Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 20 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 200

Discussie: Recording Meeting

  1. #11
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.706

    Standaard

    Ik dacht daar sinds gisteren ook over na. De aanleiding was een recording workshop welke gisteren werd gegeven door iemand van Nederland Muziek. De man deed echt zijn best, maar miste de kennis die een aantal mensen die op dit forum komen wel hebben. Uiteraard was het voor degenen die niets van recording weten wel interessant, maar voor een opnametechnicus was het oud nieuws. Natuurlijk houd je dan je mond en vul je waar nodig voorzichtig iets aan. Hij had het ook wel door hoor, was wel een aardige vent.

    Maar onder elkaar wat dieper op de materie ingaan lijkt me mooi om een keer te doen. Laten we daar eens over brainstormen.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    . Natuurlijk houd je dan je mond en vul je waar nodig voorzichtig iets aan.
    Whahahaha!!! Han die zijn mond houdt...
    Maar wel een goed idee, een record meeting. Kunnen we best wat van maken.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  3. #13
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.706

    Standaard

    Bert, het is voor zo'n jongen best wel irritant als er een paar mensen tussen staan die er meer van weten. Dat had hij best wel door, maar als hij onzin vertelt moet ik hem voorzichtig corrigeren, zo werkt dat.

    Jij was trouwens eerder weg dan ik, hij begon een heel verhaal over re-ampen en toen had ik het wel gezien. Ik had ook lamme poten van dat staan.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    Thumbs up

    Heel goed idee, ik kom ook graag.

    Ik heb bijvoorbeeld zelf nauwelijks ervaring met ribbon mikes en de weinige keren dat ik die voor mij aantrof, was ik niet echt blij met het resultaat.
    Ik wil graag alles horen en dat lukte daarmee niet. Bleef een beetje te on-sprankelend.... Toen maar weer een condensator gepakt, problem solved.

    Maar wat Han opmerkte over trompet, daar kan ik me wel iets bij voorstellen...
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

  5. #15

    Standaard

    Leuk dat er al zoveel positieve reacties zijn. Nu maar even zoals Han zegt brainstormen.
    Allereerst waar? Misschien bij Han in de studio? (als ie dat wil natuurlijk, al die rare mensen over de vloer) of heeft iemand anders nog een idee voor de locatie?

    Wanneer? Mij komt het beste een keer op een zondagmiddag uit. Ergens in februari? Als we het te lang uitstellen komt het er waarschijnlijk niet meer van.

    En wat gaan we doen? Sowieso flink ouwehoeren over recording natuurlijk, en verder? Tape/Digitaal A/B-en? Mics testen? Mic posities testen? Elkaar werk beluisteren en adviezen geven? Nog meer ideeen?

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    leuk plan, daar ben ik ook wel voor in!!

  7. #17

    Standaard

    wat dacht je van gewoon bierzuipen en elkaars mixen een beetje afkraken?

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    503

    Standaard

    Goed idee. Kan wel wat directe tips gebruiken eerlijk gezegd. Is toch anders dan heen-en-weer tikken op een forum

  9. #19
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.706

    Standaard

    Het kan bij mij in de studio, kun je meteen die Neumann horen waar die NM knakker het over had. En de ribbons natuurlijk, en de D12, en de D202, de MD441 en de oude C451 vergelijken met de Samson CO2, waar je van zal opkijken. Die C451 brengt op ebay een bedrag op waar je zeven CO2's voor kunt kopen.

    Kunnen we de off axis response van de M201 vergelijken met die van de MD421 op een slagwerk en het verschil tussen een SM57 en de M201 op snare, want dat is een groot verschil. En heb je wel eens een M88 gehoord op floortom? Huge is het enige wat je kunt bedenken en dan heb ik het niet over het voordeel van het hypercardioid zijn van die M88. Je kunt die floortom gewoon keihard zetten zonder de overspraak die je hebt met de MD421.

    En zo zou ik nog uren door kunnen gaan, maar ik moet ook geld verdienen, dus ik ga even een paar facturen maken.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  10. #20

    Standaard

    Han, helemaal top!
    Ik neem wel m'n AKG d19 en bang & olufsen BM6 ribbon mee.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top