Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 35 van 35
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2009
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    7.314

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aad Bekijk bericht
    Dank je maar ja Alkmaar <=>Utrecht, beetje ver he?

    .
    Ik suggereerde ook geen daadwerkelijk project, bij wijze van spreken enzo..
    Toooooooooooooooone!!!

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2005
    Locatie
    Duckstad
    Berichten
    5.365

    Standaard

    Ik vind het wel mooi hoe "negatief" jullie doen over een geluidsman...
    A La: na de soundcheck niets meer doen (Behalve aanpassen ivm verandering akoestiek als er mensen in de zaal staan)

    Er is maar 1 iemand die goed hoort hoe het in de zaal klinkt, die er wat aan kan doen... En dat is de man/vrouw achter de knoppen

    Een goede geluidsman is elke nanoseconde van de show bezig met een perfect totaalbeeld, dat totaalbeeld kan spontaan wisselen door een solo of door verschillende stijlen of wat dan ook... Dat maakt voor mij het werk zo leuk....

    Als geluidsman sprekende support ik dat een band een goeie dynamiek heeft op het podium, maar als je als gitarist overdrijft en daardoor te hard gaat verdwijn je uit het totaalbeeld van de P.A.
    Ik praat nu ook over het schuiven van bandjes die ik nog nooit heb gedaan...

    En als een geluidsman alles zo instelt dat het zwaar gaat clippen op het moment dat je je potmetertje wat verder open draait is hij niet slim bezig!
    Geen headroom, geen communicatie, etc...


    Communicatie en samenwerking is hierin wederom akelig belangrijk...

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Ik ben persoonlijk erg positief over de meeste geluidsmensen die ik in ons circuit tegenkom. (zie verder de discussie over geluidsmensen). Maar ook wat hun betreft is altijd de afspraak dat de band de dynamiek maakt - binnen een vooraf aangegeven bandbreedte. Dat is niet alleen een kwestie van potmeters en pedaaltjes, maar ook gewoon van spel. Een goeie geluidsman weet ook wanneer hij niets moet doen omdat het gewoon goed klinkt natuurlijk!
    Laatst gewijzigd door EuroCinema; 8 februari 2010 om 11:55

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 januari 2004
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a Bekijk bericht
    Ik vind het wel mooi hoe "negatief" jullie doen over een geluidsman...
    A La: na de soundcheck niets meer doen (Behalve aanpassen ivm verandering akoestiek als er mensen in de zaal staan)

    Er is maar 1 iemand die goed hoort hoe het in de zaal klinkt, die er wat aan kan doen... En dat is de man/vrouw achter de knoppen

    Een goede geluidsman is elke nanoseconde van de show bezig met een perfect totaalbeeld, dat totaalbeeld kan spontaan wisselen door een solo of door verschillende stijlen of wat dan ook... Dat maakt voor mij het werk zo leuk....

    Als geluidsman sprekende support ik dat een band een goeie dynamiek heeft op het podium, maar als je als gitarist overdrijft en daardoor te hard gaat verdwijn je uit het totaalbeeld van de P.A.
    Ik praat nu ook over het schuiven van bandjes die ik nog nooit heb gedaan...

    En als een geluidsman alles zo instelt dat het zwaar gaat clippen op het moment dat je je potmetertje wat verder open draait is hij niet slim bezig!
    Geen headroom, geen communicatie, etc...


    Communicatie en samenwerking is hierin wederom akelig belangrijk...
    Ik heb het idee dat een geluidsman de balans in de gaten houdt en dus niet bij elke dynamiekwisseling dit als een speer weer gaat compenseren. Dus als ik tijdens een vette begeleiding een riff wat steviger aanzet (hetzij door harder aan te slaan danwel door mijn gitaarpot iets meer open te draaien) moet hij dat niet weer gaan lopen compenseren met mijn kanaal zachter te zetten want dan wordt je inderdaad helemaal gek. Dat is mijn punt.
    Verder niets dan lof aan alle goede geluidsmannen. Yeah!!!!!
    De ellende van de slechte kwaliteit duurt nog voort
    als de vreugde van de lage prijs allang vergeten is.


  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2005
    Locatie
    Duckstad
    Berichten
    5.365

    Standaard

    mjah als het in het nummer past zal meneer de geluidsman het niet gaan compenseren...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top