Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 52
  1. #1

    Standaard eerste gitaar kopen voor zoon

    Na een week surfen en zoeken zie ik door de bomen het bos niet meer....

    Situatie is als volgt:

    Mijn zoon is 14 jr. en tokkelt al ff op een oude akoustische gitaar van opa. Nu willen wij hem een gitaar met versterker kado doen als hij jarig is (over 2mnd.)

    Hij is gek van metal muziek (trash en black metal).

    Voor zover ik op de vele sites heb gelezen zijn de kant en klaar sets niet zo goed.

    -Wat moet er op de gitaar zitten voor deze muziek? (2x humbucker?)
    -wat zijn voor deze muziek goede gitaren (merk en type)
    -verstandiger met vaste brug i.p.v. tremolo?

    Ik ben op zoek op marktplaats omdat ik denk dat ik beter een betere 2de handse kan kopen dan een nieuwe "ïnstapper".

    Budget voor de gitaar is max. 150.-tot 200.-.

    Voor een versterker heb ik begrepen dat een goede keuze Roland Cube 15 of 30 Wt.zou zijn. (Op internet staat een Cube 20x voor 140,= ?)

    Ook kom ik het volgende tegen als set voor 225,= :
    Ibanez RG270, Fender Frontman 15R incl tas en standaard.


    Hoop dat jullie me kunnen helpen, zodat we hem hiermee kunnen verrassen op zijn verjaardag.


    Dank jullie alvast voor de reakties.

  2. #2

    Standaard

    Een Ibanez is een goede gitaar voor metal, wel zijn dit soort gitaren veel gepiel voor een beginner. (zwevende tremolo etc. en vooral met stemmen) Hoewel dit wel te leren valt. Ibanezzen zijn (2e hands) vgm redelijk te betalen, moet je wrs wel even kijken of er een humbucker in zit. Misschien is een 2ehands stratocaster met een humbucker ook een goede keuze en misschien wel beter voor beginners dan dat gepiel van de Ibanez.

    Qua versterker: de roland 20x. Die is al een stuk beter dan de 15x en klinkt heel anders, de 30x zou je kunnen doen als je het geld ervoor hebt, maar het verschil tussen de 15 en de 20 is groter dan tussen de 20 en de 30. Snap je het nog?

    Tis gewoon en erg goede amp: niet stuk te krijgen, heel allround, maar ook een metalgeluid moet eruit te halen zijn.

  3. #3

    Standaard

    Ik heb mn neef een Ibanez RG170DX aangeraden. Er zitten volgens mij 2 humbuckers in en het heeft een vaste brug. Ik heb zelf ook een Roland Cube 30x en daar valt zeker een goede metalsound uit te krijgen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2007
    Locatie
    Planet KiXi
    Berichten
    3.668

    Standaard

    Ik zou inderdaad ook voor een Ibanez met vaste brug gaan en een Roland Cube, kan niet missen!
    Gitarist van Delain. Vengeance. Tri-Head.

    www.facebook.com/timosomers

    Timo Somers uses Aristides Guitars & Koch Amps & Dean Markley Strings.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 december 2008
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    198

    Standaard

    Dat gaat hij vast en zeker zeer tof vinden!
    Zowel de roland cube als die ibanez versterkertjes zijn lekker divers, mocht hij over een jaar of 2 toch uit de metal fase komen, dan kan hij er ook prima rock, blues en pop op spelen.
    Ik ben blij dat mijn ouders mij destijds gestimuleerd hebben om muziekles te nemen. (ben begonnen met pianospelen toen ik 8 was, later gitaar erbij gaan spelen)

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.290

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TimoSomers Bekijk bericht
    Ik zou inderdaad ook voor een Ibanez met vaste brug gaan en een Roland Cube, kan niet missen!
    +11 Doen!
    En doe er gelijk een lekkere leren broek bij! ( Toch, Timo? )
    Mwa...

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 februari 2009
    Locatie
    België
    Berichten
    204

    Standaard

    Geen zwevende brug, alsjeblieft. Ik heb paar vrienden die een goedkope gitaar met zwevende brug hebben en hun gitaar onstemt elke halve seconde. Dit alleen is niet een probleem, het zorgt ook dat je niet graag speelt op je gitaar want die staat altijd vals.
    Een Ibanez met vaste brug is zeker goed. De Cube X60 (X20 is hetzelfde alleen minder hard) heeft een vriend van me en die klinkt ook behoorlijk, en is redelijk makkelijk om mee te beginnen. (weinig knoppen, direct een redelijk geluid)
    Ibanez RG2550Z (yeah!) >< Epiphone Les Paul standard >< Line6 Flextone III >< Matsuoko klassieke gitaar
    Luister niet naar mij, ik ben maar een 16-jarige leugenaar uit Belgie...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2009
    Locatie
    Veenendaal
    Berichten
    3.823

    Standaard

    Altijd maar dat klote gebash op die tremolo's, die op de GRG170Dx is spam: die te koop is (iig bij die van mij) Goed, geen ontstemmingsproblemen, kan de noot naar boven en beneden benden, snaren vervangen is ook niet moeilijk.

    Er zijn natuurlijk heus wel beginnersgitaren waar op die dingen bagger zijn, maar bij ibanez, heb ik ze nog niet gevonden.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.149

    Thumbs up

    Ik stem ook voor de vaste brug en Roland Cube 20/30.
    ALLES IS VERKOCHT!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    3.492

    Standaard

    Ik heb een Ibanez gsa60 en ook geen problemo met de tremolo.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top