Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 34 van 34

Discussie: Artrose

  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.288

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johanb Bekijk bericht
    Ook bij mij komen/zitten er pijntjes bij het gwricht waar mijn linkerduim aan de hand vast zit.Hetzelfde gewricht bij mijn grote tenen deed ook zeer en daar werd jicht genoemd.Hebben jullie ook last van je grote teen
    Jicht is een heel ander probleem:

    Jicht is een reumatische ziekte waarbij urinezuurkristallen neerslaan in de gewrichten. Dit komt doordat de stofwisseling in uw lichaam niet goed verloopt, waardoor urinezuur zich ophoopt. Vaak gaat een eerste aanval over in chronische jicht.
    Bron:http://www.reumafonds.nl/informatie-...an-reuma/jicht
    Mwa...

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.288

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    Speel jij gitaar met je grote teen dan???
    Hé, geen grappen!
    Mwa...

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2006
    Locatie
    Emmeloord
    Berichten
    632

    Standaard

    Neen,ik speel niet met m'n grote teen, maar de plek bij m'n linkerduim is dezelfde als de plek bij m'n teen waar het pijntje zit.De problemen met jicht en wat het precies is ,daar weet ik inmiddels alles van.Omdat jullie atrose als oorzaak geven dacht ik dat jicht misschien ook een oorzaak van pijn in de gewrichten kan wezen

  4. #34

    Standaard

    Ik heb jaren last gehad van duimartrose In het ziekenhuis injecties met corticosteroiden in het duim gewricht gehad. Deze waren bijzonder pijnlijk en hielpen niet. Vijf maanden geleden heb ik me eraan laten opereren . Het trapezium botje is verwijderd en de ontstaane holte is opgevuld met een stuk pees uit de pols ter ondersteuning van de duim. Ik kan mijn duim nu weer goed gebruiken Het enige wat nog wat pijnlijk is bij het gitaarspelen is als ik mijn duim onder tegen de hals van de gitaar zet bij soleren. Ook dit gaat steeds beter maar vergt nog langdurig oefenen om de kracht terug te krijgen in de duim en pijnloos te kunnen spelen.

    Op deze site staat een filmpje hoe de operatie in zijn werk gaat. www.xpertclinic.nl/hand/duimbasis-artrose/

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top