Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 16 van 16 EersteEerste ... 6141516
Weergegeven resultaten: 151 t/m 160 van 160
  1. #151

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    Wordt je niet genoeg betaald: simpel: zorg ervoor dat je meer waard bent, meer gewild. Ik geloof overigens dat er nergens beter betaald wordt dan in BE/NL, ja Duitsland, Zwitserland, maar dat is het zo wat.
    woehoeee +1
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  2. #152
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.697

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    Wordt je niet genoeg betaald: simpel: zorg ervoor dat je meer waard bent, meer gewild. Ik geloof overigens dat er nergens beter betaald wordt dan in BE/NL, ja Duitsland, Zwitserland, maar dat is het zo wat.
    In Engeland word best aardig betaald in de wat grotere zalen. Maar in de kroegen is het daar armoe... in mijn ervaring vaak deurgeld en bier. Da's lastig als je daar geen bekende naam bent.
    En het aantal plekken in die beter betalende zalen is uiteraard beperkt. Eén keer mogen doen... denk dat het daarbij blijft .
    Alpha Robot ... Brass Happy Punk Rock.
    https://alpha-robot.nl

    thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)

  3. #153

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tunes Bekijk bericht
    Euhhh, volgens mij heb jij totaal niet goed gelezen, ik vind juist dat je niet voor niks moet spelen.
    Een ander kwam met de opmerking dat het hobby is, ik vind juist dat je iets leverd en daar dus voor betaald moet worden.
    Kennelijk is jouw aanname dat een dienst leveren het zelfde is als gratis.
    Je formulering was niet sluitend en dat pakte bij deze ontvanger wat ongelukkig uit, maar ok ik weet nu wat je bedoelt. Vrede?
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  4. #154

    Standaard

    Tuurlijk, ik was niet boos, ik was teleurgesteld.

  5. #155

    Standaard

    Ok, nou hopelijk hou je er niet al te lang last van.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  6. #156

    Standaard

    Gelukkig ik ben er net weer overheen.

  7. #157
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  8. #158
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Locatie
    Bayside High
    Berichten
    1.340

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    De meeste optredens moeten worden geritseld door de bandlijders die zelf lekker willen spelen en helaas daarvoor optredens moeten regelen. Omdat meestal muzikanten wel klagen maar niets doen.
    Hier sla je de spijker op z'n kop. Wel min of meer eisen dat de band meer moet gaan optreden maar zelf volledig passief blijven. Mijn advies aan hen is dan ook altijd: doe zelf eens wat!!! Ik ben zelf ook liever met muziek maken bezig maar er zal toch iemand de zakelijke kant moeten bestieren.
    De markt voor bands is, naar mijn bevindingen, nog nooit zo beroerd geweest als nu. Er komen steeds meer bands bij en de gelegenheden om te spelen lopen terug. Gratis spelen doen wij al jaren niet meer maar je mag blij zijn als je uit de kosten komt met 6 muzikanten en 2 man crew.
    Vote for Pedro!

  9. #159
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ACSlater Bekijk bericht
    Hier sla je de spijker op z'n kop. Wel min of meer eisen dat de band meer moet gaan optreden maar zelf volledig passief blijven. Mijn advies aan hen is dan ook altijd: doe zelf eens wat!!! Ik ben zelf ook liever met muziek maken bezig maar er zal toch iemand de zakelijke kant moeten bestieren.
    De markt voor bands is, naar mijn bevindingen, nog nooit zo beroerd geweest als nu. Er komen steeds meer bands bij en de gelegenheden om te spelen lopen terug. Gratis spelen doen wij al jaren niet meer maar je mag blij zijn als je uit de kosten komt met 6 muzikanten en 2 man crew.
    Ik geloof niet dat de gelegenheden om te spelen verminderen. Wel zijn er idd meer bands (vaak ook van betere kwaliteit). Dus meer competitie wel, maar evengoed nog veel kansen.

  10. #160

    Standaard

    De afgelopen jaren regelmatig te maken gehad met festivals die uiteindelijk de financiering niet rond krijgen, en of niet, of in afgeslankte vorm verder gaan.

    Ondertussen kunnen kroegen minder en minder betalen. Als je gratis of zo goed als, wilt spelen kun je je agenda nog wel vol krijgen. Maar alles wat meer dan 3 of 4 man is kan eigenlijk nauwelijks voor een redelijke gage. Tenzij de kroegbaas zeker weet dat je de tent vol krijgt. En ook die bands zijn de afgelopen jaren meer dan genoeg met hun prijs gezakt. Andere variant is zoiets als de Veldman Brothers stripped. Dan komen ze zonder drum en bas. Maar goed, dat is toch weer aardig lullig voor de drummer en bassist. En dat is een band die toch echt de kroeg wel vol krijgt op haar reputatie. Maar ook zij zijn voor de meeste kroegen nu echt te duur.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top