Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 49 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 490
  1. #1

    Standaard Digidesign Eleven rack anno 2010

    Om het AxeFx topic niet te veel te vervuilen open ik deze even...

    Aangezien ik ondertussen veel info aan het verzamelen ben over beide units dacht ik dat het handig zou zijn als alles voor de axefx daar blijft en over de eleven hier.

    Wie heeft m al en wat zijn je ervaringen?

    Ik wil m gebruiken in combi met mn vht als mini rackje en een 2x12 en m vooral gebruiken op momenten dat ik met minder handige geluidsmensen werk...
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2003
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    296

    Standaard

    Ik heb er een!
    Ik ben er erg tevreden over!
    Ik moet wel zeggen dat ik de 11R in eerste instantie gekocht heb als unit voor thuis om op te nemen en met hoofdtelefoon te kunnen oefenen.
    Ik had hiervoor een PodXt, maar gebruikte deze niet omdat deze niet beviel.

    Ik heb de 11R pas 1 keer gebruikt bij een repetitie en 1 keer bij een optreden.

    De geluiden vind ik erg goed!
    Het plexi model is erg goed en reageert zeer goed op de volumeknop van de gitaar.
    Ook de Blackface Deluxe, Blackface Twin, Vox Ac30 en Soldano simulaties zijn erg goed.
    Wat effecten betreft is de reverb super. Echt heel mooi.
    En de delay effecten, compressor en TS-simulatie is ook erg goed.

    Wat mogelijkheden niet te vergelijken met de AxeFx, maar de 'beperkte' mogelijkheden maken de 11R ook veel makkelijker in gebruik.

    En je koopt er Pro Tools Le bij.
    Als je nog geen recording software hebt, is ditextra.
    Ik gebruikte al Logic en weet nog niet of ik over ga stappen naar Pro Tools

    Gebruik van Pro Tools heeft met de 11R wel enkele voordelen tov Logic.
    Zo is er een GUI voor het bedienen van de 11R die je alleen in PT hebt.

  3. #3

    Standaard

    Hoe is de dynamiek?
    Ik kan me herrineren dat ik de Vetta weg deed omdat hij niet lekker speelde. Als ik zacht speelde was het zacht en als ik hard speelde hard maar als ik daartussenin zat dan merkte je dat ie er veel moeite mee had en klonk alles dus erg houterig. De ene noot hard en de andere zacht. Dat werdt dus erg rommelig. De feel van de Vetta was dus neit erg prettig. Hoe is de feel bij de ER?
    En is de ER ook goed te gebruiken voor de "gewone" gitarist die niet wil opnemen of m wil gebruiken in combi met een PC/Mac?
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2003
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    296

    Standaard

    Wat dynamiek vind ik de 11R een ernome verbetering tov Line6
    De 11R reageert erg lekker op je spel. hard-zacht, plek van aanslag, plectrum techniek
    Genoeg dingen om mee te spelen waarop de 11R wel goed reageert.
    Op een of andere manier blijft het erg prettig om over de 11R te spelen. Dit gevoel had ik totaal niet bij Line6 spul.

    De 11r is prima zonder PC/Mac te gebruiken en heeft een intuitieve en eenvoudige interface.

  5. #5

    Standaard

    No offense, maar heb je ook referentie ervaring opgedaan met deze buizen amps in detail? Een Marshall is meestal wel enigszins na te bootsen en een partij goede scheur/crunch sounds zijn vaak heel erg leuk en aanlokkelijk maar kunnen in de praktijk wel behoorlijk verschillen van de feitelijke vintage amps.

    De POD XT modelleert de voorbeeld amps helaas niet goed genoeg. Ik hoor bij zowel de Rack 11 en de AXe-Fx vaak dat de feel vaak de doorslaggevende factor is (volume cleanup etc.). Niet verkeerd maar dat wil nog niet zeggen dat de gemodelleerde referentie amp exakt is nagebootst. Ik vermoed namelijk dat wanneer Line 6 haar dynamiek en feel van de POD XT zou verbeteren, er een heel andere situatie zou ontstaan...

    Ik heb in de afgelopen 25 jaar heel veel preamps (Soldano, GT Trio, Rover, CAE, M4 met modules, Triaxis etc.) gehad en geprobeerd maar kon er uiteindelijk vanwege budget problemen helaas maar een paar behouden. Daarom zoek ik persoonlijk naar die echte high-end oplossing die juist deze specifieke vintage amps sounds bereikbaar maakt.

    Dit zijn dus hele interessante discussies

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Dit zijn dus hele interessante discussies
    Idd. Mijn eerste reactie voor mij is dat ik een exacte copie niet nastreef als ik maar een veelzijdig stuk techniek in mn handen heb wat in ieder geval door demix komt, goed klinkt en lekker speelt met de feel die ik gewend ben.
    En daarom heb ik weinig met je vraagstelling. Toch ben ik benieuwd omdat het in dit brede topic toch thuis hoort.

    De eleven en de Axe fx zijn zeg maar een volgende generatie modellers die weer een stukje verder zijn. Bij het uiteindelijke doel zullen we nog niet aangekomen zijn maar het is een leuke discussie idd.

    Vandaag heb ik heel de dag zitten kijken of de eleven wat voor me is en ik denk van wel. zeker vanwege de prijs en omdat deze unit gewoon datgene doet wat ik wil. Meer is overkill maar wel leuk om mee te spelen voor me.
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 januari 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    662

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nocki Bekijk bericht
    Vandaag heb ik heel de dag zitten kijken of de eleven wat voor me is en ik denk van wel.
    Hier gaat het fout! Hoe langer je kijkt, des te liever je zoiets natuurlijk wil hebben!!
    Play like you have something to say, not something to prove... IDANCEMUSIC.COM

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2003
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    296

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    No offense, maar heb je ook referentie ervaring opgedaan met deze buizen amps in detail? Een Marshall is meestal wel enigszins na te bootsen en een partij goede scheur/crunch sounds zijn vaak heel erg leuk en aanlokkelijk maar kunnen in de praktijk wel behoorlijk verschillen van de feitelijke vintage amps.
    Ik heb geen detail ervaringen met deze buizen amps.
    Het is niet mijn bedoeling geweest het idee te geven dat bepaalde amp-modellen de originele goed benaderen, alleen dat ik vind dat deze modellen heel goed vind klinken. Of ze nu het origineel goed of slecht benaderen, of juist helemaal niet, staat daar los van.

    De POD XT modelleert de voorbeeld amps helaas niet goed genoeg. Ik hoor bij zowel de Rack 11 en de AXe-Fx vaak dat de feel vaak de doorslaggevende factor is (volume cleanup etc.). Niet verkeerd maar dat wil nog niet zeggen dat de gemodelleerde referentie amp exakt is nagebootst. Ik vermoed namelijk dat wanneer Line 6 haar dynamiek en feel van de POD XT zou verbeteren, er een heel andere situatie zou ontstaan...
    Helemaal mee eens!

    Ik heb in de afgelopen 25 jaar heel veel preamps (Soldano, GT Trio, Rover, CAE, M4 met modules, Triaxis etc.) gehad en geprobeerd maar kon er uiteindelijk vanwege budget problemen helaas maar een paar behouden. Daarom zoek ik persoonlijk naar die echte high-end oplossing die juist deze specifieke vintage amps sounds bereikbaar maakt.

    Dit zijn dus hele interessante discussies
    Weet niet of de 11R de high-end oplossing is die jij zoekt. Wat prijs betreft zit de 11R niet in de highend-klasse. Maar ik denk ook niet dat er ooit 1 highend oplossing zal komen.
    Ik denk dat de versterker modellen van de 11R een bepaald karakter hebben door de modelleer techniek die gebruikt is. Fractal Audio gebruikt een andere techniek en zal hierdoor een ander karakter hebben. Dit zal voor sommige versterkers beter of minder klinken....
    En de ene gitarist zal het karakter van de ene modeller meer aanspreken dan de andere....

    De zoektocht zal nooit over zijn. :-)

  9. #9

    Standaard

    Ik ben bang dat je gelijk hebt dat een perfecte benadering van de klassiekers wel een utopie zal blijven....

    Heb momenteel alleen nog 3 preamps, Lexicon G2 en een Mesa Boogie 295 als rack. Daarnaast als hobby een Marshall Bluesbreaker combo. Toch zou ik er echt heel wat voor over hebben meer klassieke sounds (Twin reverb, Bassman, Vox, Dumble, en uiteraard mijn favo preamps Rover en CAE etc) in mijn bezit te hebben. Als je gek bent van sounds en de orginelen kent, dan is er altijd een drang naar die volledige verzameling. Ach, dromen mag altijd en wie weet staat een keer de perfecte modeler op. Tenslotte lijkt de Axe-Fx nu al een heel stuk op de "real deal".
    Laatst gewijzigd door tnijland; 7 januari 2010 om 22:20

  10. #10

    Standaard

    Ik heb de Afe-FX en de Eleven allebei nog niet aan de tand kunnen voelen maar als geinteresseerde op afstand ben ik erg blij dat er nu een apparaat is dat in ieder geval bij de Axe-FX in de buurt komt qua opzet (en kennelijk ook qua spelbeleving). Fractal audio kon tot nu toe door de concurrentie worden afgedaan als een high-en nichespeeltje. Eleven zet een nieuwe standaard qua prijsniveau en geeft gitaristen de keus: veel geld neerleggen voor een zeer uitgebreide modeler of beduidend minder geld neerleggen voor een minder uitgebreide maar ook erg goed klinkende modeler.

    Misschien moet ik mijn andere 19" zooi maar eens verkopen, misschien haal ik dan net genoeg geld op voor zo'n Eleven... Voodu Valve, anyone?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top