Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Locatie
    Almere
    Berichten
    359

    Music Gitaar kopen altijd lastig

    Beste forum leden,

    Ik ben van plan een nieuwe gitaar te kopen. Alleen er is zoveel keuze dat je het niet meer weet tegenwoordig.

    Ik heb een lijstje met gitaren die ik met veel reviews en zoeken een selectie heb gemaakt. Budget is ongeveer rond 800 euro en alle gitaren die hieronder staan voldoen daaraan.

    - Jackson DK2S
    - Jackson DKMG
    - ESP LTD EC401
    - Ibanez RGT6EX Iron Pewter
    - Schecter BlackJack C1 FR

    Iedereen heeft zijn voorkeur voor een "merk". Ik ben absoluut niet merk gebonden, dus een keuze m.t.b. merk voorkeur wil ik niet maken. Ik had gekeken naar prijs/kwaliteit en de reviews van de gitaren.

    Ik wil een gitaar met een zo dun mogelijke hals, voor ritme EN solo. Voornamelijk speel ik Metallica, Pantera, AC/DC, Megadeth en Machine Head via een Line6 Spider I 75 watt (die rode). Deze wordt over een jaartje ofzo vervangen door een betere amp.

    Welke gitaar zou het beste zijn voor mijn muziekstijl met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding?


    Alvast bedankt voor de input!
    Laatst gewijzigd door Rembull1980; 4 januari 2010 om 13:22

  2. #2
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Inkoppertje: diegene die jij het fijnste vindt spelen. Klaar.
    Gezocht: Ibanez DE7

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juni 2008
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    933

    Standaard

    Vind de ESP LTD de mooiste van je lijstje, maar je zult ze toch echt moeten uitproberen aangezien ze allemaal vrij verschillend zijn, in zowel vorm als hals als specs..

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2009
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    7.314

    Standaard

    als ik zou mogen kiezen zou het een gedeelde 1e plaats zijn tussen de ibanez en de jackson en uiteindelijk de jackson gekozen hebben vanwegen iets meer karakter.

    maar zoals al eerder gezegd, gewoon proberen en kopen welke je het fijnste vind.
    Toooooooooooooooone!!!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Locatie
    Almere
    Berichten
    359

    Standaard

    Ik snap het. ze spelen allemaal lekker. Ik ben geen heel ervaren gitarist. Vandaar dat de keuze moeilijk blijft.

    Ze spelen allemaal lekker op hun eigen manier. Dat is dus moeilijk kiezen alsnog. Puur qua welke pickups en specs gezien verschillen ze idd soms enorm.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.578

    Standaard

    Daarom is het van belang dat je ze allemaal gaat testen. Je favoriete gitaar kiezen aan de hand van specs op papier gaat helaas niet werken.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door almarvk Bekijk bericht
    Inkoppertje: diegene die jij het fijnste vindt spelen. Klaar.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Daarom is het van belang dat je ze allemaal gaat testen. Je favoriete gitaar kiezen aan de hand van specs op papier gaat helaas niet werken.
    Waarmee alles wel gezegd is, lijkt me....
    Behalve natuurlijk dat de ideale gitaar voor de ene gitarist totaal niet geschikt hoeft te zijn voor de andere gitarist.
    Over een "inkoppertje" gesproken....
    Laat je ons nog even weten welke het geworden is??

    Gr. C.
    Laatst gewijzigd door guitarkid; 4 januari 2010 om 14:38
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Locatie
    Almere
    Berichten
    359

    Standaard

    Bedankt voor de input! Ik zal laten weten wat het is geworden. elk van de gitaren gooien hoge ogen in totaal, dus een miskoop doe ik met geen van de gitaren die ik genoemd heb. Jammer wel dat de gitaarzaken in de buurt geen ESP verkopen bijvoorbeeld. Is altijd flink zoeken waar ik de gitaren kan vinden om te testen...

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Als je nog maar weinig ervaring hebt zijn er 3 dingen die je kunt doen:
    -blind kopen
    -op ervaring van anderen kopen
    -alles testen

    ALLES testen is vaak niet mogelijk, maar door veel te proberen ontwikkel je wel een beter beeld bij wat je wilt. Toen ik mijn eerste metalgitaar kocht was ik nog niet echt bezig met gear (is pas 2 jaar geleden) maar nu staat 'ie me niet meer aan en zou ik 'm nevernooit kopen. Ik ben door testen te weten gekomen wat voor hout ik mooi vind klinken, wat voor pickups ik wil en hoe ik wil dat een gitaar eruit ziet.

    Je komt uit op 5 gitaren. Dat lijkt me prima te testen, dus dat zou ik zeker doen. Je kan ook in een muziekwinkel meerdere gitaren testen zodat je beeld wat breder wordt (gewoon random, eigenlijk). Goed onthouden wat voor gitaren het zijn.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    de beste gitaar: is eigenlijk een onbestaand concept. Zelfs de ideale gitaar voor een bepaalde gitarist is wat vaag en wel hierom: als gitarist moet je je spel aanpassen aan elke gitaar. Dat zal altijd moeten omdat bepaalde speltechnieken altijd beter op een andere gitaar zullen lukken.

    Er zijn een aantal objectieve criteria natuurlijk: aantal gewenste frets, humbuckers of scoils, dikte hals enz...

    maar voor de rest vertonen gitaristen voornamelijk een vrouwelijk aankoopgedrag ... maw: de kleur en de vorm bepalen voor heel groot stuk de keuze. niks fout mee maar zo is het wel

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top