Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 31 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 306
  1. #1

    Effect ! De toekomst van gitaren stemmen: Polyphone tuner

    http://www.youtube.com/watch?v=mGYedBMmmzY

    Ik weet niet of deze video hier al gepost is, maar ik vond het wel interessant. Ik denk dat dit wel een idee is wat verder uitgezocht gaat worden...
    Custom Serpentine 7 string DC, Ibanez JPM90th HAM, Ibanez JPM100P1, Ibanez JPM100P2, Ibanez JS100BK, Ibanez RG7321, Ibanez AEL20, Axe-FX 2 & MFC-101 footcontroller, KRK Rokit RP-6 G2

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2007
    Locatie
    utrecht/oostvoorne
    Berichten
    5.523

    Standaard

    Zag zoiets al voorbij komen bij pro guitar shop: http://www.youtube.com/watch?v=lEjo5QbZE5o
    zeer interesant
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2006
    Locatie
    België, Ieper
    Berichten
    367

    Standaard

    prachtige ding dit!!

    ik heb het ook met mijn viool. Als je alle snaren afzonderlijk gaat stemmen met een stembakje, dan staat hij niet volledig juist. Als je dan je snaren samen gaat bespelen merk je dat ze niet volledig rein klinken. Als je ze vervolgens op gehoor gaat stemmen (en dan staan ze wél goed), merk je dat ze op het stembakje idd, zoals hier, iets hoger/lager worden aangegeven.

    kheb de oorzaak hiervan nog geweten, maar ben het ondertussen alweer vergeten. Het is in elk geval een bekend euvel, vreemd eigenlijk dat hier nu pas een oplossing voor wordt gevonden.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Misschien conservatief van me, maar ik zie het nut niet helemaal. Óf je hoort dat je een bepaalde snaar even moet bijstemmen, of je stemt alle snaren even bij. Het stemmen zelf doe je nog steeds met één snaar tegelijk, dus ik zie het niet niet helemaal van een stemapparaat dat alle snaren tegelijk aangeeft.

  5. #5

    Standaard

    Ik zie het voordeel ook niet. Wat is er mis met gewoon je oren te gebruiken? Eventueel een stemvork of een stemapparaatje van een paar tientjes?

    Als je je gitaar niet zonder hardware en software kunt stemmen, hoor je volgens mij sowieso niet dat ie vals is
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2010
    Locatie
    's-Hertogenbosch
    Berichten
    711

    Standaard

    Ik zie het nut er wel van in. Ik bedoel, 1 korte blik en je bent weer precies op de hoogte van of jij of je buurman naast je er iets naast staat.

    Ook ben je tussen nummers door in een paar seconden bijgestemd zonder al te veel moeite. Je kan me namelijk niet wijs maken dat iemand hiervan niet het nut qua gemak en tijdswinst in kan zien.
    Who needs a signature?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Te complex, dit. Voor mij dan he. En ik ben nog wel systems engineer van beroep.
    Ik geef de voorkeur aan een chromatische tuner met drie ledjes: te laag, goed, te hoog.
    Alles daarbovenop is overbodig en leidt af.
    De stemming van de snaren in samenspel kan iets variëren, dat klopt, maar dat doe ik even op gehoor.
    Maar voor wie stemmen net zo leuk vindt als spelen kan dit een leuke gadget zijn.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    Aldeboarn
    Berichten
    1.741

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Te complex, dit. Voor mij dan he. En ik ben nog wel systems engineer van beroep.
    Ik ben een leek op dit begied..maar als ik zo het filmpje bekijk heb je daar gewoon een grafische weergave van de frequentie van het geluid.Vooraf is ingesteld welke frequentie,de toonhoogte dus de snaar voort moet brengen.
    Bijgehouden wordt gewoon het geluid van alle 6 snaren,individueel weergeven of alle 6 tegelijk.



    Ik denk als hij dit in een draagbaar schermpje kan krijgen dit voordelen oplevert tov de huidige manier van stemmen.Voor mij als leek op het gebied van stemmen zie ik er wel voordelen in..,

    jj
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2006
    Locatie
    België, Ieper
    Berichten
    367

    Standaard

    hoe, je ziet er het nut niet van in?

    nooit gehad op een optreden dat je hoorde dat je gitaar ergens niet meer helemaal juist stond? Wat ik dan normaal doe is effe mijn kabel in het stemapparaat steken en vlug alles een beetje bijstemmen. Op gehoor gaat dit niet in een zaal met allemaal door elkaar pratende mensen. Als je dan zo'n apparaatje als dit kunt gebruik, weet je zeker dat je gitaar in samenspel ook juist staat + het gaat sneller dan alle snaren appart.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Ik denk ook dat dit met name live er handig is en veel sneller is dan de traditionele stempedalen. Ik zou hem wel op mijn live-pedalboard willen hebben...
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top