Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: Logic vraagjes

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2005
    Locatie
    Losser
    Berichten
    7.421

    Standaard Logic vraagjes

    Ben nog niet helemaal thuis in Logic, meestal helpt de handleiding of Google wel, maar bij het volgende niet:

    1) Ik gebruik Gearbox om het signaal van mijn elektro-akoestische gitaar te versterken (een andere manier heb ik nog niet gevonden), en sinds vandaag klinkt mijn lage A een octaaf hoger. Ik heb verschillende settings geprobeerd, maar zonder resultaat. Het raarste is nog dat die A pas anders klinks als ik een track in Logic op "record" zet. Met Gearbox uit klinkt het gewoon goed, en met de track in Logic niet op "record" klinkt het ook goed.

    2) Hoe kan ik het beste via internet bestanden uitwisselen met een Windows-gebruiker? Dus dat hij iets opneemt op zijn PC, en dat ik dan zijn opgenomen dingen kan openen en mijn eigen opnames daarin verwerken. En andersom natuurlijk.

    Alvast bedankt!
    Laatst gewijzigd door artnaz; 8 januari 2010 om 17:36
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes in kill your dreams.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 september 2007
    Locatie
    Nieuwerkerk a/d ijssel
    Berichten
    164

    Standaard

    Met vraag 1 kan ik je niet helpen, maar als antwoord op vraag 2: Als .wav exporteren, opsturen (eventueel via een service als yousentit), en na het ontvangen importeren. Je kan geen logic sessie uitwisselen met een windows gebruiker, ik weet niet of logic ook een bestandsformaat kent dat uitwisselbaar is met andere daw's.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2005
    Locatie
    Losser
    Berichten
    7.421

    Standaard

    Sorry voor de late reactie, had het over het hoofd gezien. Maar bedankt voor je antwoord!

    Maar met dat WAV, als ik ergens midden in het nummer bijv. een solo opneemt, en dat opstuur, dan moet hij dat nog handmatig op de goede plek gaan zetten of niet? Is daar geen workaround voor om altijd alles op de goede plek te hebben?
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes in kill your dreams.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2004
    Locatie
    In The Shadows
    Berichten
    20.026

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door artnaz Bekijk bericht
    Sorry voor de late reactie, had het over het hoofd gezien. Maar bedankt voor je antwoord!

    Maar met dat WAV, als ik ergens midden in het nummer bijv. een solo opneemt, en dat opstuur, dan moet hij dat nog handmatig op de goede plek gaan zetten of niet? Is daar geen workaround voor om altijd alles op de goede plek te hebben?

    Een marker aan het begin van de song en het eind van de solo en dat hele stuk bouncen als WAV. Of een lege selectie vooraan zetten en het hele spoor bouncen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2005
    Locatie
    Losser
    Berichten
    7.421

    Standaard

    Hmpf, dat had ik ook best zelf kunnen bedenken... Maar bedankt!

    Trouwens, nu we er toch zijn, nog een klein dingetje. Als ik een insert heb over een spoor (delay/reverb/amp/comp/etc.), hoe kan ik die weghalen of veranderen? Wat ik nu doe is die bypassen en een nieuwe aanmaken, maar echt ideaal is het niet...
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes in kill your dreams.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 september 2009
    Locatie
    Bilthoven
    Berichten
    164

    Standaard

    Muisknop ingedrukt houden op je huidige effect, dan kan je op dezelfde manier als toevoegen een ander selecteren of 'no plug-in'

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2005
    Locatie
    Losser
    Berichten
    7.421

    Standaard

    Ah top, indrukken werkt inderdaad!
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes in kill your dreams.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2005
    Locatie
    Losser
    Berichten
    7.421

    Standaard

    Nog iets: Kan ik met één knop of één klik op één of andere manier twee een track op solo zetten en de rest automatisch op mute? Is handig als je twee takes wilt vergelijken, nu moet ik eerst de eerste muten en dan de tweede aanzetten, wat niet ideaal is...
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes in kill your dreams.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 april 2006
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    379

    Standaard

    Je kan groups aanmaken. Staat boven de faders in je mixer window een klein balkje, daar vind je ook group options. Zo kun je kanalen aan elkaar linken en ze laten reageren op solo en mute. Je zal wel per groep solo om mute moeten klikken alsnog, het is niet zoals in Cubase dat je jouw beschreven optie uit kan voeren.
    http://www.joostdeglopper.com/ <--- composities en producties

  10. #10
    Member
    Geregistreerd
    27 januari 2010
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door artnaz Bekijk bericht
    Ben nog niet helemaal thuis in Logic, meestal helpt de handleiding of Google wel, maar bij het volgende niet:

    1) Ik gebruik Gearbox om het signaal van mijn elektro-akoestische gitaar te versterken (een andere manier heb ik nog niet gevonden), en sinds vandaag klinkt mijn lage A een octaaf hoger. Ik heb verschillende settings geprobeerd, maar zonder resultaat. Het raarste is nog dat die A pas anders klinks als ik een track in Logic op "record" zet. Met Gearbox uit klinkt het gewoon goed, en met de track in Logic niet op "record" klinkt het ook goed.

    2) Hoe kan ik het beste via internet bestanden uitwisselen met een Windows-gebruiker? Dus dat hij iets opneemt op zijn PC, en dat ik dan zijn opgenomen dingen kan openen en mijn eigen opnames daarin verwerken. En andersom natuurlijk.

    Alvast bedankt!
    2) wav of aif gebruiken. en dan gewoon opsturen.

    1) ik ken gearbox niet, maar probeer eens op te nemen direct met de kabel van gitaar naar mac. Eventueel met een tussenstuk. Of met een microfoon.
    Dan elimineer je in ieder geval een mogelijke hoeveelheid probleemgebieden.
    Mocht dat het probleem niet zijn, dan een leeg audio kanaal, gewoon van audio in en als uitvoer audio uit.
    Gewoon steeds dingen elimineren.
    En hoe zit het in garageband? Heb je daar hetzelfde probleem? Geen Garageband? Je hebt een mac en daar krijg je het gratis bij, mocht je het echt niet hebben, ik heb nog een 2005 versie liggen die ik niet gebruik.

    Conclusie, je moet even logisch de ketting doorlopen van gitaar naar mac en omgekeerd weer van mac naar je oor. En steeds stapjes uitgschakelen en inschakelen.

    suc6

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top