Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 31
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    ik ben ook pro wit. larry graham - prince stijl. love it. de Duchess Bass die ik ga bouwen krijgt ook die kleurstelling. zwart hardware is dan weer niet aan mij besteed. en zo heeft ieder zijn eigen voorkeurtjes

    at hiro: geen schreeuwerige sparkles? komaan joh

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    Goed gevonden die doorlopende toets met een knik, om toch hoogt te winnen.

    Ik weet alleen niet of een cm genoeg is om te slappen... (eigen ervaring)
    Of die bassist heeft er geen moeite mee, natuurlijk...

    Hoe dik is het hout boven de elementen?


    s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 april 2008
    Locatie
    Riethoven
    Berichten
    156

    Standaard

    het palisander boven de pickups is nu (ongeschuurd ongeradiust) 7 mm...
    ik heb het getest bij mijn gitaar. stukje hout tussen de snaren en elementen...

    het werkt dus...

    anyway, ik had vandaag mn tuners binnen, waren het vier chrome black en een gewoon zwart... klote.. moet ik weer gaan retourneren etc... nouja, heb nu wat extra tijd de brug mooi af te werken... ik heb morgen wat fto's denk ik. heb vandaag geen lust meer. ga een biertje pakken.

    greetz,

    georgy
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dark_Tranquillity
    Affijn ik ben best sociaal hoor, ik vraag mensen niet eens hun eigen bier mee te nemen naar mijn feestje.

    Fender jaguar
    B.C. Rich signature special (Mick Thompson)
    Gibson Les Paul...

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2008
    Locatie
    Dicht bij Gent, O-Vl, België
    Berichten
    2.798

    Standaard

    je zou de toets toch ook wat dunner kunnen maken op die plaats?
    no life without music

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 april 2008
    Locatie
    Riethoven
    Berichten
    156

    Standaard

    uiteraard, de toets wordt ook wat dunner daar.

    even een ander vraagje: heeft iemand van jullie ervaring met bestellen bij nl.musicianuniversity.com ?

    ik ben dus met die brug en topnut bezig en heb dus zo onderhand wel snaren nodig. ik doe dat altijd, gewoon voor de veiligheid. je kunt het zaakje wel helemaal uitmeten maar als het ook fysiek voor je ligt heb je naar mijn idee er wat meer kijk op altijd. aldus, ik heb er een 5-snarig setje black diamond besteld. de levertijd was volgens de site 1 dag... nouja, dat is nu bijna twee weken geleden. reactie op email blijft ook uit. heeft iemand ervaring met die club? leveren ze altijd zo? of ben ik genaaid?

    edit: ze hebben verstuurd!

    verder vordert het werk gestaag. de brug is bijna af. moet alleen nog wat draad tappen. foto updates volgen.

    de groeten

    georgy
    Laatst gewijzigd door Georgy; 11 februari 2010 om 00:12
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dark_Tranquillity
    Affijn ik ben best sociaal hoor, ik vraag mensen niet eens hun eigen bier mee te nemen naar mijn feestje.

    Fender jaguar
    B.C. Rich signature special (Mick Thompson)
    Gibson Les Paul...

  6. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stijnkenens Bekijk bericht
    Goed gevonden die doorlopende toets met een knik, om toch hoogt te winnen.

    Ik weet alleen niet of een cm genoeg is om te slappen... (eigen ervaring)
    Of die bassist heeft er geen moeite mee, natuurlijk...

    Hoe dik is het hout boven de elementen?


    s.
    Slappen is iets wat men vrijwel nooit doet op een fretless.. Aangezien je geen frets hebt waar de snaar tegenaan kan "kletteren" (wat de karakteristieke slapsound creeert) klinkt het heel anders als je gaat slappen op een fretless. Het is niet onmogelijk, wel ongebruikelijk!

    Ik ben wel benieuwd naar een nieuwe update eigenlijk.. Ziet er erg goed uit tot nu toe, al zou ik zelf waarschijnlijk voor andere pickups gekozen hebben!

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TheEraser Bekijk bericht
    Slappen is iets wat men vrijwel nooit doet op een fretless.. Aangezien je geen frets hebt waar de snaar tegenaan kan "kletteren" (wat de karakteristieke slapsound creeert) klinkt het heel anders als je gaat slappen op een fretless. Het is niet onmogelijk, wel ongebruikelijk!

    Ik ben wel benieuwd naar een nieuwe update eigenlijk.. Ziet er erg goed uit tot nu toe, al zou ik zelf waarschijnlijk voor andere pickups gekozen hebben!

    jij doet het mss niet maar ik ken toch veel bassisten die wel slappen op een fretloze
    Laatst gewijzigd door barno; 14 maart 2010 om 18:19

  8. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    jij doet het mss niet maar ik ken toch veel bassisten die wel slappen op een fretloze
    Zoals ik al zei: het is niet onmogelijk om te slappen op een fretloze bas, wel ongebruikelijk. Ik slap zelf ook wel eens op m'n fretloze aria, maar meestal pak ik voor de nummers waarin ik slap toch een gefrette bas. Het is gewoon een heel andere slapsound die je krijgt, die als het nummer zich er voor leent erg leuk uit kan pakken. Het wordt naar mijn weten alleen niet zo vaak gedaan, maar als jij met een hele hoop voorbeelden kan komen van bassisten die wel op een fretless slappen: be my guest..
    (dan heb ik het trouwens niet over een kleine passage in een nummer waarin een keer geslapped wordt, maar echt hele nummers die op een fretless geslapped worden)

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    ga zelf maar wat zoeken, begin mss bij Les Claypool. Mind you dat slappen al gedaan werd op fretloze bassen voor de fretloze bas bestond ... think contrabas
    en nu maar back OT

  10. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ga zelf maar wat zoeken, begin mss bij Les Claypool. Mind you dat slappen al gedaan werd op fretloze bassen voor de fretloze bas bestond ... think contrabas
    en nu maar back OT
    Les Claypool is nu niet bepaald de norm, die heeft toch heel wat meer geexperimenteerd dan de meesten aandurven. Zoals ik al twee keer eerder zei: Het is niet onmogelijk om te slappen op een fretloze bas, maar wel ongebruikelijk. Het overgrote deel van de bassisten die fretloos spelen zullen niet met grote regelmaat slappen.
    Contrabas zie ik als een compleet ander instrument dan een basgitaar, het vereist een andere techniek en is van oorsprong een strijkinstrument. Wat dat betreft is je uitspraak dat "slappen al gedaan werd op fretloze bassen voor de fretloze bas bestond" natuurlijk volkomen paradoxaal en contradictoir.
    Nu inderdaad maar weer ontopic, hopen dat er snel een nieuwe update komt over dit mooie project!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top