Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 16 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 160
  1. #11
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    500 euro!? Lijkt me wel wat veel voor twee man. Dat konden we met de bluesband vaak niet eens krijgen, en dan speelden we met 6 man een hele avond.
    Top2000 crap niet vergelijken met blues. Wij moeten met de bluesband ook wel 'ns voor een zachter prijsje. Vooral in Den Haag, waar de concurrentie redelijk moordend is .

    Met een band met een meer populair repertoire zijn de prijzen een stukje hoger. Hoe meer je speelt wat mensen willen horen en hoe ze het willen ipv wat je zelf leuk vindt, des te meer je kan vragen.
    Sommige muzikanten hebben wat dat betreft gewoon het geluk dat ze een meer algemene smaak hebben .
    Alpha Robot ... Brass Happy Punk Rock.
    https://alpha-robot.nl

    thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Of zo'n zeldzame smaak dat er subsidie voor is Zonder dollen, met eigen jazzwerk krijgen wij meestal een nette gage, beter dan ik met andere genres heb verdiend. Nog steeds veel minder dan ik zou verdienen als ik op bruiloften Paradise By The Dashboard Light zou spelen, maar toch.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Cafeetjes tot ong. 150 man kunnen meestal rond de € 350,- opbrengen. Toen ik nog in een NL-coverformatie (3 man) zat, vroegen we zelfs € 995,- excl. BTW, incl. geluid+technicus tot 150 man. Dat werd zelfs door "kleine" café's betaald. Meestal kun je als duo in kleinere gelegenheden relatief meer vragen dan als je met een hele band komt. Populaire covers verkopen natuurlijk ook beter dan blues.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2005
    Locatie
    Losser
    Berichten
    7.421

    Standaard

    Ik weet het, ik zal me ook behoorlijk gaan schamen omdat het eerste optreden nog ergere muziek is dan de top2000, maar als er vraag naar is en we er wat aan kunnen verdienen...

    Gelukkig zijn niet alle populaire nummers regelrechte troep.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes in kill your dreams.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Ah joh, als je het publiek er blij mee maakt en er zelf hopelijk ook nog lol in hebt, helemaal goed toch?

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2005
    Locatie
    Losser
    Berichten
    7.421

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema Bekijk bericht
    Ah joh, als je het publiek er blij mee maakt en er zelf hopelijk ook nog lol in hebt, helemaal goed toch?
    Klopt!

    En op de goede momenten kunnen we vast wel wat minder bekende (maar interessante) nummers spelen.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes in kill your dreams.

  7. #17

    Standaard

    Ach, van het weekend op een 25 jarige bruiloft gespeeld met duo formatie (en jazz/ easy listening insteek, zeg maar wat sixties spul Simon & Garfunkel, Beatles, dat soort werk) Gingen ze ineens dansen... dan maar Johnny B Goode en Proud Mary met een akoestisch gitaartje en zang op zijn tijd ook wel weer eens leuk

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Belangrijke vraag: als een kroeg jullie neerzet, trekken jullie dan extra bezoekers? Oftwel: verdient de uitbater meer geld omdat jullie daar spelen? Dan kun je inderdaad een klein zakje geld vragen.

    Indien jullie geen extra volk trekken (zoals 99% van alle bands) moet je met onkosten + een paar drankjes pp blij zijn.

  9. #19
    Member
    Geregistreerd
    22 december 2009
    Locatie
    26 onder 1 kapwoning..
    Berichten
    89

    Standaard

    in jouw geval.. pak allebei 50 eu + onkosten als P.A. en reizen.. dan hou je het leuk voor beide partijen.. Mocht je daarna vaker (of te vaak ) gevraagd worden verhoog je de prijs. Owja,, tippie van mij.. in veel cafe's vooraf afrekenen svp ..
    Used to use a "lukather size" rack ..
    Now downsized to a line6 x3 live & Koch.. ..
    G.A.S. for a Haar strat model.... mail me..
    To Rack or Not to Rack.. that's the question..

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Speelde ik ook maar muziek die mensen leuk vinden... met de technische herrie van mijn band is de kroeg in een paar minuten leeg (en het is niet eens deathmetal)...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top