Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 25

Discussie: Fat Strat HSS

  1. #1

    Standaard Fat Strat HSS

    Waarom kan men de tone van de humbucker niet regelen op een Fender Fat strat?(HSS)
    No Frontiers

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Omdat dat zo gesoldeerd is.
    Niets let jou om het anders te doen.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2006
    Locatie
    Akkrum
    Berichten
    3.332

    Standaard

    Omdat je bij 90% van de strats niet de tone van de brug kan regelen.

  4. #4

    Standaard

    Ik dacht dat de humbucker een voller geluid zou voortbrengen maar ze brengt een schel geluid voort vanwaar de naam "fat" dan?
    Daar moet toch een reden voor zijn dat ze zo gesoldeerd zijn?
    Zou de klank een groot verschil uitmaken tussen een gewone strat brug single coil en tussen een fat strat humbucker positie?Clean,Distortion?
    Laatst gewijzigd door kuk; 13 februari 2010 om 20:58
    No Frontiers

  5. #5

    Standaard

    De humbucker dient om met distortion gebruikt te worden. Voor clean gebruikt je beter de single coils. Ik heb geen ervaring met de pickups in de fat strat, maar dat ze schel klinken kan ook aan de rest van je setup liggen.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Di Stefano Bekijk bericht
    De humbucker dient om met distortion gebruikt te worden. Voor clean gebruikt je beter de single coils. Ik heb geen ervaring met de pickups in de fat strat, maar dat ze schel klinken kan ook aan de rest van je setup liggen.
    Dat is wel heel kort door de bocht hoor. Ik gebruik al jaren singlecoils met behoorlijke oversturing en dat klinkt prima in mijn optiek. Ik heb ook genoeg humbucker gitaren gehoord die echt gaaf clean klonken. Beetje een iets te grove generalisatie.

    Anyway, dat die humbucker zo schel klinkt kan liggen aan het type humbucker en de afstelling ( staat die humbucker aan de kant van de hoge snaren soms heel erg hoog tov van de kant van de lage snaren?).

    Fender moet geloof ik alle strats met een humbucker fat strats.

  7. #7

    Standaard

    Het betreft een nieuwe fender std fat strat.
    IK speel veel jazz en dacht dat de humbucker een warme sound zou geven,niet dus.
    No Frontiers

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    ik krijg een heel acceptabel jazzy geluid uit mijn strat als ik de neckpickup gebruik en de toon een flink stuk terug draai

    maar ik kan dan weer geen jazz spelen

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2006
    Berichten
    2.116

    Standaard

    IK weet niet wat voor humbucker er in een Fat Strat zit maar het zal me niet verbazen als het een Paf Pro is.
    Die zat ook in mijn Fender American Special Series HSS Strat en dat is een humbucker die niet echt warm klinkt.
    Maar hij zou wel redelijk vol moeten klinken
    Misschien is er iets mis met het element of misschien is ie verkeerd aangesloten?
    Of staat die humbucker soms (te) dicht bij de snaren?
    Sommige humbuckers klinken veel opener en warmer als je ze wat verder van de snaren afzet.
    Maar vergeet ook niet dat een element in brugpositie bijna altijd meer hoog geeft en minder warm klinkt dan een halselement...
    Laatst gewijzigd door jerome; 14 februari 2010 om 11:04

  10. #10

    Standaard

    Het betreft een standard humbucker.
    Tuurlijk klinken ze scheller in brugpositie maar waar hoor je dan het verschil tussen een gewone single coil brugelement en de humbucker in nekpositie?(bij clean geluid).
    Het is een nieuwe new std strat HSS die ik gekocht heb.
    No Frontiers

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top