Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 25
  1. #1

    Standaard Nieuwe gitaar gekocht, Cole Clark FL2A

    Na hier veel gelezen te hebben en ook gevraagd te hebben, hebben we vanavond eindelijk een nieuwe gitaar gekocht.

    In het verleden diverse keren bij Live Music in Arnhem geweest. Dat is voor ons het dichtste bij en een zeer prettige zaak. Maar helaas weinig versterkte akoestische Western gitaren op voorraad.
    Vorige week bij Vriese in Doetinchem geweest. Een mooie zaak, met een redelijk groot aanbod in gitaren, maar net niet dat wat wij zochten. En bij wat ze daar hadden, met name in het segment boven de 1250 euro, kregen we niet echt een super goed gevoel bij.

    Na de antwoorden die ik hier kreeg weer eens goed nagedacht en (weer) op zoek gegaan.
    Eerst is Rigo (mijn zoon) vanmiddag naar Eiland muziek in Arnhem geweest. Daar mag je de gitaren niet uitproberen zonder toestemming en ze adverteren dat ze Maton dealer zijn, hebben diverse types op de site staan, maar hebben weinig op voorraad. Dus voor niets op zijn scooter door de regen naar Arnhem gereden. Jammer!

    Vanavond zijn we bij Souman in Wezep geweest. Daar heeft Rigo op diverse gitaren gespeeld, van o.a. Martin, Larrivee, Cole Clark tot aan Santa Cruz toe. Die Santa Cruz was echt geweldig, maar toch wat erg ver boven het budget. Maar natuurlijk wel leuk dat, ook al kom je daar absoluut niet voor, je er toch gewoon een tijdje op mag spelen. Top!
    Bij Souman hebben we een half jaar geleden ook de Ibanez Concord 671 Vintage gekocht en toen hadden wij al een heel goed gevoel over hoe je daar geholpen wordt. Dat bleek nu ook weer. Alhoewel ze natuurlijk geld moeten verdienen, krijg je absoluut niet het idee dat dat de eerste drijfveer is. Meedenken, laten proberen, verschillen laten voelen en, volgens mij, een oprechte betrokkenheid.

    Nadat Rigo enkele minuten had gespeeld was de verkoper zeer enthousiast over zijn spel en zijn techniek. Hij riep er zelfs een collega bij om te komen luisteren. Hij vroeg toen of Rigo, als hun nieuwe pand klaar zou zijn, daar in de openingsweek op wilde komen treden. Voor een knaap van net 16 natuurlijk super vet (zoals hij het noemt). Dan konden ze als tegen dienst ook nog wel wat extra's met de prijs doen.

    Na geruime tijd spelen, uitproberen, spelen en uitproberen bleven er 2 over, een Larrivee met een prachtige sound en de Cole Clark FL2A.
    Rigo heeft een (h)eerlijke eigen mening en gevoel bij gitaren en vond, alhoewel hij ze allebei absoluut geweldig vond klinken en spelen, uiteindelijk de Cole Clark toch net iets beter bij hem passen.

    Voor de Ibanez kregen we een meer dan uitstekende inruilprijs terug.

    Al met al een goed gevoel en een heerlijke gitaar rijker. Voor wie Souman in Wezep nog niet kent, mijn (best wel kritische) mening en we zijn al in diverse zaken geweest, een echte aanrader!

    Dit is geen spam of overdreven reclame, maar een zo eerlijk mogelijke beschouwing van een zeer faire en prettige handelswijze, waarvan ik hoop dat anderen er hun voordeel mee kunnen doen.

    Gr. Erik

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Souman is een nette zaak met vriendelijke mensen. Ik ben er al een paar keer geweest. Ik reis veel en onderweg heb ik vaak de gelegenheid om een muziekzaak binnen te wandelen en zo heb ik heel wat zaken van binnen gezien. Het vreemde is dat er meer winkels bij zijn , zoals Feedback in Apeldoorn , waar de betere instrumenten achter gesloten deuren hangen en waar de collectie om te janken is. De verkoop van die betere instrumenten is nihil want er hangen vaak al jaren dezelfde.
    Over ColeClark kan alleen maar tevreden zijn. Ik was een van de eersten in Nederland met een FL1A en gebruik ( soms misbuik) hem bijna dagelijks. Ik speel met veel zware palmmuting en gebruik de facebrace als een bassdrum en door het harder aanslaan gaan de snaren als een snaredrum tegen de hals tekeer. Zo kunnen we soms met paar man een hele band nadoen. Het instrument is nu na al die jaren mooi verkleurd en ziet er lichtelijk gehavend uit maar wint nog steeds iedere dag aan toon. De bespeelbaarheid is iets aparts. De hals heeft een eigen profiel wat een beetje in zit tussen een klassieke en een western. Bijna een dikke D. Het fretwerk is prachtig en versterkt is het dezelfde klasse als een Maton uit de topseries.
    Speel ze!
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2008
    Locatie
    ijsselmuiden
    Berichten
    229

    Standaard

    ik kan me hier bij aansluiten!!
    ben zelf ook dik tevreden over Souman!! grappig, twee weken geleden was ik nog bij ze en speelde, volgens mij op de FL-1, sindsdien ben ik helemaal in love... wat een mooi sound zit er in die gitaren!! vanmiddag nog weer ff wezen spelen, toen me de verkoper bovenstaande verhaal vertelde!!
    geniet van die gitaar en veel speelplezier!!

    AD
    hier!!! heb je mijn handtekening.......

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    En nu eens aansluiten op een AER Compact 60. Daarna is je leven nooit meer hetzelfde!
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 februari 2007
    Locatie
    Hulst
    Berichten
    229
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Proficiat met deze mooie aanwinst,de Cole Clark is een der beste podiumgitaren die ik ken, zoals Eko zegt doet niets onder voor een Maton.
    Op een Schertler klinkt hij ook fantastisch.
    Sucses ermee!!
    Kijk hier eens naar zo goed kan hij dus klinken
    http://www.youtube.com/watch?v=6J-MCBRZo4Y
    Laatst gewijzigd door freddy; 31 januari 2010 om 11:53

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Adro Bekijk bericht
    ik kan me hier bij aansluiten!!
    ben zelf ook dik tevreden over Souman!! grappig, twee weken geleden was ik nog bij ze en speelde, volgens mij op de FL-1, sindsdien ben ik helemaal in love... wat een mooi sound zit er in die gitaren!!
    AD
    Rigo heeft nu 2 dagen op de FL2A gespeeld en inderdaad, een geweldige sound. Echt een aanrader. Hij is nu samen met een vriend van ons aan het oefenen op wat songs, die vriend kan heel mooi zingen, om op te gaan treden op een open podium in Zevenaar. Daar heeft Rigo al eens opgetreden en dat smaakt natuurlijk naar meer. Daar wordt hij aangesloten op professionele apparatuur. Dan komt die FL2A helemaal tot zijn recht. De bedoeling is dat hij enkele nummers begeleidt en ook een aantal eigen stukken en covers speelt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eko Bekijk bericht
    En nu eens aansluiten op een AER Compact 60. Daarna is je leven nooit meer hetzelfde!
    Dat is het volgende project, een goede versterker. Bij Souman heeft hij de Cole Clark zonder versterker gespeeld, maar ook aangesloten op een versterker van 1200 euro (merk weet ik zo niet, stom!!) en dat was echt geweldig. Een kleine kastje van 40cm in het vierkant op een standaard, wat een geluid !! Schitterend. Thuis hebben we een Roland Street Cube. Leuk, maar natuurlijk geen wereld wonder.

    Dus we gaan het internet afstruinen naar een betaalbare, goede versterker. Maar eerst even sparen, het geldboompje van de sponsors (mijn vrouw en ik dus) is nu alle blaadjes kwijt. Hopelijk niet dood :-)

    Wat we wel zsm gaan doen is een Line6 Pod Studio GX kopen, zodat hij makkelijker kan opnemen en via de boxen van de PC kan spelen.

    Bedankt voor de reacties.

    Gr. Erik
    Laatst gewijzigd door ekopp; 1 februari 2010 om 10:28 Reden: Tekstueel.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 februari 2007
    Locatie
    Hulst
    Berichten
    229
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ik merk dat de link niet goed werkt,nog maar eens geprobeerd
    http://www.youtube.com/watch?v=6j-MCRBZo4Y

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door freddy Bekijk bericht
    Ik merk dat de link niet goed werkt,nog maar eens geprobeerd
    http://www.youtube.com/watch?v=6j-MCRBZo4Y
    Klinkt inderdaad prachtig. Niet alleen een prachtig nummer, maar ook een geweldig heldere sound.

    Binnen enkele dagen upload mijn zoon waarschijnlijk zijn 1e nieuwe nummer naar zijn eigen youtube channel. Er staan nu 3 nummers op met zijn 'oude' Ibanez, maar hij is druk bezig om enkele andere nummers te vervolmaken.
    Hou dan http://www.youtube.com/user/BrokenFingersProduct in de gaten, dan kun je horen hoe zijn Cole Clark klinkt. Hopelijk ook morgen de Line6 Studio GX binnen, dan kan hij ook makkelijker en beter opnemen.

    Gr. Erik

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ekopp Bekijk bericht
    Bij Souman heeft hij de Cole Clark zonder versterker gespeeld, maar ook aangesloten op een versterker van 1200 euro (merk weet ik zo niet, stom!!) en dat was echt geweldig. Een kleine kastje van 40cm in het vierkant op een standaard, wat een geluid !! Schitterend. Thuis hebben we een Roland Street Cube. Leuk, maar natuurlijk geen wereld wonder.
    Ik weet nu ook op welke versterker de Cole Clark was aangesloten. Souman heeft mij gemaild dat het een Mark Acoustic AC601 (150w).

    De FL2A zal op elke goede versterker goed uitkomen, zonder ook trouwens, maar wat dit kleine kastje aan helderheid produceerde was echt geweldig. Vulde de grote ruimte bij Souman helemaal met een 100% volle klank. Genieten!

    Gr. Erik

  10. #10

    Standaard Review Cloe Clark FL2Ac

    Hallo Allemaal,

    Voor de geinteresseerden, er staat op http://www.checkplay.nl/temp/Review%...20Feb.2010.pdf een review van deze Cole Clark. Een erg goede zelfs. Altijd leuk om te weten. Deze review werd mij toegestuurd door Ard Souman, weer een stukje fijne service.

    Wie de Cole Clark FL2A wil horen, op http://www.youtube.com/user/BrokenFingersProduct staat een nummer wat mijn zoon Rigo net gemaakt en opgenomen heeft met de Cole Clark FL2A. Het heet 'It will be allright' en is het eerste nummer wat hij op zijn nieuwe gitaar gespeeld heeft.
    Weliswaar nog niet helemaal foutloos, maar een prachtige melodie en een mooi nummer wat steeds mooier lijkt te worden als je het vaker hoort.

    Gr. Erik

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top