Hallo iedereen,

Ik heb niet stilgezeten op houtbewerkinggebied en heb al wat geoefend met een bovenfrees (ook een bitje gekocht, was niet echt goedkoop, maar uiteraard ga ik deze na de bouw van deze gitaar heel waarschijnlijk nog gebruiken…). Uitstekende ervaring, geen uitschieters e.d. Voor de zekerheid ga ik ook nog oefenen op ‘echt’ hout, hier liggen nog een paar stukken beuk etc. die niemand nog nodig heeft. Morgen komt een vriend van mijn vader, een zeer ervaren houtbewerker met een grote collectie van exotisch hout… Ik ga hem eens vragen of hij mahonie heeft liggen dat ik kan kopen. Zoniet ga ik samen met mijn vader over een dikke week naar de fijnhouthandel in Arnhem!
Ook heb ik al wat benodigdheden gekocht bij StewMac, waaronder een mooie ebben toets!(veel goede dingen over gelezen op mylespaul.com) De foto’s spreken voor zich:


De spulletjes… Een brug, benen topkam, binding voor de toets, fretdraad, truss-rod, stemmechanieken, vier knopjes, zwart staafje voor de sidedots, parelmoer blockinlays, een 12” radiusblok, 700 liter Titebond (ik heb me vergist bij het bestellen, ik dacht dat er minder inzat en bestelde dus voor de zekerheid 2 flesjes, nu zit ik hier met een liter lijm..Maar uiteraard komt deze zeker nog van pas)

@superfly
De brug is een gewoon tom model geworden, van Gotoh. Ziet er degelijk materiaal uit, de maten zijn in ieder geval hetzelfde als die van de Gibson's, dus daar hoef ik me al geen zorgen over te maken.


De toets. Nog heel lichte machineslag aanwezig, maar dat is er na er een paar keer met de radiusblok over heen te gaan wel af.


Lekker donker.


Speciaal aangekocht: een fretvijl, om deze te crownen.


Ooit…


Kijk eens aan… Fits like a glove!

Voila, dat was het voor deze keer. Volgende stap is de aankoop van het hout voor de hals en body + het kopfineer (waarschijnlijk ebben).

- Daniel