Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Keuze gitaar

  1. #1

    vraagje Keuze gitaar

    Kan iemand mijn keuze vergemakkelijken ....

    Budget rond de 400 €

    Ik twijfel tussen
    Ibanez EW20BGE-NT ,
    Ibanez EW35CPE-NT
    Ibanez A300E-VV
    Ovation Celebrity CC 24-NBM

    Is er een groot verschil in Jumbo, mini Jumbo en Dreadnought in grootte
    en klank ?

  2. #2
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Heb je die gitaren geprobeerd, of alleen de foto's ervan bekeken? Ga niet alleen op een plaatje en een merk af hè, zeker niet bij akoestische gitaren.

    Een dreadnought klinkt meestal het diepst, van de modellen die je noemt. Daarna komt een jumbo en daarna een mini jumbo. Een jumbo is wel nog iets groter dan een dreadnought.

    Akoestische gitaren kunnen behoorlijk in geluid verschillen, zelfs bij twee exemplaren van hetzelfde model.

    Kijk in die prijsklasse b.v. ook naar Blueridge, Seagull, Tanglewood...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2010
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    792

    Standaard

    Ook Yamaha heeft in die prijsklasse interessante gitaren.

  4. #4

    Standaard

    Haha, moet wel glimlachen bij je keuze's. Mooie plaatjes hoor, dat wel. Toch zou ik echt meer aandacht aan de klank geven als ik je een tip mag geven.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2008
    Locatie
    Hulsberg
    Berichten
    939

    Thumbs up

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Git Aar Bekijk bericht
    Haha, moet wel glimlachen bij je keuze's. Mooie plaatjes hoor, dat wel. Toch zou ik echt meer aandacht aan de klank geven als ik je een tip mag geven.
    Helemaal mee eens, het is nogal verleidelijk om alleen naar plaatjes te kijken, maar ga eens spelen dan kom je wellicht met iets heel anders thuis, probeer ook wat gitaren die boven je budget liggen, gewoon om de klank en de "feel" te vergelijken, heb je in een duurdere klasse iets gevonden wat het helemaal is, kijk dan binnen je budget naar een gitaar wat dat het meeste benaderd.
    Het is een zoektocht en waarschijnlijk zul je een poosje veel spelen en weinig kopen, maar neem er de tijd voor.
    Een mooie gitaar die niet lekker speelt hangt waarschijnlijk veel aan de muur.
    Mvgr. Dirk Jan

  6. #6

    Standaard

    Bedankt voor de tips, 'k zal toch maar eens wat meer winkels bezoeken en modellen uitproberen.

    Merciekes

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top