Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 16 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 158
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Heb je de Schecter C7 Blackjack ATX? Of bestaat er ook een Schecter C7 ATX? Uitproberen is misschien wel een hele goede optie.
    Ik kom net bij Thomann de Hellraiser tegen en die ziet er ook wel zéér gelikt uit. Carved top zo te zien en dat diep rood doet me ook wel heel veel.

    Ik heb precies die witte in je beginpost, dus de Schecter C-7 Blackjack ATX
    De Hellraiser is nog gelikter en agressiever, quilt top, pearl bindings enzo. Erg mooie gitaar, maar de EMG's vond ik iets te steriel en met een Dream Theater coverband had ik ook een fatsoenlijk en organisch clean nodig.

    Ze zijn voor de prijs erg mooie afgewerkt, met superspecs en een dikke laklaag. Misschien dat alleen Agile een betere prijs/kwaliteit verhouding heeft, maar die moet je ook weer importeren enzo..
    PAS Custom Guitars, Music Man, Gibson, Schecter, Ibanez, Mesa Boogie, Engl, TC Electronic, Ultimate Ears, Fisher Amps
    Incoming: Siggery Custom Shop 7-string
    My band Panic Attack (DT Tribute): http://www.youtube.com/user/panicattackband

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Ja ik verbaasde me er ook al over dat de schecter-site mahonie zegt terwijl de meeste winkels het over basswood hebben. Maar de hals is van maple en ik vind mahonie in de hals toch ook wel fijn klinken (ik heb dat vergeleken bij PRS gitaren, waarbij de hals van mahonie/maple was en de body van mahonie. was wel een verschil tussen set neck en bolt on, maar het was wel vrij duidelijk).
    kWil 'm best eens een keertje proberen eigenlijk, maar ik denk dat ik toch wel voor mahonie+mahonie wil gaan. En 700 à 800 vind ik wel een acceptabele prijs, aangezien het waarschijnlijk toch wel mijn main gitaar gaat worden.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door minoin Bekijk bericht
    Ik heb precies die witte in je beginpost, dus de Schecter C-7 Blackjack ATX
    De Hellraiser is nog gelikter en agressiever, quilt top, pearl bindings enzo. Erg mooie gitaar, maar de EMG's vond ik iets te steriel en met een Dream Theater coverband had ik ook een fatsoenlijk en organisch clean nodig.

    Ze zijn voor de prijs erg mooie afgewerkt, met superspecs en een dikke laklaag. Misschien dat alleen Agile een betere prijs/kwaliteit verhouding heeft, maar die moet je ook weer importeren enzo..
    Hmm, ik speel ook behoorlijk wat clean (denk ook aan Opeth en Dream Theater-achtige passages) dus dat moet er zeker uit gehaald kunnen worden. De EMG's op mijn huidige Ibanez bevallen me ook niet zo erg, dus qua pickups zou de Blackjack misschien wel een betere optie zijn.
    OF: pickups eruit halen en er andere in zetten. En dan weet ik ook precies welke: DiMarzio Crunch Lab en DiMarzio Air Norton .

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    Nog een suggestie, niet mahonie/mahonie (maar mahonie/esdoorn) en binnenkort pas verkrijgbaar:


    Ziet er wel saaier uit vergeleken met die Schecters. Rond de 500 euro.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    In Almelo zit Totally Music (open vanaf half 2 's middags? :S) en die hebben volgens de website de Hellraiser C-7. Er staat echter niets bij over "Diamond". Zijn deze gitaren altijd Diamond? Of is dat een luxere uitvoering?
    Mailcontact leverde niet veel op. Volgens de mailer moest ik contact maken met de verkopers, zij zijn algemene info. Die ff mailen dus.

    Almelo is wel een heel eind weg van Almere...

    Overigens heeft de Hellraiser die zij verkopen een Floyd Rose. Ik vind dat op zich wel gaaf, maar of ik dat echt wil weet ik nog niet. Het werkt fijn en is erg stemvast, maar toch weer wat meer werk dan een vaste brug en een stuk minder sustain. En zó vaak gebruik ik geen tremolo. Het liefste heb ik een vintage tremolo. (bestaat dat op de Hellraiser/Blackjack?)
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 5 januari 2010 om 09:22

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    In Almelo zit Totally Music (open vanaf half 2 's middags? :S) en die hebben volgens de website de Hellraiser C-7. Er staat echter niets bij over "Diamond". Zijn deze gitaren altijd Diamond? Of is dat een luxere uitvoering?
    Mailcontact leverde niet veel op. Volgens de mailer moest ik contact maken met de verkopers, zij zijn algemene info. Die ff mailen dus.

    Almelo is wel een heel eind weg van Almere...

    Overigens heeft de Hellraiser die zij verkopen een Floyd Rose. Ik vind dat op zich wel gaaf, maar of ik dat echt wil weet ik nog niet. Het werkt fijn en is erg stemvast, maar toch weer wat meer werk dan een vaste brug en een stuk minder sustain. En zó vaak gebruik ik geen tremolo. Het liefste heb ik een vintage tremolo. (bestaat dat op de Hellraiser/Blackjack?)
    De Diamond Series is volgens mij de hele gangbare Schecter serie. Het kan zijn dat de signature serie van bijvoorbeeld Jeff Loomis anders genoemd wordt, maar volgens mij niet.
    Schecter maakt namelijk naast de Diamond Series ook Custom Shop gitaren.
    En bestaat helaas geen 7-string Schecter met Vintage tremolo, dan moet je voor een EBMM JP gaan
    PAS Custom Guitars, Music Man, Gibson, Schecter, Ibanez, Mesa Boogie, Engl, TC Electronic, Ultimate Ears, Fisher Amps
    Incoming: Siggery Custom Shop 7-string
    My band Panic Attack (DT Tribute): http://www.youtube.com/user/panicattackband

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door minoin Bekijk bericht
    De Diamond Series is volgens mij de hele gangbare Schecter serie. Het kan zijn dat de signature serie van bijvoorbeeld Jeff Loomis anders genoemd wordt, maar volgens mij niet.
    Schecter maakt namelijk naast de Diamond Series ook Custom Shop gitaren.
    En bestaat helaas geen 7-string Schecter met Vintage tremolo, dan moet je voor een EBMM JP gaan
    Die zou ik dan ook maar wát graag willen hebben . Maar da's me wat te prijzig op dit moment. Bovendien heb ik iets tegen signature gitaren. Ik doe niet graag iemand na :P.
    Ik moet voor mezelf dus maar eens goed bedenken of ik een tremolo nodig heb en of ik het dan de moeite waard vind om voor een FR te gaan. Maakt het echt veel uit qua sustain? Voor de rest denk ik eigenlijk niet dat ik er heel veel problemen mee zou hebben.

    Het idee om de Hellraiser in Black Cherry aan te schaffen en de pups te vervangen door bovengenoemde spreekt me wel aan. Ik wilde die DiMarzio pups sowieso al in 1 van m'n bestaande gitaren proberen.

  8. #18
    Tankman
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    pickups eruit halen en er andere in zetten. En dan weet ik ook precies welke: DiMarzio Crunch Lab en DiMarzio Air Norton .
    Waarom niet het setje compleet maken en ipv de Air Norton ook meteen de Liquifire in de nek doen?

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tankman Bekijk bericht
    Waarom niet het setje compleet maken en ipv de Air Norton ook meteen de Liquifire in de nek doen?
    Dat zou op zich ook best kunnen ja. Aanvankelijk wilde ik niet de Crunch Lab maar de D-Sonic. En toen kwam de Crunch Lab uit .
    Het idee spreekt me erg aan en ik vind de Hellraiser er ook fantástisch uitzien.
    Ik denk dat ik een sevenstring ga aanschaffen als ik mijn belasting geld krijg (rond mei hè). Tegen die tijd heb ik vast wel het één en ander getest en vastgesteld welke ik wil. Nu ben ik elke dag weer enthousiast over andere gitaren. Zo werkt dat bij mij, tot het gaat bezinken :P.

    Maar die Liquifire kan best wel hoor, ik denk niet dat ik daar problemen mee zou hebben. Maar eerst bedenken wat voor brug ik wil.

    Overigens: die Blackjack heeft actieve SD Blackouts. Zijn die minder steriel dan de EMG's? Ik heb nog nooit met SD's gespeeld.
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 5 januari 2010 om 10:32

  10. #20
    Tankman
    Guest

    Standaard

    Uit mijn ervaring zijn SD Blackouts heel schel. Niet echt een verbetering tov de EMG's die je noemt. Maar dat ben ik!

    Ik heb veel liever passive pickups in mn plankjes. Ik denk sowieso dat jij veel meer tevreden zal zijn met die Crunchlab en Liquiefire combi, omdat die veel veelzijdiger zijn.

    Over de Schecters; Als je ooit blindelings een gitaar zou bestellen, dan zou ik het wel met een Schecter doen. Ik heb er inmiddels een stuk of 15 uitgepakt in de winkel en gecontroleerd. Gitaren uit de Omen, 006, Hellraiser, Demon en Damien series van schecter. Het zijn echt prima gitaren die weining afstelling nodig hebben uit de doos. Het is echt stemmen en spelen. Ik heb ook nog nooit een klant terug zien komen met een Schecter dat er wat mankeerde.

    Over je brugvragen, de Schecter hebben of Licenced FR's, of TOM bruggen. Ik speel zelf op de Omen-7 Extreme. Het verschil tussen een Omen en een Omen Extreme is wel groot. De normale Omen serie spreekt mij niet zo aan. Ze zien er een beetje saai uit en klinken eigenlijk ook een beetje saai. Verder is de bespeelbaarheid iets minder, maar voor die prijs is het een prima gitaar.

    De Extreme serie heeft dan al die Quilted Maple top, full body, neck en head binding, wat luxere inlays, een coil tap, Schecter High Output pickups (Die voorlopig heel goed voldoen, maar uiteindelijk vervangen zullen worden door ???). Voor een kleine prijsverschil heb je een gitaar die 2 keer zo goed is. Ik zou hem zeker aanraden en jou ook aanraden hem uit te testen mocht je de kans krijgen, ook al hebben ze een maple neck. De body is overigens wel MAHOGANY!!! Veel sites beweren dat dit basswood is, maar het is toch echt mahogany. En tja. hij heeft een bolt-on neck, maar hiervoor geldt hetzelfde als bij het blindelings bestellen. Als je een bolt-on koopt, doe dan deze.

    Mocht je uitvoerig Schecters willen uittesten, moet je maar een PM sturen naar me. Dan geef ik je het adres van de winkel waar ik werk. Momenteel staan er 7 verschillende Schecters, maar helaas momenteel geen 7-stringers. Die gingen ineens allemaal achter elkaar de deur uit. Maar mocht je die Omen-7 Extreme willen uitproberen, wil ik hem ook wel voor je mee naar het werk nemen, mag je wel op die van mij spelen. Maar dus, als je interesse hebt, PM me maar!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top