Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 41
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2003
    Locatie
    MOC
    Berichten
    577

    Standaard

    Ik heb al es meegemaakt dat een bandlid me bleef stalke via de telefoon omdat ik eruit ging, ze waren allemaal pissed enzo. echt klote. Helemaal als je een uitlooptijd hebt... wel goed voor de verlatende band, maar niet zo fijn voor jezelf.

    Maar... hoe hebben jullie bands verlaten? en hoe ging dat?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.272

    Standaard

    "Jongens, ik kap ermee, veel succes verder. Mazzel"

  3. #3

    Standaard

    Hehe...doet me denken aan een band waar ik inzat, wat nogal explosief uit elkaar ging :grin:. Zeg maar met knokpartijen in de oefenruimte (is nog op een bandje te horen, we lieten altijd een bandje meedraaien om te horen hoe het ging, en dan hoor mij en de drummer op de vuist gaan, de bassist roept nog "kijk uit voor die bas!" en vervolgens hoor je "PLOING!!!" :grin. Uiteindelijk ging het echt niet meer, gigantische ruzie (vooral tussen mij en de drummer). Ik ben toen weggegaan, bassist ging met me mee (spelen nu nog steeds vaak samen), drummer had er zo geen zin meer in en toen was het bandje over. Nu is alles overigens weer helemaal goed (niet dat we ooit weer met ze alle zullen spelen denk ik, maar we kunnen weer normaal met elkaar omgaan).

    Andere keren is het bandverlaten gewoon gegaan d.m.v. een goed gesprek met de andere bandleden (zeg nooit iets tegen 1 bandlid alleen, wees eerlijk en zeg wat je denkt tegen iedereen). Zorg ervoor dat alles goed en wel eindigt, you never know when you need each other :wink:.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 februari 2002
    Locatie
    Snits
    Berichten
    4.425

    Standaard

    onze toetsenist kwam niet meer op gigs en in de studio, dus zo kan het ook.

    Zelf zit ik ook in een band wat constant oorlogen zijn en toch weer vriendschap, en twijfel heel erg tussen weggaan en blijven, maar heb gezegd aan het einde van het seizoen pas echt knopen door te hakken..

    Maar als je een band verlaat om muzikale verschillen en ook eerlijk zegt dat je het butt vind, kan je meestal 1 of 2 man nog wel aanspreken na de tijd... (en laat ik voor een nieuw projectje net een drummer nodig hebben :grin

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2003
    Locatie
    MOC
    Berichten
    577

    Standaard

    das wel slim ja

  6. #6
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.715

    Standaard

    Uit een band stappen wordt makkelijker als je er een keer iemand uit hebt moeten trappen :grin:.

    Opstappen is gewoon op een oefenavond zeggen dat je ermee kapt en de echte redenen ook geven. Smoezen worden in mijn ervaring helemaal niet gewaardeerd.

    Het is dan soms wel netjes om aan te bieden om eventueel al in de agenda staande optredens in de eerstvolgende 2 maanden of zo mee te doen als er dan nog geen voldoende vervanging is geregeld. Oefenen doe je dan minder vaak mee... evt nieuwe nrs in die periode die veel oefenen vereisen, kunnen ze dan wat jou betreft in hun reet schuiven.

    Zo'n manier van uitfaseren werkt uiteraard alleen maar als je nog enigszins vriendelijk uit elkaar gaat en de reden van vertrek geen diep gewortelde haat is :grin:.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.272

    Standaard

    "Pim, je kunt wel gaan "

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 februari 2003
    Locatie
    groningen
    Berichten
    4.699

    Standaard

    Ik ben heel erg "trouw", ben nog maar uit een band gestapt. Een bandje met mijn broertjes.
    Dat gebeurde na een flinke scheldpartij over afspraken die niet nagekomen werden.
    Ben meer ervaren in het eruit trappen van mensen. Ik heb daar totaal geen moeite mee.
    Niet dat ik het voor de lol doe, maar wanneer men het er naar maakt is het ophoepelen en met de werkelijke reden.
    De laatste die ik er uit getrapt heb was de 2e gitarist die voor een gig dronken verdomde zijn gitaar fatsoenlijk te stemmen. OK daarvoor was er meer gebeurd. En passant de bassist er ook maar uitgesmeten, omdat die ons voor de zoveelste keer bij het opruimen van spul, de dag na een optreden, de rest alles had laten opknappen. In een keer schoon schip maken heet zoiets.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2003
    Locatie
    MOC
    Berichten
    577

    Standaard

    Als ik uit mijn huidige band zou zijn getrapt door de "leider" zou ik zijn huis gaan plat bombarderen met dreigbrieven en bakstenen :smile:. Weetje wrom? Want als ik vertrek bij de band doen ze dat ook, schijnt in deze regio normaal te zijn, wel dikke humor.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 februari 2003
    Locatie
    groningen
    Berichten
    4.699

    Standaard

    Hier krijg je alleen een partij roddels en achterklap naar je kop, verhalen dat je toch een kut muzikant was en als dan de kwaadheid voorbij is beloven ze hun leven te beteren om aub weer terug te mogen komen in de band.
    Fokking losers :grin: En ik begrijp als ik jou de band uit zou trappen echo dat ik direkt preventief mijn honkbalknuppel, in je nek moet leggen. :lol:

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top