Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    15 december 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30

    Standaard Epiphone Blues Custom

    Iemand ervaring met deze amp?
    Werkt 'ie goed met pedalen en is 'ie geschikt voor thuis oefenen & kleine gigs?


  2. #2

    Standaard

    Kan me herinneren dat ik een aantal behoorlijk positieve recensies over deze versterker gelezen heb. Ook hier in dit versterkerforum.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Ik heb 'm: goed ding, geen boutique, maar dat verwacht je ook niet voor die prijs.

    Reageert goed op pedalen, klinkt wel snel schel, maar heeft een goede toonregeling om dat te verhelpen (ik vind 'm eigenlijk te bright gevoiced, dus treble staat bij mij veelal dicht). 30 watt is voldoende voor gigs, maar verwacht niet dat 'ie sprankelclean blijft naast een flink meppende drummer: 't is geen Twin Reverb ;-).

    De actieve EQ-sectie vergt wat gewenning, ik laat 'm meestal uit.

    De switch-optie naar 15 watt ("klasse A" ...hmm, betwijfel 't...) is handig voor thuis en kleine podia, en klinkt ook goed, maar is ook nog steeds erg hard hoor. Volumeregeling werkt wel goed en 't kan zeker zacht, alleen overstuurde geluiden zou ik dan uit een pedaaltje halen, klinkt toch wat beter.

    Eén ding wil ik je voor waarschuwen: het ding is bijkans zwaarder dan de Twin Reverb die ik heb staan!! Het eerste dat ik heb gedaan is er wielen onder schroeven.....

    Maar de vintage-styling maakt dan weer veel goed ;-)
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    30 watt is voldoende voor gigs, maar verwacht niet dat 'ie sprankelclean blijft naast een flink meppende drummer: 't is geen Twin Reverb ;-).
    maar kan hij clean blijven als je met een drummer samenspeelt, zonder aan je gitaarvolume te komen?

    want ik was ook zeer benieuwd, maar dat vind ik toch wel een vereiste.
    oh ö

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Ik heb er 1. De mijne is nu toevallig stuk, maar verder ben ik er erg tevreden over. De EQ-sectie is inderdaad even een kwestie van wennen. Met de actieve EQ aan lijkt-ie wel harder te gaan. Eens met bovenstaande: het ding is enorm zwaar. Met pedalen: prima. Voor thuis is het een beetje overkill eigenlijk, 2 speakers en 30 watt maar het kan goed. Bij gigs heb ik nooit enig gebrek gehad aan headroom. Ik zeg doen.

  6. #6
    Member
    Geregistreerd
    15 december 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30

    Standaard

    Wat bedoelen jullie met de actieve EQ ?

    Ik denk dat ik 'm binnenkort maar eens ga uitproberen, klinkt goed

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    geen idee hoe het precies werkt, maar er zit een drukknopje op dat de toonregeling schakelt tussen actief en passief.... lijkt een beetje een vette mid-booster of zo.
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  8. #8
    Member
    Geregistreerd
    15 december 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30

    Standaard

    Hmm ik heb net een filmpje bekeken, en het schijnt dan je dan de eq kan switchen tussen interactief of independent. Geen idee wat ie daar precies mee bedoelt maar ik geloof m onmiddeiljk.

    Is er trouwens ook iemand die ervaring heeft met de Epiphone Valve Senior?
    Dat is een 20 watt buizencombo, denk toch dat 30 watt buizen een beetje te hard is voor in mijn slaapkamertje, en met 20 watt red je kleine gigs ook wel toch?
    Laatst gewijzigd door Tess-a; 16 februari 2010 om 17:56

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2009
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    175

    Standaard

    20 watt is nog steeds veel voor thuis hoor :P. Kijk als je Jazz speelt kom je er niet, maar speel je lekkere vuige bluesrock lukt het wel denk ik .
    And the waiter served my coffee with a consolation sigh.
    You remind Anna, if she asks why.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.964

    Standaard

    Ik heb de versterker zelf ook thuis staan. Hij is schakelbaar naar 15 watt en dan is het net te doen thuis maar ook al wel erg hard hoor.
    Vind het opzich wel een fijn versterkertje maar heb er wel een boost voor staan omdat ik voornamelijk hardrock speel. Ik zit te twijfelen hem weg te doen omdat ik er eigenlijk te weinig gebruik van maak thuis. Ga waarschijnlijk kijken naar een kleiner combootje.

    Het verschil in eq tussen interactief en independent is dat de knoppen bij interactief effect hebben op elkaar en bij independent elke bandfreq los is. Interactief word gebruikt in marshall's als ik me niet vergis en independent in fender.

    Ik denk dat als je er 2 andere speakers inzet je al een hoop schelheid weghaalt opzich. Ik heb mijn engl blackmore ook welleens over deze speakers gezet maar ook dat klonkt erg schel.

    Ik denk dat je met 2 heritage greenbacks een geweldig blues/jazz beestje hebt waar je zeker optredens mee kan doen.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top