Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15
  1. #11
    Ontoerekeningsvatbaar
    Geregistreerd
    18 augustus 2003
    Locatie
    Utrechtse Heuvelrug
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Neem van mij aan dat dit nog weleens uit de hand kan lopen.
    Er is verschrikkelijk veel info op het net te vinden.

    M'n eigen database is inmiddels 2,8 Gig in Pdf's. Dit omvat meer dan gitaarbouw, maar het is maar even om aan te geven hoe veel er te vinden is.
    Ik heb ook veel gevonden op Jstor en in de patentenbank van freepatentsonline.com (patenten van gibson -ted mccarty-, fender, steinberger en anderen). Op de site van stewmac zijn aardig wat handleidingen voor kits te vinden.

    Op vintageprojects.com vind je artikelen over het bouwen van gereedschappen zoals draaibanken, lintzagen en boormachines tot het bouwen van een gitaar en rebec.

    Verder zijn de boeken 'mengen en roeren' online te vinden in pdf. Hierin staat ondermeer de bereiding van lakken, makeup, vuurwerk, insectenverdelgingsmiddel, en diverse likeuren. Zeer belangrijk voor de bouwer dus...
    "Hij die werkt met zijn handen is een arbeider.
    Hij die werkt met zijn handen en hoofd is een ambachtsman.
    Hij die werkt met zijn handen, hoofd en hart is een kunstenaar."

    Franciscus van Assisi
    Het boek "Making Masonite Guitars"
    Blog --> "The Dutch Luthier"

    www.javaca.eu


  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2010
    Locatie
    Hamme-O.VL.
    Berichten
    327

    Standaard

    Het is duidelijk dat jij er dus niets aan zal hebben... behalve misschien een kleine inkorting van je database

    Wel fijn van te verwijzen naar waar je die zaken hebt gehaald, zal ik zeker ook erin verwerken! Mijn dank ervoor!

    Heb ondertussen een ander documentje af waarin ik kort het proces van ruw stuk hout tot telecaster/thinline body in heb gezet. 't Is in eerste plaats bedoeld om men pit duidelijk te maken hoe het juist in elkaar zit, want voordat ik hem dat duidelijk gemaakt heb mag ik anders niet mee naar de schrijnwerkerij waar hij vroeger werkte.

    Misschien zit er hier en daar nog een foutje, ik heb nog nagenoeg geen praktijkervaring he ...

    Bekijk het hier.
    Bart || "Simplicity is the ultimate sophistication" -- Leonardo Da Vinci
    In my case: When there's GAS... the only way to Acquire is to Build

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zatar Bekijk bericht
    Bij filmpjes zit voor mij het probleem er echter in:
    1) de helft mag je bekijken maar niet downloaden (dus illegaal)
    2) copyright?
    Dat geld voor alles - foto's, alle text die je op het net vind, etc. Je mag zelf je eigen versie schrijven en je eigen foto's maken, maar niet die van anderen gebruiken zonder expliciete toestemming anders dan voor eigen consumptie.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    Aldeboarn
    Berichten
    1.741

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Javaca Bekijk bericht

    Verder zijn de boeken 'mengen en roeren' online te vinden in pdf. Hierin staat ondermeer de bereiding van lakken, makeup, vuurwerk, insectenverdelgingsmiddel, en diverse likeuren. Zeer belangrijk voor de bouwer dus...
    Heb hem net gedownload en ik moet zeggen daar staan mooie recepten in oa vioollak en iets over celluloselak.Binnenkort maar eens wat gaan brouwen...

    Bedankt voor deze tip

    JJ
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juli 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    496

    Standaard

    Ik vindt t echt een goed idee eigenlijk. Vrij veel tools hebben een iets te beknopte beschrijving om zo na te bouwen, en er zijn vaak ook meerdere variaties van in omloop.
    Tot nu toe vind ik je keuze van welke plaatjes en omschrijving iig erg goed.
    die vlak bank snap ik nou iig en ga ik zelf ook maar s maken.
    Welke ik iig nog graag terug zie komen is:
    een tool voor het inzagen van frets op de juiste posities (als ik dat met een meetlat doe wordt t een drama )
    Aaron had een heerlijk simpele oplossing voor binding dacht ik (wieltje van de freesbit wisselen met een kleinere)
    meer komt zo even niet in mij op op de vrijdag middag

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top