Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 66
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard METAL productie, meningen?

    Ik werk al een tijdje met mn metalband (Fifth of Four) aan een album, doe ik zelf hier thuis.
    het opnemen is al lang achter de rug, ik ben klaar met mixen, en heb wat testmastertjes gemaakt. voor we het album in eigen beheer gaan produceren wil ik nog even een errorcheck op het forum. Ik heb (tijdelijk) 3 nrtjes op mn myspace gezet!

    LUISTER HIER
    nr1 is een mixje, opgeslagen als MP3.
    nr2 is een mixje, opgeslagen als MP3
    nr3 is een voorbeeld van hoe zo`n mix door een mastercompressor klinkt, als eindproduct bijv.

    zou je even willen luisteren en zeggen wat je er (MIX TECHNISCH) van vind? let vooral beetje op de sounds, de balans, en bijv hoe het laag op je overkomt. teveel? te weinig?

    Mss kan ik de laatste meningen nog meenemen in de eindmix!

    Dankjewel!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.328

    Standaard

    Ik zal zo ff gaan luisteren, maar zelf masteren valt eigenlijk altijd wel af te raden. Gewoon de shit opsturen naar meerdere mastering studio's en de beste master uitkiezen.

    Laat de studio's weten dat er ook andere studio's voor je aan het werk zijn gezet en dat je de beste uitkiest, anders loop je veel meer risico om het product van een stagiair te worden...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    true....maar we willen eigenlijk de kosten ook zoveel mogelijk beperken. We gaan de master niet uitbesteden, ik probeer een zo goed mogelijke mix te maken, daarop dan de nodige eindbewerkingen, zonder teveel truukjes uit te halen en dan gewoon klaar....

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.328

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skabouter Bekijk bericht
    true....maar we willen eigenlijk de kosten ook zoveel mogelijk beperken. We gaan de master niet uitbesteden, ik probeer een zo goed mogelijke mix te maken, daarop dan de nodige eindbewerkingen, zonder teveel truukjes uit te halen en dan gewoon klaar....
    Het masteren van 4 nummers/15 min kostte ons € 117,- bij Excess te Rotterdam. Beste geld wat we ooit besteed hebben!

    Overigens vind ik het mono stuk erg irritant klinken op koptelefoon...


    Edit: ook vervelend dat er 3 verschillende nummers op staan. Zo kun je niets vergelijken.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2005
    Locatie
    Noordwijk ZH
    Berichten
    883

    Standaard

    De gitaren klinken dof en en weggedrukt. Heb je btw AAMS al eens geprobeerd? Is een automatisch masterprogramma, ik verkrijg d'r altijd verbluffend goede resultaten mee. Ik heb ooit eens gehoord dat de Abbey Road studio's voor 90 pond per nummer een master maakt. Lijkt me best grappig om eens op metal toe te passen...

    Wacht, ik luister nu pas je gemasterde nummer, die klinkt lekker! Ik zou alleen het volume van de gitaren omhoogschroeven daar waar ze zonder drums gespeeld worden.

    Succes!
    Gr. Sonno
    Laatst gewijzigd door Sonno; 13 januari 2010 om 20:21
    Te koop: Boss GT-6

    Clippies Mijn muziekjes

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    AAMS ken ik niet nee........zal eens opzoeken.

    Mooi dat je de masterversie al beter vind klinken! in de mixes vonden anderen de gitaren ook te zacht, maar denk dat dat wel goedkomt na eindcompressie.

    Verder wil ik de stukje waar de gitaar alleen speelt wel zo zacht houden, voor de dynamiek.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2007
    Locatie
    Planet KiXi
    Berichten
    3.668

    Standaard

    Master versie klinkt stukkkkkkkken beter indd!

    Vind de gitaren een beetje zompig, veel laag.
    En de drums mogen misschien wel wat meer ballen hebben (meer compressie?)
    Voorderest klinkt de master versie gaaf, misschien niet enorm geproduceerd zegmaar, maar klinkt daardoor juist erg bruut en natuurlijk.


    EDIT: misschien komt dat zompige van de gitaren ook wel door de bas hoor ik net, die is namelijk erg laag en beetje lo-fi als het ware, ik zou de bas dan wat helderder en opener laten klinken, want dan krijgen de gitaren ook meer ruimte.
    Laatst gewijzigd door TimoSomers; 15 januari 2010 om 14:26
    Gitarist van Delain. Vengeance. Tri-Head.

    www.facebook.com/timosomers

    Timo Somers uses Aristides Guitars & Koch Amps & Dean Markley Strings.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.328

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skabouter Bekijk bericht
    Verder wil ik de stukje waar de gitaar alleen speelt wel zo zacht houden, voor de dynamiek.
    Ja, maar het is zo lelijk mono... Alleen links of rechts luistert dan een stuk fijner.

  9. #9

    Standaard

    Ik mis wat in de hoge tonen. Ik hoor veel mid, genoeg bas maar mis een "sprankeling".

    Vooral de drums en zang klinken hierin wat te "vlak"
    Met name bekkens/ hihat en snare.

    Hierdoor wordt is het wat minder aangenaam om naar te luisteren.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2006
    Berichten
    1.435

    Standaard

    snare klinkt als een pollepel op een metalen plaat, not my cup of tea. De kick verzuipt in de mix, die mag veel "plakkeriger" klinken, maar in de ruwe mix klinkt ie ook niet goed, dus misschien is er niet meer van te maken. Daarnaast mag het geheel inderdaad wat sprankelender klinken. Maar voor een thuisproductie niet verkeerd.
    Gear: Mayones, Skervesen, Mesa
    Band: Firezone http://www.firezone.bandcamp.com

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top