Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 27 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 266
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    ow leuk hee! welke band zit je in?
    ben idd bang voor de overspraak tussen de ruimtes, maar we gaan duidelijke afspraken maken voor opname tijden, zodat er hopelijk wat langs elkaar heen gewerkt kan worden.
    bovendien komen er gordijnen die mss het geheel ook al wat isoleren.

  2. #32

    Standaard

    De gouden tip als je overspraak van de buren hebt: zet een korte roomreverb over de hele mix en voeg een spoortje kroeggeluiden toe. Dan is het een live-opname.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  3. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skabouter Bekijk bericht
    ow leuk hee! welke band zit je in?
    ben idd bang voor de overspraak tussen de ruimtes, maar we gaan duidelijke afspraken maken voor opname tijden, zodat er hopelijk wat langs elkaar heen gewerkt kan worden.
    bovendien komen er gordijnen die mss het geheel ook al wat isoleren.
    Ik zit in Chaos Asylum
    ( http://www.myspace.com/chaosasylumpolderthrash )
    We willen binnenkort/ooit een demo op gaan nemen, ik zal aan je denken, de volgende keer dat ik het met de anderen er over heb.

    Ik heb overigens het idee dat er met die deuren ook nog wel wat winst kwa geluidsdemping kan worden behaald.

    Groetjes,

    Rick.

  4. #34
    Tankman
    Guest

    Standaard

    Hey Arjen (van andere posts vernomen dat je zo heet)

    Is dit niet wat voor jou. Heb je geen raam meer nodig, en heb je ook meteen knap spul staan.

    http://www.bluemic.com/consumeraudio/webcams.html

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door F*R*E*A*K Bekijk bericht
    Ik zit in Chaos Asylum
    ( http://www.myspace.com/chaosasylumpolderthrash )
    We willen binnenkort/ooit een demo op gaan nemen, ik zal aan je denken, de volgende keer dat ik het met de anderen er over heb.

    Ik heb overigens het idee dat er met die deuren ook nog wel wat winst kwa geluidsdemping kan worden behaald.

    Groetjes,

    Rick.
    Tof, ik ken die bandnaam wel, al heb ik het niet live gezien denk ik! Leuke pic, is dat in het weilandje bij Oudorp? Ik zit ook in een metalband, Fifth of Four, en oefenen ook in Tjarda muziekcentrum. ook zit ik in Jablecna Stava!
    Maar kom gerust eens kijken in de studio, zeker als je ooit eens iets wilt opnemen!
    Hoewel het nog niet operationeel is natuurlijk.

    Kom net van de studio vandaan, stroom is aangelegd, en morgen ga ik meer dingen verhuizen, en in de komende dagen ook installeren, aansluiten en goed en praktisch werkend krijgen!
    De bestelling van Thomann is binnen dus nu heb ik de monitorstands erbij, dus de IMF`s kunnen geplaatst worden. Ook zijn de multicores binnen voor LR naar CR. 3x 8-voudige boxjes gekozen, van 15meter. houden genoeg lengte over voor flexibiliteit, het kan zelfs nog naar andere ruimtes (boxes, zie pic1 pag1).

    Tankman, thnx voor de tip, zien er goed uit die webcams! wist niet dat Blue die maakte!
    maar als ik blue ken is het wel prijzig, en mss is een gewoon mediasetje wel ok. een mic hoeft er niet in, want er komen roommics, die ook als ambience en talkback gebruikt kunnen worden!

  6. #36
    Tankman
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skabouter Bekijk bericht
    Tankman, thnx voor de tip, zien er goed uit die webcams! wist niet dat Blue die maakte!
    maar als ik blue ken is het wel prijzig, en mss is een gewoon mediasetje wel ok. een mic hoeft er niet in, want er komen roommics, die ook als ambience en talkback gebruikt kunnen worden!
    Die kleinere kost volgens mij 99 euro. En die zijn heel dichtbij jouw huis te krijgen als ik me niet vergis

    Maar idd, als je gewoon de room mics gebruikt, zou ik voor minder een goede webcam kopen, maar dan wel een knappe...maar aan de andere kant...Blue is zo leuk!(En ik krijg telkens t-shirts van de vertegenwoordiger)

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    Foto update meer gear is verplaatst.





    vanavond ga ik alles op handen en voeten aansluiten, en kabels wegwerken. Dan komt er voor het eerst wat geluid uit De IMF`s staan best mooi op standaards aan weerszijden van de mixer.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2007
    Locatie
    arnhem
    Berichten
    476

    Standaard

    ziet er tof uit!
    wat zijn dat voor monitors? zien er goed uit!
    Muziek is eigelijk als een schilderij. Bekijk zo eens de playboy van november, die pose is erg origineel, weet veel te vertellen en toch geeft ze niet te veel weg en weet ze t belangrijkste te bewaren voor pagina 34
    www.saneaudio.nl

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    dat zijn IMF speakers. De Compact II`s. http://www.imf-electronics.com/Home/...act-monitor-ii
    gekocht via Han S, bevallen me echt zeer goed. heel open, fris en gedetailleerd geluid!
    Eigenlijk zijn het HIFI speakers, maar door de goede detaillering van het geluid ook geschikt voor monitoring (volgens imf zelf ook).
    echter iets teveel aan hoog IMO. Geen naar hoog, en het is ook een teken van goed detail, maar ik kreeg net nog de reactie op mn werk dat het wat hoog miste, en mss komt dat toch omdat ik het over die speakers nu goed heb klinken. Ik moet denk ik gewoon afluisteren met wat teveel aan hoog. (er was een manier om dit te verhelpen door een ander weerstandje, maar dit mss later).

  10. #40
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.726

    Standaard

    Goed bezig Arjen! De IMF speakers klinken allemaal tintelfris, van de kleinste Compact 2 tot de grootste SACM. Je kunt daar aan wennen, maar als je het teveel vindt kun je een weerstand van bijvoorbeeld 5 ohm in serie met de tweeter zetten en een weerstand van 30 ohm parallel met de tweeter. Hij zal dan wat zachter gaan. Ik heb dat ook gedaan met die grote RSPM's en dat bevalt me prima, je hebt ze ook gehoord.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top