Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 31
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 april 2008
    Locatie
    Riethoven
    Berichten
    156

    Standaard 1e opdracht, eindelijk weer aan de slag

    beste gitaarvrinden,

    menig persoon maakt zo wat rare dingen mee in zijn of haar leven. zo had ik het idee dat studie, vrouwen, vrienden en bier helemaal mijn aandacht moesten opslokken... gelukkig kreeg ik, zoals gevoeglijk ieder van ons vroeg of laat, een inkeer moment...

    en sloeg weer lekker aan het bouwen!!

    ik ben nu een week of drie bezig dus er komt in een keer een hele rits foto's.

    een vriend van me zat al een tijd te zeuren over een fretloze basgitaar en hoe geweldig dat wel niet was...

    weet ik het, ik ben geen bassist...

    die zelfde vriend van me, had het over ritter- bassen. als ik het internet mag geloven de bom onder de bassen... nu, laat ik er laatst zelf een hebben bespeeld(poging)... ik was verkocht. hoewel ik een gitarist ben, ga ik een dergelijke uitdaging niet uit de weg.

    na enig gefreubel achter de pc wist ik ook wat over bassen en besloot ik van start te gaan.

    die kompaan van me, zoals ik al zei, is een ritter-fan. maar ik ben geen papegaai dus hebben we een compromis gesloten... een ritter-roya-georgy bass...

    kortom dit werd het model:

    laat ik voor ik verder ga even wat specs op tafel kwakken:

    -model: mja, ritter/georgy hybrid
    -toets: palisander. doorlopend van bridge tot nut
    -electronic: not quite sure yet... waarschijnlijk EMG actieve electronica unit met een EMG/35P 5-String bridge pickup... als neckpickup wil ik eigenlijk een singlecoil... maar wel een actieve en een warme tone... (sugesties?!)
    -kleur: wit dof afgelakt met de hardste en taaiste PU lak die ik heb kunnen vinden
    -hardware: zwart. topnut en bridge van eigen makelarij
    -body: stukje essen met een maple neckthrough
    -scalelenght: 35" 't wordt namelijk een fretloze vijfsnaar...

    nu genoeg gezeverdth... hier wat procesfoto's :


    even met een freesje er langs voor een radius begin


    koppie er aan geplakt


    alvast wat neck gaan shapen

    vervolgens ben ik gaan nadenken over het uiterlijk. toen bedacht ik me iets moois wat ik op de site van ritter had gezien... namelijk de element-gaten via de achterkant infrezen tot vlak onder de toets. oftewel: onzichtbaar...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dark_Tranquillity
    Affijn ik ben best sociaal hoor, ik vraag mensen niet eens hun eigen bier mee te nemen naar mijn feestje.

    Fender jaguar
    B.C. Rich signature special (Mick Thompson)
    Gibson Les Paul...

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 april 2008
    Locatie
    Riethoven
    Berichten
    156

    Standaard

    toen de eerst primerlaag opgespoten...

    kom ik tot de zielige conclusie dat ik ben vergeten cover-verzink-randjes(?) in te frezen...
    nouja, dat ook maar gedaan

    voor de enkeling: die zwarte dopjes zijn "snaarblokkades" (ik moet meer vaktermen gaan leren)aangezien het een stringthrough word.


    tussen de primelage door nog even de toets geradiust... even een foto als voorlopige impressie

    er komen trouwens ook nog zwarte snaren op. dat leek me wel een leuk contrast.

    om dit ellelang verhaal maar af te sluiten nog wat foto's van de huidige staat:
    een enkele laag kleurlak


    zover tot nu. morgen zouden twee pakketjes voor me op de mat moeten liggen... tuners en snaren. dan kan ik mn nut en bridge verder afwerken... trouwens, ik realiseer me nu dat ik daar geen foto's van heb...

    krijg je nog te goed!

    een prettige nachtrust gewenst,

    georgy
    Laatst gewijzigd door Georgy; 4 februari 2010 om 01:15
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dark_Tranquillity
    Affijn ik ben best sociaal hoor, ik vraag mensen niet eens hun eigen bier mee te nemen naar mijn feestje.

    Fender jaguar
    B.C. Rich signature special (Mick Thompson)
    Gibson Les Paul...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 april 2008
    Locatie
    Riethoven
    Berichten
    156

    Standaard

    oh, en voor de wijsneus... ja die pickupholes zitten scheef... de bridge 3* en de neck 7graden ten opzichte van de bridge die trouwens op z'n beurt ook weer onder 3 graden de andere kant op komt maar enfin...

    tot vervolgs!

    georgy
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dark_Tranquillity
    Affijn ik ben best sociaal hoor, ik vraag mensen niet eens hun eigen bier mee te nemen naar mijn feestje.

    Fender jaguar
    B.C. Rich signature special (Mick Thompson)
    Gibson Les Paul...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    wow, erg mooi geworden, ben benieuwd naar het eindresultaat
    life sucks and then you die

  5. #5

    Standaard

    inderdaad erg cool, om de elementen onder de fretboard te maken, cool
    Epiphone Les Paul Standard plus '07
    Ibanez GAX 70 '03
    Ibanez MC924 '85 Bas
    Marshall JCM 900

  6. #6

    Standaard

    very nice!
    en ik maar kijken naar die foto: "heeft ie nu z'n pickupholtes per ongeluk aan de verkeerde kant gefreesd?!"

    en wordt het magnetisch veld van de pickup dan niet beïnvloed door het stukje hout tussen pu en snaren?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 februari 2008
    Locatie
    Rijswijk
    Berichten
    2.265

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roger Vanduffel Bekijk bericht
    very nice!
    en ik maar kijken naar die foto: "heeft ie nu z'n pickupholtes per ongeluk aan de verkeerde kant gefreesd?!"

    en wordt het magnetisch veld van de pickup dan niet beïnvloed door het stukje hout tussen pu en snaren?
    Haha ja ik zat ook al te kijken van he? dat is toch de achterkant van de neck bij de pickupholtes??????


    Maarja, erg mooie bas!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ferraririk Bekijk bericht
    mezelf, een homo, iemand die niet helemaal 100% is, wat de hele school weet

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2006
    Locatie
    Akkrum
    Berichten
    3.332

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roger Vanduffel Bekijk bericht
    en wordt het magnetisch veld van de pickup dan niet beïnvloed door het stukje hout tussen pu en snaren?
    Als je een strat hebt moet je hem maar eens inpluggen en een pickscrape over de tremveren doen. De pickups zullen dat ook lekker uitversterken!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 april 2008
    Locatie
    Riethoven
    Berichten
    156

    Standaard

    dank, dank!

    nou weet je ik zat er eerst ook mee in mn maag of het magnetisch veld niet zou worden verzwakt... dus ik heb het getest van te voren. ik had de toets voor het verlijmen tussen de snaren en pickups van mn andere gitaren gefrot...

    en het werkt!

    plus na radiussen is het stukje hout tussen de pickups en de snaren slechts 6 mm.


    greetz
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dark_Tranquillity
    Affijn ik ben best sociaal hoor, ik vraag mensen niet eens hun eigen bier mee te nemen naar mijn feestje.

    Fender jaguar
    B.C. Rich signature special (Mick Thompson)
    Gibson Les Paul...

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2007
    Locatie
    Maastreeech
    Berichten
    2.596

    Standaard

    Gaaf zo onder het hout! Ik moet eerlijk bekennen dat ik het wel enorm jammer vind dat 'ie zo helemaal wit is. Gaat er zo kunststof achtig uitzien

    Hoe bevestig je de pickups eigenlijk? Want de schroeven omdraaien gaat niet lijkt mij, dan zit je door je top heen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top