Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1

    vraagje Ervaringen Ayers A-07C Koa Fusion/Ibanez Concord 671

    Hallo Allemaal,

    ik ben gloedje nieuw op dit forum en mijn 1e opmerking is: Wauw, wat een info.
    Bedankt, maar dat is dus ook gelijk het struikelblok in de gitaar wereld. Er is zoveel, zowel op Western gitaren als elementen/pickups, dat je er hoorndol van wordt als nieuweling.
    Voor mijn zoon van 16 (http://www.youtube.com/user/BrokenFingersProduct), die echt verder wil in de muziek en met name fingerpicking/fingerstyle, neus ik nogal wat op het internet op zoek naar pickups en gitaren. Hij heeft nu een Ibanez Concord 671 Vintage (rond de 40 jaar oud) met een simpel Fishman klankgat element voor het opnemen. Op zich een hele goede gitaar, maar als hij echt verder wil, bijv. volgend jaar MBO Artist/Sounddesign of over 3 jaar Conservatorium, zal hij waarschijnlijk een (nog) betere gitaar moeten hebben.
    Afgelopen zaterdag heeft hij bij Vriese in Doetinchem op een Ayers A-07C Koa Fusion gespeeld en was helemaal verliefd. Hij wilde zelfs zijn scooter daarvoor verkopen, en dat zegt wat!! Alleen die Ayers kost 2400 euro. Wel zouden we nog een leuke prijs voor de Ibanez krijgen bij inruil. Ik ben rationeel denkend en deel dan de prijs door het aantal jaren waarop hij kan spelen en dat is natuurijk op die Ayers heel lang. Waarschijnlijk op die Ibanez ook!

    Nu zag ik deze Ayers gitaar ook ergens als 2e hands van 3 maanden oud, met een behoorlijke prijsverlaging. Dit leek me een kwalitatief hele goede gitaar die echt heel veel jaren mee gaat en met een geweldige, steeds beter wordende klank.

    Mijn vraag aan de kenners; Is de Ayers A-07C Koa Fusion een gitaar die echt goed is of zeggen jullie; hou die Ibanez en zet er een beter element in. Ik had al gekeken naar de L.R. Baggs M1A, die waarschijnlijk veel beter is dan die Fishman.
    Voordat ik dus geld uit ga geven voor de Ibanez wil ik graag weten wat nu een goede keus is. Ik begrijp ook wel dat het moeilijk vergelijken is tussen die 2 gitaren, maar nogmaals, ik ben een leek die door de bomen het bos niet meer ziet.

    Bij voorbaat dank voor de reacties.

    Gr. Erik

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2008
    Locatie
    Hulsberg
    Berichten
    939

    Thumbs up

    Ayers is zeker niet verkeerd, ik heb zelf een ander type ayers gehad en was daar zeer tevreden over, ik denk echter dat er voor fingerstyle ook nog andere gitaren in aanmerking komen.
    Bijv. Taylor en dan met name de 12 series, dit zijn de grand concert modellen.
    Dus de 312, 412 enz. waarbij het eerste cijfer een steeds duurdere prijsklasse vertegenwoordigd.
    Aan de andere kant, als hij helemaal weg is van de klank en bespeelbaarheid van die ayers zou ik daar voor gaan.
    Mocht je hem 2e hands willen aanschaffen, laat hem dan ook op die gitaar spelen voor je tot aanschaf overgaat.
    Het kan namelijk zijn dat de klank van die gitaar anders is en minder bevalt.
    Ik hoop je een beetje op de goede weg te hebben geholpen.
    Mvgr. Dirk Jan

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    150

    Standaard

    Ik heb zelf een Ayers (auditorium body, sitka bovenblad, ovankol zij- en achterkant) en het is een prima, volledig massieve gitaar. Maar..... voor het bedrag dat jij noemt zou ik zeker verder kijken, er zijn vele alternatieven. Er zijn vast nog meer gitaren waar je zoon verliefd op kan worden. Ga eens een dagje gitaren uitproberen bij Kees Dee in Amersfoort en Casa Benelly in Den Haag.

    Als je zoon echt ambities heeft in de muziek kan het best zo zijn dat zijn behoefte over een tijdje anders is (andere speelstijl, ander gebruiksomstandigheden etc.) Een A-merk is in zo'n geval eenvoudiger (voor een beter bedrag) te verkopen dan een Ayers.

    Succes met je zoektocht,

    Peter
    Laatst gewijzigd door axmaster; 26 januari 2010 om 13:38 Reden: typo

  4. #4

    Thumbs up

    Hallo Muzieknono en axmaster,

    bedankt voor jullie reactie. Wijze woorden; met name over het proberen van ander (A) merken. Inderdaad, voor dat geld is er veel keuze, maar die wordt toch vaak bepaald door klankkleur, warmte, licht of zwaar spelen, enz. En daar is mijn zoon heel uitgesproken in en heeft daar ook een specifiek en goed gehoor voor. Ik hoor dan weinig anders, terwijl hij helemaal lyrisch wordt.

    Waarschijnlijk dat we een keer bij Kees Dee gaan kijken of bij Souman, waar we de Ibanez hebben gekocht. Souman heeft ook heel veel keus.

    Mochten er nog mensen zijn die iets meer over de L.R. Baggs M1A en/of over beide gitaren kan zeggen, dan graag een reactie.

    Gr. Erik

  5. #5

    Standaard

    Wat is er gebeurd uiteindelijk? Ik ben zelf erg geïnteresseerd in een Ibanez Concord 671

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Wat een mooi nummer dat Summer Cabin. Co.olimenten aan je zoon!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juni 2005
    Locatie
    Het bij nader inzien toch niet altijd zonnige Brabant.......
    Berichten
    2.084

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gilles1996 Bekijk bericht
    Wat is er gebeurd uiteindelijk? Ik ben zelf erg geïnteresseerd in een Ibanez Concord 671
    Een post uit 2010……
    Ben benieuwd of ekopp hier nog komt
    Een dikke streep is ook een lijn.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Altijd leuk als het over Ayers gaat. Ben nog altijd erg blij met mijn Ayers ACSOL-FE. Gekocht van Picker die ook op dit forum zit.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top