Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 oktober 2005
    Locatie
    Bedum
    Berichten
    1.519

    Standaard Wat moet ik met 2 dreadnoughts? BR-140A

    Ik, als fervente marktplaats-scharrelaar (en verkoper ook trouwens) kon het weer eens niet laten: toch maar even die Blueridge proberen...
    Nu ben ik niet echt een dreadnought-man, maar deze was toch ook wel weer heel mooi. En de prijs incl. koffer toch ook wel weer heel zacht. En het ding is toch ook wel weer heel erg breed inzetbaar...
    De Blueridge BR-140A (De A staat voor het Adirondack bovenblad).
    Mooie punch, redelijke balans, meer warm dan helder (in tegenstelling tot mijn Simon & Patrick SC Flame Maple). Flink volume en bas ook. Je betaald dus niet voor niks een paar honderd meer voor dat adirondack (of zou het daar niet van komen?). Alleen om te zien, met al dat bling-bling wel een beetje een hoog speelgoed gehalte... Maar stiekum is dat ook nog wel weer leuk (net zoals je jezelf af en toe betrapt op het meezingen van bijv. sha-la-lie of heb je even voor mij... :P)

    Picjes:







    En samen met zijn onlangs gerestaureerde (nieuwe lak) grote zus:

    Ovation Collectors Edition '97, Martin HD-28 & Fishman Matrix Infinity, Simon & Patrick Showcase FM & Fishman Ellipse Matrix Blend, Larrivee OM-03R, Fender Baja Telecaster, Vision & Gerrinez bass, Richwood Irish Bouzouki, Simon & Patrick Vintage Burst Parlor Cedar HG A3.2

  2. #2

    Post

    Gaaf hoor... Adirondack heeft de naam wat stijver te zijn en langer de tijd nodig te hebben om het nieuwige, weinig losse geluid kwijt te raken, maar wel wat helderder te zijn dan sitka. Hoe het ook zij... gefeli.

    Wel jammer van die headstock

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 oktober 2005
    Locatie
    Bedum
    Berichten
    1.519

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door northernlake Bekijk bericht
    Gaaf hoor... Adirondack heeft de naam wat stijver te zijn en langer de tijd nodig te hebben om het nieuwige, weinig losse geluid kwijt te raken, maar wel wat helderder te zijn dan sitka. Hoe het ook zij... gefeli.

    Wel jammer van die headstock
    Gelukkig was deze al redelijk ingespeeld. Ik vind de sound erg overtuigend.
    Over de headstock: Ja de 'nieuwe' is natuurlijk veel mooier, daar is al dat chinese inleg achterwege gelaten...maar ja, dan is-ie nieuw en dan heb je het al gauw over een paar honderd meer dan ik er voor betaald heb. Bovendien vind ik die smalle hals wel lekker (zelfde als mijn Ovation). Ik leer maar leven met die tattoo...
    Ovation Collectors Edition '97, Martin HD-28 & Fishman Matrix Infinity, Simon & Patrick Showcase FM & Fishman Ellipse Matrix Blend, Larrivee OM-03R, Fender Baja Telecaster, Vision & Gerrinez bass, Richwood Irish Bouzouki, Simon & Patrick Vintage Burst Parlor Cedar HG A3.2

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 mei 2009
    Locatie
    lochem/Gelderland
    Berichten
    355

    Standaard

    Ach, die versiering heeft toch ook wel iets romantisch. En een akoustische gitaar, mits daar niet op geramd wordt, is vind ik een romantisch instrument. Bijna vrouwelijk in de vormen en meestal fijnbesnaard om over het charmante klankgat maar niet te spreken....
    maar serieus: een mooi instrument Flipkoos! Ben dan altijd benieuwd wat je ervoor betaald hebt....
    Vederlicht
    handcraft Hopf Tarantella (1971), 12-snaren Eko, Farida D67 Dreadnought, Salvador Cortez CF-120.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 februari 2007
    Locatie
    Hulst
    Berichten
    229
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Proficiat met deze mooie gitaar,Blueridge geweldige kwaliteit voor het geld dat je ervoor moet neertellen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 oktober 2005
    Locatie
    Bedum
    Berichten
    1.519

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vederlicht Bekijk bericht
    Bijna vrouwelijk in de vormen en meestal fijnbesnaard...
    Vederlicht
    Nou ja fijnbesnaard...ik heb er maar eens lekker stevige 0.13-0.56 op gezet. Kan-ie prima handelen!
    Ovation Collectors Edition '97, Martin HD-28 & Fishman Matrix Infinity, Simon & Patrick Showcase FM & Fishman Ellipse Matrix Blend, Larrivee OM-03R, Fender Baja Telecaster, Vision & Gerrinez bass, Richwood Irish Bouzouki, Simon & Patrick Vintage Burst Parlor Cedar HG A3.2

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Mooi ding, is ie massief rondom of alleen de top? En hoezo, een dilemma met 2 dreadnoughts ? Ik heb een dozijn gitaren en weet nog altijd een reden te verzinnen waarom dat er meer moeten worden.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 oktober 2005
    Locatie
    Bedum
    Berichten
    1.519

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eko Bekijk bericht
    Mooi ding, is ie massief rondom of alleen de top? En hoezo, een dilemma met 2 dreadnoughts ? Ik heb een dozijn gitaren en weet nog altijd een reden te verzinnen waarom dat er meer moeten worden.
    Gewoon omdat ik toch meer een man van de tokkel dan van de strum ben. Maar mijn twee dreads hebben een ongelooflijk ander karakter. Wereld van verschil.

    Hij is volledig massief.
    Ovation Collectors Edition '97, Martin HD-28 & Fishman Matrix Infinity, Simon & Patrick Showcase FM & Fishman Ellipse Matrix Blend, Larrivee OM-03R, Fender Baja Telecaster, Vision & Gerrinez bass, Richwood Irish Bouzouki, Simon & Patrick Vintage Burst Parlor Cedar HG A3.2

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Dat is exact de reden van meerdere gitaren. Ik ben ook geen fingerpicking speler , maar iedere gitaar ( electrisch of acoustisch) heeft een eigen geluid of karakter.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    blueridge heeft me al meerdere malen verbaasd met geweldige klanken!

    (en als je echt een excuus wil voor 2 gitaren zet je de een toch lekker in een alternatieve stemming )

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top