :-).

    edit: Mocht je trouwens alleen via PC spelen, neem de Toneport want die heeft echt veel meer mogelijkheden. Mocht je alleen via amp willen spelen is modeling beste voor je. Overigens met duurdere versie doelde ik op de XT, maar deze kan ik niet meer vinden (moet je dus goed zoeken even). De X3 klinkt echt 100 miljoen keer beter dan de 2.0 maar is wel meteen een heel stuk duurder (120% ofzo).
    Maar die XT is bijna nergens meer te vinden.
    Shut Up 'N Play Yer Guitar

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herman
    Erg goede gitarist inderdaad, als het goed is heb ik die gitarist nog wel ergens liggen..ik zal vanavond wel even zoeken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top