Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 25 van 25
  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door justwilliam Bekijk bericht
    @Ekopp

    Haha ik vind dit zo leuk om te lezen, ik heb namelijk 2 weken terug ook bij Souman een Cole Clark Fl2ac gehaald. En wat een prachtige sound heeft de gitaar, echt mooi & warm geluid. En daarbij ook nog een leuke versterker.

    Het was/is ook m'n eerste gitaar, alleen wat ik zo vervelend vind is dat ik vaak wat halve klanken hoor / iel geluid. Heeft u zoon daar ook problemen mee ?

    Het ligt waarschijnlijk aan mij omdat ik nogal weinig ervaring heb, maar goed vaak is het nogal vervelend. Elke dag zit ik 's avonds 2-3 uur te oefenen maar telkens heb ik hier problemen mee
    Ik denk ook dat het aan je techniek ligt. Dat kan ook niet anders na zo'n korte tijd spelen. Dat merk ik bij Rigo ook. Met name als hij te snel oefent, dan worden de vingers niet helemaal goed gezet en klinkt een toon niet vol, of gewoon trillerig.
    Wat ik ook tegen hem zeg; rustig oefenen, langzaam tempo (zegt ook zijn gitaarleraar), zorgen dat je de fretten goed raakt en dan langzaam het tempo opvoeren. Een slechte techniek is zo geleerd, maar des te moeilijker weer af te leren.
    Ik heb Rigo gevraagd zich ook hier aan te melden, kan hij zijn eigen ervaringen met je delen.

    Gr. Erik

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2008
    Locatie
    Hulsberg
    Berichten
    939

    Thumbs up

    Wel leuk dat mensen van onze (ietwat oudere pubers) leeftijd, vaak zien wat de jongere generatie niet snapt, heel knap als Rigo naar je luistert, mijn kinderen zijn ietwat eigenwijzer maar hebben ook niet de bezieling van Rigo.
    Inderdaad, iets goed aanleren is vele malen gemakkelijker als iets verkeerds afleren, de tijd die je er in stopt is nooit weggegooid, terwijl dit wel zo is als je maar wat aanmodderd.
    Mvgr. Dirk Jan

  3. #23

    Standaard

    Heel erg bedankt voor de tips.

    Het ligt inderdaad aan mijn techniek, want mijn duim leg ik verkeerd volgens mij.
    Maar goed des te langzamer ik oefen hoe beter het telkens gaat.

    Dus nogmaals bedankt.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2009
    Locatie
    Aan het Wad
    Berichten
    1.563

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eko Bekijk bericht
    En nu eens aansluiten op een AER Compact 60. Daarna is je leven nooit meer hetzelfde!
    Ben geen kenner en heb geen verstand van akoestische spullen maar deze vond ik met kop en schouders boven de Rolands komen. Er was een klant op aan het testen in de winkel. Ik kreeg er goosebumps van. Wat een geluid.

    http://www.mstore.nl/index.php?act=v...productId=1188

    Groet Jan

    Alleen dat geluid al zou mij kunnen doen overwegen er een akoestische set bij te kopen. Maar jah we hebben al drie amps en 11 gitaren in de huiskamer staan.
    For sale. Roger strat by Duesenberg (voorheen Diego). Nog als nieuw, halve prijs. PM voor info en pics.

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muzieknono Bekijk bericht
    Wel leuk dat mensen van onze (ietwat oudere pubers) leeftijd, vaak zien wat de jongere generatie niet snapt, heel knap als Rigo naar je luistert, mijn kinderen zijn ietwat eigenwijzer maar hebben ook niet de bezieling van Rigo.
    Inderdaad, iets goed aanleren is vele malen gemakkelijker als iets verkeerds afleren, de tijd die je er in stopt is nooit weggegooid, terwijl dit wel zo is als je maar wat aanmodderd.
    Mvgr. Dirk Jan
    Wat ik bewust erbij schreef; "Zegt ook zijn gitaarleraar". Als ik daar naar refereer dan neemt hij het eerder aan. Tegen mij is hij gewoon een doorsnee puber zoon. Bij voorbaat eigenwijs, in 1e instantie niet luisteren, enz, enz. Wel heeft hij een goede inzet, tenminste als het om zijn gitaar gaat. Praat me niet van de rest zoals opruimen, huiswerk e.d.
    Maar, we mogen niet klagen. Het is een fijne gozer met, net als elke puber, een gebruiksaanwijzing.

    Gr. Erik

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top