Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 27 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 266
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    ja daar is de control-room op zich wat klein voor! 1 extra persoon erbij op een stoeltje met gitaar moet nog net kunnen, en dan kan de amp in zo`n booth, of in de LR. het is even afwachten hoe dat allemaal uitpakt.

    Momenteel wacht ik btw nog op een bestelling van Thomann, waarin multicores, micstands en monitorstands zitten. Als die er zijn kan ik nog meer verhuizen en aansluiten en mss al een rondje testdriven

  2. #12

    Standaard

    Gaaf man! Eigen studiootje bouwen, dat is echt mooi, zeker omdat de klanten al in de rij staan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    sja dat laatste is natuurlijk nog hopen en even afwachten....

  4. #14

    Standaard

    Te gek voor je! Wordt wel dringen met terugluisteren van een take, als je een band opneemt

  5. #15

    Standaard

    Dit lijkt me een geweldige plek om een toekomstig project op te komen nemen, ik ga dit topic zeker in de gaten houden!
    Succes ermee, dit lijkt me een hele mooie kans die je met beide handen moet aanpakken, ook al is het 'maar' een hobby, het is wel een zeer leuke hobby!

  6. #16
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.692

    Standaard

    Mooi bezig Arjen, doet me denken aan mijn eerste studio'tje, zat ik ook in een 'controlroom' van 2 bij 2 meter te zweten als een otter. Maar wat een mooie dingen hebben we daar gedaan, heerlijke tijd.

    Wat je het beste kunt doen is een lijntje naar de opnameruimte en daar een stereosetje neerzetten dat behoorlijk klinkt. Dan kun je na een take de muzikanten het daar laten afluisteren, loop je er zelf ook even naar toe en blijft de 'controlroom' jouw domein.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    het is een nadeel zo`n kleine CR, maar ook leuk dat het mijn domein is dan ja Er staat nu een PA installatie in de LR, daarmee is terugluistering al mogelijk voor de band. Maar eigenlijk is de set veel te groot, en klinkt btw vreselijk. Een leuk stereosetje is tzt idd een veel betere oplossing! dan heb je gelijk een beetje en A/B test.
    Met de hele band afluisteren in CR is idd geen optie.

    Bedankt voor alle (positieve) reacties so far!!

    Ik hou jullie op de hoogte! als de bestelling binnen is gaat er meer gebeuren, bovendien wordt er ondertussen gewerkt aan stroomvoorzieningen (losse groepen voor CR & LR) en verbinding tussen CR & LR. Meer pics en info volgen!

  8. #18
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.692

    Standaard

    Ik heb drie groepen in de studio, een voor de CR, een voor de opnameruimte en een voor het licht. Maar in de opnameruimte heb ik een stopcontact op dezelfde groep zitten als de CR en daar zitten de basversterkers iop omdat die ook vaak een DI hebben. Zo voorkom je een brom, want die heb je gegarandeerd met twee verschillende groepen .
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    kijk dat is wel een handige tip! 1 contactpunt in de LR maken die op de groep van de CR zit dus, en daar de bassamp op aansluiten?! hoe kan het eigenlijk dat je anders een brom hebt, en op deze manier niet?

  10. #20
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.692

    Standaard

    Aardlussen Arjen, op de meeste losse DI's zit wel een aardliftschakelaartje, maar op de meeste basversterkers zit die terecht niet.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top