Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 31 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 310

Discussie: 8 snaar gitaar

  1. #11

    Standaard

    cool ik ben benieuwd, mar ik vind het wel heel erg proppen op de headstock, en t lijk dat de buitenste snaren in die curve nbijna buiten de headstock uitkomen.

    maar ik vind t wel erg gaaf dat dit uitgeprobeerd word
    Epiphone Les Paul Standard plus '07
    Ibanez GAX 70 '03
    Ibanez MC924 '85 Bas
    Marshall JCM 900

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Jeuj ! Nog een peren gitaar !
    Leuk hout om mee te werken, alleen verrassend (vind ik) aan de zware kant en behoorlijk hard (mijn goedkope decoupeerzaag heeft het eronder begeven, klinkt nu als een versleten naaimachine en zaagblad wil niet meer op en neer bewegen). Volgens mij zelfs een beetje harder dan esdoorn. Zelf ga ik het niet meer gebruiken voor de body van een gitaar, wellicht wel voor de hals of een fretboard.
    In ieder geval, weer een interessant topic om volgen !
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard

    @Aaron:ik zat ook al te denken in hoeverre het nog een gitaar is. Qua spel zal het erg wennen zijn denk ik.

    Ik heb de topkam nu op 6 cm.. Dat is dus nog breder dan een spaanse. Qua halsprofiel is dat wel het uitzoeken waard.

    Ik heb gister met die vriend van me nog eens gehad over een vlak board.
    Ik heb vaak het idee dat het fretboard van een spaanse hol loopt ipv recht is. Het kan goed zijn dat dat alleen maar zo lijkt. Wellicht schuur ik een hele lichte radius in de toets om dat te voorkomen.

    @Hiro: Proppen was het zeker. Normaal is het ontwerpen van een kop al lastig maar dit is extra lastig aangezien het al snel erg lomp aandoet.
    Die ronding waar de snaar vlak langs loopt heb ik bewust zo getekend om de overgang van de hals naar de kop niet te lomp te krijgen. Als de tuners nog iets verder naar binnen komen heb ik daar ook meer ruimte over.

    @Kakihara: Peer is idd leuk om te bewerken. Wat ook fijn is is de dichte structuur. Porienvuller is niet nodig.
    Ik zal vandaag of anders volgende week de plank eens even onder handen nemen.

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door niekb Bekijk bericht
    Door de topics van Wizzie1982 en Stijn werd mijn enthousiasme voor een 7 snarig project geboren.
    haha tof dat ik je heb kunnen inspireren! je ligt alweer een stap op me voor, ik had ook ideeen over een 8string gitaar

    ziet er nice uit, succes! ik ga deze ff volgen
    is die 8string hardware een beetje te krijgen of is daar lastig aan te komen? die 7string shit is tegenwoordig redelijk common, maar 8string nog niet echt naar mijn idee, of sla ik hier de plank mis?

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2008
    Locatie
    Barneveld
    Berichten
    1.244

    chicken

    Spelen op een acht snaar lijkt mij ook erg lastig. Wat betreft die vlakke toets zou ik nog een paar keer nadenken. Een lichte radius lijkt me over een fretboard van minimaal 6cm breed toch wel lekker.

    Ik heb trouwens ook een paar keer de winkelhaak op een toets gezet omdat ik dacht dat deze hol was. Slechts 1 keer was dit echt het geval, maar aan die gitaar was wel meer mis.

    Mooi project. Ben benieuwd naar foto's van het hout.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard

    De hardware is er wel maar weinig keuze. Hipshot heeft een 8 snarige brug. Dat is ook het enige dat ik tot nu toe gezien heb.
    ETS kan altijd, zij maken het voor je.. kost wel een klein vermogen maar dan heb je ook wel wat.

    Volgens mij zag ik ergens ook een 8 snaar floyd in de verkoop.





    De hals uit de klemmen. De binnenste drie stroken zijn met een scarf joint in een hoek gezet. De buitenste zijn uit 1 stuk. Er zit een lichte flam in het esdoorn. Hopelijk komt die een beetje naar voren als de lak er op gaat.

    Een plank peer:

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 april 2006
    Locatie
    Bemmel (omgeving Nijmegen)
    Berichten
    157

    Standaard

    Een 8 snarige floyd? Bedoel je die gevallen die op de Ibanez RG2228 en RGA8 zitten? Dat zijn vaste bruggen, maar dan in een floyd uitvoering.
    Kahler maakt ook bruggen voor 8 snarige gitaren, maar die kosten ook wel veel geld.

    Ik had nog eens gekeken op de site van Rondo, waar ze destijds 8 snarige bruggen en pickups voor weinig verkochten, maar ik kan ze ook niet meer vinden.

    Eventueel kun je 8 losse brugjes van ABM o.i.d. gebruiken, net als de 7 snaar die Stijn gebouwd heeft. Of je fabriceert een brug uit 8 Wilkinson zadeltjes op een stuk metaal/hout, à la Blackmachine.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard

    Vandaag ben ik druk bezig geweest met het tekenen van een brug. Als ik het voor elkaar kan krijgen wil ik deze fabriceren van messing. De ronding volgt de ronding van de kont van de gitaar. Ook wil ik mijn logo er op hebben. Het is nog even bekijken of dit kan anders toch maar een Hipshot. Ik heb de Hipshot maten gebruikt.


  9. #19

    Standaard

    Ja, ik ben er helemaal voor !!! Doet 't zelvert
    Moet goed te doen zijn.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard

    Hahah ja I hope so. Als ik jou zo bezig zie dan wil ik me ook bezig gaan.
    Dit project vraagt ook wel om iets eigens qua hardware.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top