Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 12 van 49 EersteEerste ... 2101112131422 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 490
  1. #111
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 februari 2008
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    1.124

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lcvanderhelm Bekijk bericht
    Ik ben hard aan het twijfelen over de aanschaf van 11rack of de Axe.De modelingtechniek is in korte tijd zo radikaal verbeterd,dat ik ernstig twijfel over het juiste tijdstip om over te stappen.Over 2 jaar zal de huidige Axe,of 11rack geen drol meer waard zijn.Ook al krijg je,vooral bij Axe,regelmatig updates,de proccesor is al snel verouderd.
    Dat kan bij elke computer, GSM enz het geval zijn.
    Niet bij de Axe. Want de CPU is de snelste op de markt, en de hardware is momenteel niet belemmerend voor de functies. Volgens de ontwerper heeft de Ultra nog capaciteit genoeg voor veel extra sims. Er is niets bekend over een opvolger en ze behouden hun waarde goed.
    Alexander van Engelen

  2. #112
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lcvanderhelm Bekijk bericht
    Ik ben hard aan het twijfelen over de aanschaf van 11rack of de Axe.De modelingtechniek is in korte tijd zo radikaal verbeterd,dat ik ernstig twijfel over het juiste tijdstip om over te stappen.Over 2 jaar zal de huidige Axe,of 11rack geen drol meer waard zijn.Ook al krijg je,vooral bij Axe,regelmatig updates,de proccesor is al snel verouderd.
    Dan zou ik 20 jaar wachten, tot de hightech modelling vintage is en die geen waarde meer verliest .

  3. #113
    Les Paul R8
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yek1 Bekijk bericht
    Dat kan bij elke computer, GSM enz het geval zijn.
    Niet bij de Axe. Want de CPU is de snelste op de markt, en de hardware is momenteel niet belemmerend voor de functies. Volgens de ontwerper heeft de Ultra nog capaciteit genoeg voor veel extra sims. Er is niets bekend over een opvolger en ze behouden hun waarde goed.
    De CPU WAS de snelste op de markt. Volgens Moore's Law verdubbelt de capaciteit van oa CPU's elke anderhalf jaar. (Gordon Moore was 1 van de topmannen van Intel en zijn wet is al zo'n 30 jaar geldig). Dat er capaciteit genoeg is, daar twijfel ik niet aan.
    Voorlopig houden ze hun waarde goed, maar zodra er een betere modeller op de markt is, storten de prijzen in.

  4. #114

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door minoin Bekijk bericht
    Nee, hebt me totaal verkeerd begrepen denk ik. Ten eerste gaat het wel degelijk om mijn gevoel en niet die van het publiek. In eerste instantie moet ik tevreden zijn met mijn sound in de band; als ik een dikke Mesa gain of een soepele Fender clean wil, is dat natuurlijk helemaal aan mij. En als je begrijpt hoe ik repeteer, snap je dat het publiek in eerste instantie hoort (via PA) wat ik hoor (inear).
    ja kennelijk.
    Dus wat jij aan gitaargeluid hoort als je repeteert komt via je eigen in ear. en niet de wapperende broekspijpen van je rig zelf?
    En met gebruik van dat systeem vind je je gitaargeluid mooier als de bron je mesa rig is dan als de bron een modeller is?

    Ja, dan kun je inderdaad beter je mesa rig gebruiken. (maar ja dat fender clean dan, heb je die ook nog bij je?)

  5. #115

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lcvanderhelm Bekijk bericht
    Ik ben hard aan het twijfelen over de aanschaf van 11rack of de Axe.De modelingtechniek is in korte tijd zo radikaal verbeterd,dat ik ernstig twijfel over het juiste tijdstip om over te stappen.Over 2 jaar zal de huidige Axe,of 11rack geen drol meer waard zijn.Ook al krijg je,vooral bij Axe,regelmatig updates,de proccesor is al snel verouderd.

    Maar die processor en dat hele ding blijft hetzelfde klinken hoor. (ik heb het nog even gecontroleerd bij mijn 25 jaar oude synth, en ja hij klinkt nog even goed als toen, terwijl er toch veel nieuwere en betere modellen zijn gekomen, en de processor zwaaaaaaaar verouderd is). Dus kun je het best over twee jaar kopen. Immers, dan geen drol meer waard.

  6. #116
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yek1 Bekijk bericht
    Hee Hole, pfff, dat je nog de moeite neemt op zoiets te reageren! ;-)
    Postcount boosten

  7. #117
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edje kadetje Bekijk bericht
    ja kennelijk.
    Dus wat jij aan gitaargeluid hoort als je repeteert komt via je eigen in ear. en niet de wapperende broekspijpen van je rig zelf?
    En met gebruik van dat systeem vind je je gitaargeluid mooier als de bron je mesa rig is dan als de bron een modeller is?

    Ja, dan kun je inderdaad beter je mesa rig gebruiken. (maar ja dat fender clean dan, heb je die ook nog bij je?)
    Als ik heel eerlijk ben; Nee, nog niet. Ja, ik hoor alleen mijn sound via de inear, maar dat is duidelijk een work in progress. Ik blijf nog waarschijnlijk een jaartje tweaken voordat ik er helemaal tevreden over ben, maar dat is ook een gedeelte van de lol. Zo'n modelling is handiger, maar die Mesa van mij gaat nooit zijn vibe verliezen Gister nog een repetitie mee gespeeld en het is heerlijk!
    PAS Custom Guitars, Music Man, Gibson, Schecter, Ibanez, Mesa Boogie, Engl, TC Electronic, Ultimate Ears, Fisher Amps
    Incoming: Siggery Custom Shop 7-string
    My band Panic Attack (DT Tribute): http://www.youtube.com/user/panicattackband

  8. #118
    Les Paul R8
    Guest

    Standaard

    Vandaag eindelijk de 11R kunnen testen. ik was in Den Haag, niet al te ver bij Rock Palace vandaan en kon daar even naar toe lopen.
    Allereerst moet ik zeggen dat ik daar uitstekend geholpen werd! Leuke zaak, prettige mensen en een mooie collectie.

    Ik heb een 3/4 jaar geleden ook de Axe FX even kunnen testen, dus ik denk dat ik daar ook wel wat vergelijkingen kan maken.

    Algemene indruk van de 11R: Wauw!

    Getest op een KRK monitor speaker met een CS Gibson Les Paul goldtop (R7).

    Hij voelt als een echte amp. Huisjes vond hem steriel, ik vond juist dat hij lekker vies kon klinken. Had ik hem harder gezet, had ik echt een puur amp gevoel gehad. Dit is echt veel dichter bij een echte amp dan een Line6.
    Over het algemeen klinkt de 11R mooi dynamisch, organisch en open. Ik had helemaal niet het gevoel over een modeller te spelen. Ik wilde bij de meeste modellen ook lekker blijven spelen.
    Een lekkere sound krijgen kost vrijwel geen moeite. Met de 11R is een slecht geluid gewoon niet nodig.
    Plexi, JCM800 en SLO modellen zijn heerlijk en helemaal in mijn straatje. Plexi met wat chorus gaf mij super eenvoudig de door mij zo gezochte Alex Lifeson sound.
    AC en Tweed modellen vond ik ook erg bruikbaar. Bij alle crunch sounds kon ik hem ook goed clean draaien door de pot van mijn gitaar terug te draaien. Ook het karakter van de gitaar kwam er goed uit (was een hele fijne goldtop!). Allemaal tekenen van een goeie amp.
    De Twin was mooi clean. Kreeg hem redelijk warm, maar vooral wat brighter gaf hem de zo gewilde belletjes. Hij was duidelijk als Twin herkenbaar.
    De Mesa modellen vond ik niet lekker. Maar ik vind een Mesa zelf ook niet lekker, dus wat dat betreft was het model wel geslaagd

    Vergelijking met de Axe FX: De 11R is veel makkelijker te bedienen. Wel beperkt in het aantal amps. Maar voor mij zou dit ruim voldoende zijn. Live kan ik hier ook een snelle aanpassing mee maken; dat zie ik op de Axe FX niet gebeuren.
    De amp feel vond ik op de Axe FX nog niet op het hoogste niveau (dit is mijn mening en niet bedoeld om de AFX te bashen of daar een discussie over op te starten). De 11R voelt gewoon als een echte amp aan.
    De AFX is in de diepte te tweaken en heeft veel modellen, maar je moet meer leren en je persoonlijke voorkeuren uitproberen voordat je echt goeie sounds kan krijgen. De 11R is gewoon erg simpel en geeft je binnen 3 minuten de heerlijkste sounds.

    Voor mij is de 11R de winnaar. Betere feel en makkelijkere bediening. De sound kan je over discusieren, maar de 11R is zeker niet minder dan de AFX op dat vlak. Wel beperkter, wat ik zelf eerder als een voordeel zie.

  9. #119

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Les Paul R8 Bekijk bericht
    Ik heb een 3/4 jaar geleden ook de Axe FX even kunnen testen, dus ik denk dat ik daar ook wel wat vergelijkingen kan maken.
    Ik neem niet aan dat je dit serieus bedoelt? Zo ja, dan kan ik de rest van je review overslaan

    Serieus, "even" testen met de AxeFX geeft echt geen referentie. Ik ken beide apparaten goed, en je opmerkingen -met name v.w.b. de directheid van de Axe t.o.v. de 11- slaan nergens op, met alle respect.

    Morris
    http://madriaens.wix.com/morris

    ----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

  10. #120
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 september 2004
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    933

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door morris Bekijk bericht
    Ik ken beide apparaten goed, en je opmerkingen -met name v.w.b. de directheid van de Axe t.o.v. de 11- slaan nergens op, met alle respect.

    Morris
    Hey Morris, hoe vind jij de 11R zich klank- en feeltechnisch verhouden tot de Axe (los van de tweakability)?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door El Bastardo
    als je niet weet wat je nodig hebt, heb je waarschijnlijk niks nodig.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top