Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 49 van 49 EersteEerste ... 39474849
Weergegeven resultaten: 481 t/m 490 van 490
  1. #481
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 januari 2009
    Locatie
    Brussel
    Berichten
    566

    Standaard

    Heb ik dit juist? Ik plug nu de gitaar rechtstreeks in de Mesa Boogie combo. Maar met een Eleven rack zou ik hier kunnen inpluggen:
    http://www.thomann.de/be/yamaha_dxr_8.htm

    Scheelt een hoop gezeul. Dus: gitaar->Eleven rack->active full range loudspeaker? Dit zou dan de setup zijn voor het repetitiehok, thuis speel ik dan met studiomonitors, en bij optredens gewoon rechtstreeks naar het mengpaneel?
    It sounds good but it's about as loud as an annoying child.
    I want "pissed off Grizzly bear"

  2. #482
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2009
    Berichten
    2.429

    Standaard

    Zou moeten kunnen, maar bij mij werkte het op een of andere manier niet zo lekker. Met een mengtafeltje er tussen klonk het veel beter. Ik weet nog steeds niet waarom.

  3. #483
    Member
    Geregistreerd
    13 augustus 2011
    Locatie
    Leuven/België
    Berichten
    36

    Standaard

    Ik had een paar weken geleden de kans om een Pod500 HD uit te proberen rechtstreeks op een actieve box (Mackie). Was echt teleurgesteld, we waren met twee gitaristen met het geld brandend in onze zakken om er eentje mee te nemen, maar was echt helemaal niks voor ons. 1 uurtje met ons tweeën, eigen gitaar mee(strat en tele) en hard zoeken, alle amps proberen, winkelpersoneel onder druk gezet,...
    Niks dus. Geen warme clean, geen echte crunch, niet ons ding. Punt.
    Nu had ik gisteren de kans om althans diezelfde strat te horen van mijn vriend op een Eleven van een kennis van hem, en dat klonk al een heel pak beter. Ik ga volgende week een avondje aan de slag in het repetiehok om met mijn tele een path te maken naar mijn zin. Opnemen is niet aan mij besteed, maar met weinig moeite overal een eigen geluid naar keuze is wat ik wil. En ook stil, voor thuis, toch nog een goed geluid.
    Ik ben benieuwd. Ik wil best wel wat tweaken, maar op een avond een of twee bruikbare sounds vinden zou toch moeten kunnen. Niet DE perfectie, maar gewoon de Tele-gekende geluiden eruithalen.
    Als het meevalt wordt het dus dit en geen versterker, we zullen zien.
    Wat ik ergens wel leuk vind is dat ik dan in stappen kan werken. Eerst Eleven, dan footcontroller(welk is de beste?), dan een rack, enz. Ik weet van mezelf dat ik toch weer steeds verder kijk naar de volgende aanschaf, dat houd bij mij nu eenmaal de motivatie scherp.
    Nog enkele dagen, dan weet ik weer wat meer.
    Laatst gewijzigd door Meneer Zwijn; 18 april 2012 om 00:13

  4. #484
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 december 2004
    Locatie
    Mol (B)
    Berichten
    186

    Standaard

    Heb zopas een 11R besteld , benieuwd gaat mijn AXE-FX ultra vervangen , ik hou niet van tweaken en heb maar enkele sounds nodig live ...

    Raf

  5. #485
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 december 2004
    Locatie
    Mol (B)
    Berichten
    186

    Standaard

    Nog niet in mijn bezit maar als ik dit hoor denk ik van wow ...

    http://www.youtube.com/watch?v=2GvEDZgBLeo

    Raf

  6. #486

    Standaard

    Ik heb onlangs een Eleven Rack gekocht en ben er heel tevreden mee. Voor zowel live als voor opnames zeer bruikbaar. Dit is bv opgenomen met de ER gebruik makend van de Bogner Extasy simulatie => http://www.youtube.com/watch?v=pRaprjtVudM
    Tech 21 Power Engine te koop

  7. #487
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 december 2004
    Locatie
    Mol (B)
    Berichten
    186

    Standaard

    Sinds paar dagen is 'm er , eerste indruk : super , easy te tweaken en echt goede sounds ... benieuwd voor de volgende repetitie hoe hij standhoud \m/

    Raf

  8. #488

    Standaard

    Hi,

    Ik heb gemerkt dat settings rond de 5 het beste door de mix prikken. Treble mid of bass boven de 5 geeft al gauw teveel in de mix dus ik blijf zelf zo tussen de 3 en 5 op alle controlls. Daar zitten de beste sounds! Ook met gain ga je gauw te snel te hoog!
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  9. #489
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 juli 2008
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    798

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bluegate Bekijk bericht
    Nee, er is geen standalone editor voor de 11R.
    Wordt wel heel veel gevraagd door gebruikers, maar ik denk niet dat ze 'm zullen maken.

    Ik edit alles gewoon via de 11R zelf, gaat ook makkelijk ff wennen.
    Er wordt trouwens gewerkt aan een niet-officiële rig manager.
    https://sites.google.com/site/elevenhack/

  10. #490

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SloeGin Bekijk bericht
    Er wordt trouwens gewerkt aan een niet-officiële rig manager.
    https://sites.google.com/site/elevenhack/
    Te gek!
    Ik zit altijd te fokken met ProTools en die USB "sleutel". Zou te gek zijn als dit proces kon worden uitgesloten.
    Opnemen doe ik trouwens toch altijd in Reaper.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top