Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 12 van 27 EersteEerste ... 2101112131422 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 266
  1. #111
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 september 2007
    Locatie
    Nieuwerkerk a/d ijssel
    Berichten
    164

    Standaard

    Er zit verschil tussen geen fouten in timing tussen de samples (geen jitter) en retestrak, wat de best mogelijke ad/da conversie oplevert. Het "geen fouten" zou je al moeten kunnen halen met een van de audio kaarten als master.
    Ik durf niet te beloven dat een master clock je probleem op gaat lossen. Met 2, 24 sporen harddisc recorders en 6 preamps, die met de clock uit een digitale mengtafel als master in serie staan, (gewoon met t-stukjes (wel met terminator) omdat de pre's alleen wordclock in hebben) heb ik nog nooit problemen gehad. Kan het niet zijn dat je computer het gewoon te druk heeft gehad met zoveel sporen tegelijk schrijven?

  2. #112
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    het is een nieuw gebouwde dualcore (2x3,1Ghz) met kwaliteits onderdelen, 4gig RAM en genoeg harde schijf....ik denk dat dit goed genoeg moet zijn toch?

    mss moet ik eens zien of ik zo`n apparaat op de proef kan "kopen", kijken of het werkt, en anders terugsturen.

  3. #113
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    kijk zo hangt die "absorber" in de ruimte...wel mooi vind ik zelf, jammer van de slechte pic.



    En deze heb ik net geverfd, voor in de liveroom. op advies ga ik toch maar wat beters kopen om erachter te hangen, glaswol oid. maar de doeken+kleurtjes maken de ruimte in elk geval wat vrolijker, al dat beige houtwol is echt killing...


  4. #114
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 september 2007
    Locatie
    Nieuwerkerk a/d ijssel
    Berichten
    164

    Standaard

    Goed bezig!

    Misschien is het de snelheid van je harde schijf. Gebruik je 7200 rpm schijven? je kan nog proberen om het over 2 schijven te verdelen. Maar normaal gesproken is 24 sporen te doen op 1 schijf.
    In principe mag je alles was je via internet besteld binnen 2 weken terugsturen en dan je geld terug krijgen. Je kan kijken of het je probleem oplost, en zo niet, op tijd terug sturen. Wel even goed de voorwaarden van de winkel lezen.
    Laatst gewijzigd door Ries89; 27 februari 2010 om 20:37 Reden: snel een update posten terwijl ik een reactie tik ;)

  5. #115
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    thnx voor het meedenken..ik weet niet of het 7200rpm is, maar ik reken er wel op, het is een custom build PC, de bouwer wist wat ik wilde, en heeft hem geoptimaliseerd voor audioverwerkingen en recordingen (hoe weet ik niet...)

    Morgen ga ik een band opnemen (Valentijns band, Forsophie) en ga ik 16 sporen proberen...hopelijk lukt dit zonder kraakjes/jitter. en dat zou al heel wat zijn, daar vallen veel opdrachten mee te doen! die overige 8 sporen komen iets later wel, met de aanschaf van een wordclockding maar als 16 al niet werkt, dan moet ik echt heeel snel een oplossing vinden.

  6. #116

    Standaard

    betreft je absorbers in de RC: plaats ACHTER de speakers een laag en ook aan de ACHTERkant van je ruimte (ipv boven de speakers waar nu dat rode ding hangt). Tevens aan de zijkanten. Dit ivm reflecties van de speakers. Dat is wel het minimal wat je met deze materialen kunt doen. Plaatsing is, net als microfoons, belangrijk.

    Dan nog betreft je PC optimaliseren (disks met name):

    2 fysiek gescheiden schijven gebruiken (dus niet 1 schijf met 2 partities).
    1 voor't OS en eventuele andere data.
    1 voor de Audio data (houd deze ook enkel daar voor)
    Zorg dat de disk is uitgelijnt (indien je win7 gebruikt is dat al goed) anders in dos het volgende met diskpart de disk op 32K uitlijnen als volgt:
    c> diskpart
    diskpart> select disk n (n= de je audio disk, waarschijnlijk 1 als je 2 disken hebt)
    diskpart> create partition primary align=32
    diskpart >exit

    Nu met diskmanager dat kreng formateren met een hoge clustersize (32k)

    I know,het klinkt allemaal wat technisch maar ja...
    Zo, nu maar weer's een andere "handtekening".

  7. #117
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    dat van die absorbers komt wel goed moet ernog een hoop maken, en dan gewoon weer beetje gaan schuiven (nu is het al acceptabel). Achterin de ruimte hangt ook al van alles, veel tegen de achterwand, en in de hoeken (is helaas geen pic van nog).

    Dat PC gebeuren snap ik niet zo goed, kan ik zelf ook niet, maar ik geloof dat die bouwer er al rekening mee gehouden had.

    mijn 2e band zit erop, het ging allemaal erg leuk, lekker gewerkt vandaag. 2 lange nrs bijna af, morgen nog ff de bas inspelen en dan is het klaar (even mixen nog).
    helaas deden 16 sporen het ook niet, ik moet het echt bij 8 houden nu, tot ik een wordclock heb. zodra er meer dan de eerste 8 sporen ingezet worden gaan ze kraken, zelfs bij 1 extra.

    Ik ga snel zo`n ding regelen, hopelijk lukt het in een week...
    dan nog 1 goeie kraaktest doen met 24 mics in opstelling, en als dat werkt ben ik echt open for business!

  8. #118
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    YESSSS kheb die Syncgen besteld bij Livemusic.nl, hopelijk is hij er snel E85,- zonder zendkosten klinkt hardstikke leuk! ben benieuwd

  9. #119

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skabouter Bekijk bericht
    en dan is het klaar (even mixen nog).!
    Arjen! Schaam je! Dan ben je dus halverwege.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  10. #120
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2009
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    7.314

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k Bekijk bericht
    Arjen! Schaam je! Dan ben je dus halverwege.
    vaak nog niet eens halverwege.. soms kan het afmixen 2 keer zoveel tijd kosten als het opnemen..
    Toooooooooooooooone!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top