Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1

    Standaard

    Wie heeft (goede of slechte) ervaringen met dit boek dat via http://www.guitarprinciples.com besteld kan worden. Het wordt nogal op Amerikaanse wijze neergezet als hét handboek bij bijv. blessures en andere pijnen. Vanwege mijn RSI-klachten icm gitaarspelen overweeg ik het aan te schaffen. Graag hoor ik van ervaringsdeskundingen of dit de moeite waard is, het boek is nl. niet echt goedkoop.
    BVD

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 november 2002
    Locatie
    Zoeterwoude
    Berichten
    411

    Standaard

    Het boek zelf ken ik niet, maar ik heb wel eens wat artikelen gelezen van dezelfde auteur en die waren erg goed en zeer informatief.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.599

    Standaard

    Ik heb het boek aangeschaft, weet de prijs niet meer maar ik vond het niet echt duur.
    Het is meer een handleiding over hoe het oefenen aan te pakken en je te ontwikkelen als gitarist ongeacht speelstijl, samen met andere boeken ben ik sindsdien , meer en beter gaan spelen en ontwikkel steeds meer, het enige nadeel is dat naarmate het beter gaat je er ook achter komt dat er nog zoveel meer is.

    Ik ben mijn houding gaan verbeteren en heb een speciale oefenstoel aangeschaft en mijn oefensessies , en ook wanneer ik improviseer speel ik geconcentreerd en in 10 minuten leer je dan weer wat.
    Dit alles met moderne techniek waarmee je met koptelefoon kan meespelen en opnemen alles onder handbereik en altijd speelklaar, ook gaat het mee op vakantie.

    Het boek is geschikt voor mensen die zich willen ontwikkelen als gitarist en niet op hetzelfde punt willen blijven hangen, veel gitaristen hebben nooit les gehad en ook docenten zijn niet altijd goed op de hoogte van de juiste oefenmethodes.
    Ik heb nu na twintig jaar alleen maar voor ontspanning gespeeld te hebben besloten om me als gitarist veel meer te ontwikkelen en daarbij is dat boek een goede leidraad.


  4. #4

    Standaard

    Op 2003-04-17 17:54, schreef moretel:
    Ik heb het boek aangeschaft, weet de prijs niet meer maar ik vond het niet echt duur.
    Het is meer een handleiding over hoe het oefenen aan te pakken en je te ontwikkelen als gitarist ongeacht speelstijl, samen met andere boeken ben ik sindsdien , meer en beter gaan spelen en ontwikkel steeds meer, het enige nadeel is dat naarmate het beter gaat je er ook achter komt dat er nog zoveel meer is.

    Ik ben mijn houding gaan verbeteren en heb een speciale oefenstoel aangeschaft en mijn oefensessies , en ook wanneer ik improviseer speel ik geconcentreerd en in 10 minuten leer je dan weer wat.
    Dit alles met moderne techniek waarmee je met koptelefoon kan meespelen en opnemen alles onder handbereik en altijd speelklaar, ook gaat het mee op vakantie.

    Het boek is geschikt voor mensen die zich willen ontwikkelen als gitarist en niet op hetzelfde punt willen blijven hangen, veel gitaristen hebben nooit les gehad en ook docenten zijn niet altijd goed op de hoogte van de juiste oefenmethodes.
    Ik heb nu na twintig jaar alleen maar voor ontspanning gespeeld te hebben besloten om me als gitarist veel meer te ontwikkelen en daarbij is dat boek een goede leidraad.

    Kun je mij eens mailen waar je die oefenstoel vandaan hebt? Ik ben ook op zoek naar een goede stoel namelijk...

  5. #5

    Standaard

    Oh ja; en ik heb het boek ook. Heb nog niet geoefend, maar wel al een hoop gelezen. Staat waardevolle info in.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.599

    Standaard

    Die stoel is gewoon een standaard leren eethoekstoel, maar bij aanschaf wel speciaal gelet op geschiktheid voor gitaarspelen, verder gebruik ik met oefenen een voetenbankje en leer ik speciale technieken op de klassieke manier aan, op mijn site staat een foto van mijn oefenhoekje inclusief stoel.
    De oefeningen in het boek heb ik ook niet gedaan, het is meer de bewustwording ervan, sommige zaken zijn zo logisch maar een hoop mensen weten er niet van.
    Zal wel komen doordat de meeste gitaristen zichzelf alles aanleren.

    In het verleden nog weleens iets last van mijn pols gehad maar nu kan ik uren achtereen spelen (met verstand) zonder een enkele klacht.

    Geoefende spelers hoeven ook niet de oefeningen te doen, je leest het door en haalt er de zaken uit die voor jou van belang zijn. Als ik nu speel en als ik bezig ben met snelheidsoefeningen dan let ik altijd op de spanning in mijn hele lichaam, hoofd, schouders , benen, noem maar op, dat wordt vanzelf een gewoonte, de metronoom gaat pas hoger als ik een loopje perfect ontspannen kan spelen.
    Sind kort neem ik dat ook op, wordt je nog kritischer van.

  7. #7

    Standaard

    Op 2003-04-22 10:43, schreef moretel:

    Sind kort neem ik dat ook op, wordt je nog kritischer van.
    Klopt ja. Dat komt waarschijnlijk omdat je dan 100% kunt concentreren op het luisteren i.p.v. ook te letten op spanning in je lichaam, techniek, etc. En dus merk je meer foutjes/slordigheden op.

    Ik heb alleen niet altijd zin om op te nemen :grin:

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top