Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1

    Standaard "Hangende" microfoons voor cabs

    Als echt totale noob even een korte vraag - ik zie wel vaker van die "hangende" ietwat brede microfoon tegen een cabinet aanhangen voor het opvangen van het gitaargeluid - wat voor apparaten zijn dat en zijn ze beter dan een gemiddelde SM voor het opvangen van het uitversterkte geluid?

  2. #2

    Standaard

    Je doelt ws op de Senh. e606


    zit een fijn geluid in, helemaal in combi met de sm57
    Zo, nu maar weer's een andere "handtekening".

  3. #3

    Standaard

    tegenwoordig zie ik ook vaker de 906 hangen... een opvolger, maar vind m net iets lekkerder klinken. Zit ook een handig nutteloos knopje op .

  4. #4

    Standaard

    dat "hangen" vind ik niet echt handig. Als je een beetje een gammel podium hebt, slaat de microfoon tegen het front van de amp, wat bijgeluid geeft. Een Cabgrabber van Audix kan een oplossing zijn, of een gewoon statief.

  5. #5
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Het is makkelijk, vooral bij die on speed rondhuppelende gitaristen geeft het minder rommel op het podium. Ik luister altijd naar microfoonplaatsing (van Han S geleerd) en een klein stukje bewegen maakt uit en daarom geef ik de voorkeur aan een statief. De mic staat dan mooi vast. Het zou me namelijk ook niks verbazen dat lage tonen die 606 in beweging krijgen.

    Laatst een band zonder PA gehoord waarvan de gitarist 2 keer 4x12 kasten gebruikte en daar zat me toch laag in
    Vriendelijke groet,

  6. #6

    Standaard

    Dat hangen is juist bij ons wel handig. Heb vaak geen tot weinig ruimte voor de cab om een statief te plaatsen en wat betreft rondhuppelen.. och we zijn geen Knopflers, maar echt heel druk is het ook weer niet.

    Maar bedankt voor de info!

  7. #7

    Standaard

    Best of both worlds:

    Audix Cabgrabber

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    als je een podium beweegt bij actieve muzikanten heb je toch zowel met een hangende mic als met een mic op standaard een probleem....denk dat die laatste optie idd nog het best is dan!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door El Capitain Bekijk bericht
    tegenwoordig zie ik ook vaker de 906 hangen... een opvolger, maar vind m net iets lekkerder klinken. Zit ook een handig nutteloos knopje op .
    bedoel je niet 609?

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ANGC Bekijk bericht
    bedoel je niet 609?
    Nee die bestaat niet, je hebt een 606 een 906. De 900-serie is duurder.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top