Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11

Discussie: Alpha A-682

  1. #1

    Standaard Alpha A-682

    Hallo
    Ik heb pasgeleden een Alpha a-682 gerkregen. Bijna ongebruikt. Maar nu wil ik wel eens wat weten over deze gitaar waar hij gemaakt is enzovoort.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juni 2005
    Locatie
    Het bij nader inzien toch niet altijd zonnige Brabant.......
    Berichten
    2.084

    Standaard

    Ik ken Alpha alleen maar als een Nederlands merk dat al lang niet meer bestaat. Is geloof ik voortgekomen uit Egmond.
    Mijn eerste gitaar was ook een Alpha, type a 250. Nylonsnarig en gemaakt van plakhout. Ik weet niet precies hoe oud hij is want ik heb hem gebruikt gekregen maar in ieder geval een jaar of 30. Ik heb hem dus nog steeds en onze jongens lopen er nu regelmatig mee te rommelen. Hij heeft een scheur in de top en is veel zomervakanties mee geweest maar eigenlijk klinkt hij nog alleszins redelijk. Ik heb me ooit laten vertellen dat Alpha met name lesgitaren bouwde voor muziekscholen enzo en dat deden ze blijkbaar niet slecht als ik zo naar mijn eigen oude Alpha kijk.
    Kortom, waarschijnlijk geen topinstrument maar wel een waar je lang en veel plezier van kan hebben! Post anders eens een foto, ben er eigenlijk wel nieuwsgierig naar
    Een dikke streep is ook een lijn.

  3. #3

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juni 2005
    Locatie
    Het bij nader inzien toch niet altijd zonnige Brabant.......
    Berichten
    2.084

    Standaard

    Zelfde etiketje als de mijne alleen een totaal andere gitaar. Staalsnarig, dreadnought model, ziet er zo op het eerste gezicht netjes uit. Aan de foto van het label te zien zou hij nog wel eens volledig massief kunnen zijn.
    Veel plezier er mee!
    Een dikke streep is ook een lijn.

  5. #5
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Alpha is inderdaad voortgekomen uit Egmond. Mijn broer heeft in 1985 een staalsnarige Alpha gekocht, en dat was/is een kanon van een gitaar, zo'n volume had die! Hij heeft hem nog steeds.
    Betaalde er toen 800 gulden voor, maar waarschijnlijk had-ie 2000 moeten kosten, want een precies eender model kostte dat ook. Hij klonk ook veel te goed voor 800 gulden (350 euro)

    Ik weet alleen het typenummer niet, er staat bij hem helemaal geen typenummer in geloof ik, ik zal eens vragen.

  6. #6
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Aha, die van mijn broer is de A-1184.

    Hier is een en ander te lezen over Egmond en Alpha:
    http://www.theoldhometown.com/eindho...number3624.asp

    Oh, en hier staat ook nog te lezen dat het uiteindelijk door Martin overgenomen is:

    http://www.kriscrosskrasroads.nl/pagina8.html
    Laatst gewijzigd door LaurentB; 17 januari 2010 om 19:35

  7. #7

    Standaard

    Het is echt een fijne gitaar. Echt een goed mooi hard geluid komt eruit. Ik speel er nog niet op. Maar ik ga erop spelen als ik echt goed kan spelen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juni 2005
    Locatie
    Het bij nader inzien toch niet altijd zonnige Brabant.......
    Berichten
    2.084

    Standaard

    Waarom zou je wachten? Je gitaar slijt echt niet harder van slecht spel Een goede gitaar kan je juist erg stimuleren!
    Een dikke streep is ook een lijn.

  9. #9
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Wat Hans zegt! En bovendien ga je juist beter spelen van het spelen op een goede gitaar! Omdat het zo mooi klinkt speel je vanzelf langer en oefen je dus meer.

  10. #10

    Standaard

    Nou dan ga ik zeker vaker erop spelen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top