Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 66
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    jongens, bedankt voor deze reacties, heb ik erg veel aan!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TimoSomers Bekijk bericht
    Master versie klinkt stukkkkkkkken beter indd!

    Vind de gitaren een beetje zompig, veel laag.
    En de drums mogen misschien wel wat meer ballen hebben (meer compressie?)
    Voorderest klinkt de master versie gaaf, misschien niet enorm geproduceerd zegmaar, maar klinkt daardoor juist erg bruut en natuurlijk.


    EDIT: misschien komt dat zompige van de gitaren ook wel door de bas hoor ik net, die is namelijk erg laag en beetje lo-fi als het ware, ik zou de bas dan wat helderder en opener laten klinken, want dan krijgen de gitaren ook meer ruimte.
    Gitaarsounds vind ik zelf super, ik laat het daarbij.... genoeg metalgitaren klinken krassig en schel;, ik vind dit lompe zompe wel errug vet.
    Leuk ook de opmerking dat het niet zo geproduceerd klinkt, daar heb ik echt voor gekozen. zo min mogelijk gedaan en uit de kast getrokken, bijna geen plugins! ik vind het idd een soort natuurlijke ruwheid met zich meebrengen nu.

    Verder ben ik het idd niet eens met de snare en de kick, maar er valt niet heeel veel meer van te maken. wat je hier echt hoort is "mijn ruimte". het is opgenomen in een kleine kamer, met slechte demping, en de snare echoot alle kanten op. kick kan wsl ook niet veel beter gemaakt worden, dat zijn gewoon slechte bronopnames dus

    Het tekort aan hoog zal ik wellicht nog wat compenseren, moet even nauwkeuriger gaan luisteren op andere locaties......

    thnx!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.030

    Music

    ik neem aan dat de eerste 2 nummers bedoeld zijn om de progressie naar nummer 3 te laten horen? ik vind de gemasterde versie niet slecht, behalve zoals eerder aangehaald dat de gitaren "sprankel" missen maar je zei al dat je daar niets meer aan wilt veranderen, dus.... dan de snare: die moet echt beter, dit is zonde van de rest. de snare knalt niet en klinkt als een soeplepel op een ongespannen vel en ik vermoed dat dat meer aan de gebruikte snare ligt als aan de ruimte wat je zelf zei. maar desalniettemin een redelijk goede master.

    groeten Pasqual.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    eigenlijk snap ik het gitaarpunt niet zo goed....wat missen jullie dan precies?
    Ik speel nu eenmaal helemaal in C, das vrij laag dus. Het pompt en zompt allemaal heel erg, maar wat wil je met zulke riffs...wat voor hoge sprankel wil je daar nog bij hebben?
    verder speel ik afwisselend van laag, naar heel hoog (dissonanten squeeks enzo), en die vind ik er ook prima doorheen knallen....

    Dat snaregeluid ligt volgens mij echt aan de ruimte. onze CD gaat 15 nrs tellen, en daarvan zijn er 4 opgenomen in een andere, veel betere ruimte. Ik zal zo 1 vd nrs posten, dan hoor je het verschil....de gebruikte snare is precies hetzelfde, maar de ruimte is zoooooveel beter!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2007
    Locatie
    Planet KiXi
    Berichten
    3.668

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skabouter Bekijk bericht
    eigenlijk snap ik het gitaarpunt niet zo goed....wat missen jullie dan precies?
    Ik speel nu eenmaal helemaal in C, das vrij laag dus. Het pompt en zompt allemaal heel erg, maar wat wil je met zulke riffs...wat voor hoge sprankel wil je daar nog bij hebben?
    verder speel ik afwisselend van laag, naar heel hoog (dissonanten squeeks enzo), en die vind ik er ook prima doorheen knallen....

    Dat snaregeluid ligt volgens mij echt aan de ruimte. onze CD gaat 15 nrs tellen, en daarvan zijn er 4 opgenomen in een andere, veel betere ruimte. Ik zal zo 1 vd nrs posten, dan hoor je het verschil....de gebruikte snare is precies hetzelfde, maar de ruimte is zoooooveel beter!
    Het is zegmaar net alsof er een dekentje over de speaker ligt als het ware.
    'tis moeilijk uit te leggen, maar er mist een soort helderheid/sprankeling.
    Luister eens hiernaar bijv (beetje ander genre wel, maar let alleen op de gitaarsound) http://www.youtube.com/watch?v=i30Ky...eature=related
    Als je dat vergelijkt met jouw gebruikte gitaarsound hoor je het verschil wel denk ik.
    Gitarist van Delain. Vengeance. Tri-Head.

    www.facebook.com/timosomers

    Timo Somers uses Aristides Guitars & Koch Amps & Dean Markley Strings.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.433

    Standaard

    Wat de gitaarsound betreft, probeer eens een lichte exciter op je gitaartracks. Misschien wordt het niks maar misschien zal het je positief verrassen. Ik haal zelf de resultaten die ik wil met de 4front Auxiter en/of BBE sonic maximizer plugins. Geeft de boel net wat meer definitie. Ik speel zelf stoner/sludge in drop B op de middenpickup van een strat met .010, dus ik ben enigzins bekend met het probleem wat hier aangekaart wordt (al komt het niet geheel door de stemming natuurlijk).

    Dat gezegd hebbende, ik vind t allemaal heerlijk klinken en zou er zo een album lang naar kunnen luisteren. Maarja ik ben er dan ook zo een die een goeie underground sound wel waardeert. Ben iig benieuwd naar de 'nieuwe' snare!

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.330

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gitaro Bekijk bericht
    BBE sonic maximizer
    Probeer zo lang mogelijk weg te blijven van de BBE Sonic Maximizer! Voor bas is het misschien wel leuk op de DI en niet op de mic, maar gitaar gaat er zo verschrikkelijk saai en doods van klinken...

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    ik heb 2 analoge exciters gehad. maar ik vond het over het algemeen meer kapot maken dan goed. ben meer een fan van EQ. misschien dat ik nog even ga zoeken naar andere sounds, maar in mijn ogen was het wel ok eigenlijk....

    Er staat ondertussen een nieuwe mix online, het is de eerste in het rijtje!
    http://www.myspace.com/summerseasonstudio
    hier is dus dezelfde snare te horen in andere ruimte...heel veel beter vind ik, maar het lukt met niet om die andere snare zo goed te krijgen

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.433

    Standaard

    Hmm. Ik vind wel dat de BBE erg extreem is; het is al snel te veel van het goeie. Dan gaat het inderdaad doods klinken. Om die reden gebruik ik eigenlijk alleen de Auxiter nog. Maar met zeer subtiel gebruik valt er volgens mij ook wel een aardige sound uit de BBE te halen.

    edit: de nieuwe is dus Mix 1 test? Vind het fokking vet. Over t geluid zeg ik niks, voor mij is t prima. Breng ff een plaat uit gasten!
    Laatst gewijzigd door Gitaro; 16 januari 2010 om 21:32

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    thnx man die plaat komt er! 15nrs, 53min! en ja, de nieuwe is test 1. hier is het snare geluid veel beter, niet? andere ruimte...

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    Ik heb de master beluisterd: het klinkt duidelijk niet professioneel, maar zeker erg goed voor een thuisproductie!

    Het euvel met de gitaarsounds waar vrijwel iedereen wat over te zeggen heeft, is hetzelfde als wat er in alle metal opnames van Skabouter zit, ze zijn gewoon erg dof, maar ik heb me er al meer dan een jaar geleden bij neergelegd dat dat niet/nooit gaat verandere, want dit is zijn smaak. Ze zijn op deze manier wel erg aanwezig.

    De snares zijn apart, maar niet verkeerd. De bassdrum zou wat meer hoog mogen hebben, waardoor hij wat aanweziger is. De drums missen over het algemeen 'presence'.

    Dat was mijn zegje.
    pokkel'n

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top