Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 25
  1. #1

    Standaard Dream Theater - Wither solo cover

    he,

    ik heb geprobeerd de solo van petrucci's wither na te spelen.

    en dit is het geworden: http://www.youtube.com/watch?v=HEFBR77BMKE

    ik hoop dat jullie het wat vinden, eventueel wat opbouwende kritiek is welkom.

    , stephan
    Laatst gewijzigd door pannekoek; 19 januari 2010 om 17:23
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Kan je bij friezen sowieso dat verschil in toestanden van ontbinding ruiken?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Berichten
    6.691

    Standaard

    Vind je tone niet zo tof. Mag van mij wel wat strakker. Nu iets te modderig naar mijn smaak. Bends zijn ook niet helemaal zuiver en het wat snellere stukje kan ook strakker (die lick vanaf 10sec). Die haal je volgens mij nog niet qua snelheid.

    Laatste ding wat me opvalt. Hoe kan het dat je zo weinig sustain uit je les paul krijgt? Laatste noot die je aanslaat valt mega snel dood. Of was dat bewust?

    Verder is het echt niet mega slecht hoor, maar voor zo'n kort stukje gaat er in mijn ogen nog wel redelijk veel fout

    Even door oefenen en je speelt hem perfect denk ik.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Blijf oefenen zou ik zeggen want het is het net niet qua bending en snelheid (timing). Sound is natuurlijk weer persoonlijk maar ik vind het ook geen mooie leadsound.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riky Bekijk bericht
    Vind je tone niet zo tof. Mag van mij wel wat strakker. Nu iets te modderig naar mijn smaak. Bends zijn ook niet helemaal zuiver en het wat snellere stukje kan ook strakker (die lick vanaf 10sec). Die haal je volgens mij nog niet qua snelheid.

    Laatste ding wat me opvalt. Hoe kan het dat je zo weinig sustain uit je les paul krijgt? Laatste noot die je aanslaat valt mega snel dood. Of was dat bewust?

    Verder is het echt niet mega slecht hoor, maar voor zo'n kort stukje gaat er in mijn ogen nog wel redelijk veel fout

    Even door oefenen en je speelt hem perfect denk ik.

    lead sound is idd niet zo goed, ik weet niet hoe ik het beter kan krijgen met m'n pod, het blijft dof en modderig.

    en die laatste noot fade uit, heb ik expres zo ge-edit.

    ik heb mega veel sustain op mn les paul hoor
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Kan je bij friezen sowieso dat verschil in toestanden van ontbinding ruiken?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Berichten
    6.691

    Standaard

    Ok dan heb ik niets gezegt

    Misschien kun je een andere amp simulatie gebruiken of ander soort gain? Of minder gain en gewoon harder rammen op je gitaar als je meer gain wil?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 september 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    1.296

    Standaard

    Waarom gebruik je dan ook een POD man XD Serieus, je hebt daar een dikke Marshall JVM410 staan XD wtf :P

    Vanaf 0:09 gaat het wel echt de mist in, dat eerste stukje vanaf 0:09 klopt gewoon niet, en daarna is de snelheid en timing ver te zoeken, kzou m nog een paar keer oefenen voor de volgende keer

    Check deze anders ff: http://www.youtube.com/watch?v=GgJgM...eature=related

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JimiDylan Bekijk bericht
    Waarom gebruik je dan ook een POD man XD Serieus, je hebt daar een dikke Marshall JVM410 staan XD wtf :P

    Vanaf 0:09 gaat het wel echt de mist in, dat eerste stukje vanaf 0:09 klopt gewoon niet, en daarna is de snelheid en timing ver te zoeken, kzou m nog een paar keer oefenen voor de volgende keer

    Check deze anders ff: http://www.youtube.com/watch?v=GgJgM...eature=related
    ik zal hem nog wat extra oefenen.

    en ik gebruik m'n marshall niet omdat de microfoon van m'n webcam belachelijk slecht is. dan krijg je allemaal geruis en gekraak.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Kan je bij friezen sowieso dat verschil in toestanden van ontbinding ruiken?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JimiDylan Bekijk bericht
    Ja dit is ff wat anders en beter. Maar je komt er wel als je door oefent

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 september 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    1.296

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pannekoek Bekijk bericht
    ik zal hem nog wat extra oefenen.

    en ik gebruik m'n marshall niet omdat de microfoon van m'n webcam belachelijk slecht is. dan krijg je allemaal geruis en gekraak.
    Dat is wel een behoorlijk excuus, i'll give ya that. Maaruhm, wat ateng zegt, het lukt je wel, gewoon ervoor gaan!

  10. #10

    Standaard

    ik heb de link in mijn video aangepast!

    hij klinkt nu een stuk beter, ik heb namelijk een nieuwe sound gebruikt!


    http://www.youtube.com/watch?v=HEFBR77BMKE
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Kan je bij friezen sowieso dat verschil in toestanden van ontbinding ruiken?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top