Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23

Discussie: Beginners gitaar

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2010
    Locatie
    IJsselstein
    Berichten
    233

    vraagje Beginners gitaar

    Hallo allemaal,

    Ten eerste sorry voor de 1000000e beginners vraag maar ik kom er niet meer uit. Ik heb me in de afgelopen dagen een beetje ingelezen op het forum maar blijf toch met een paar vragen zitten..

    Ik ben begonnen met gitaar spelen, en ik speel nu tijdelijk op een klassieke gitaar. Dat gaat voor nu nog even prima maar daar moet binnen kort toch een elektrische gitaar voor in de plaats komen. Nu de grote vraag.. wat voor een

    Ik zoek een gitaar en versterker van (bij elkaar) rond de 300 euro. Ik had een mooi pakketje gezien van Squier met een Fat stratocaster en een Fender versterker. Is dat een goede keuze? Ik wil een beetje rock/alternative spelen uiteindelijk..

    http://www.squierguitars.com/product...tno=0301610095

    Qua vorm vind ik een stratocaster achtig model toch wel het mooist en de Les Pauls die overal getipt worden vind ik niet zo mooi :$

    Alvast bedankt!

    Groetjes Jaap
    Laatst gewijzigd door Platyhelminthes; 3 januari 2010 om 14:04

  2. #2

    Standaard

    Jaap,

    het probleem bij starterssetjes is vaak de belabberde kwaliteit van zowel de gitaar als de versterker. Met je budget van €300,- kun je al een stapje beter krijgen dan zo'n standaard setje.

    Dan kom je uit op bijvoorbeeld:

    http://www.feedback.nl/electrische-g...d-boulevard-bk

    http://www.feedback.nl/gitaar-verste...6/spider-iv-15

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Vught
    Berichten
    2.339

    Standaard

    Over Squiers hoor ik vrijwel alleen goede dingen, maareh waarom niet tweedehands? Krijg je vrijwel altijd betere kwaliteit voor je geld

  4. #4
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Het nadeel van zo'n starterspakket is dat de versterker die erbij zit vaak erg beroerd is en het enthousiasme voor het gitaarspelen nou niet echt bevorderd.
    Gezocht: Ibanez DE7

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    nou voor E 300,00 stat er iets op MP wat helemaal voor jou is.

    Deze Squiers krijgen erg goede recensies op het forum, evenals de versterker, alles zit er voor de rest bij zoals een standaard, kabel, gitaarband

    http://link.marktplaats.nl/308468437

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2003
    Locatie
    Elders
    Berichten
    11.283

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wiellem Bekijk bericht
    Over Squiers hoor ik vrijwel alleen goede dingen
    Ho even, de topicstarter post een link naar een beginnersset met een Squier Affinity en helaas, dat zijn dus beslist geen Squiers waar je goede dingen over hoort. Het is gewoon het goedkoopste model dat ze bieden en ja, dat merk je.

    Je suggestie van tweedehands is inderdaad een goede, dan is het best mogelijk om voor hetzelfde geld een wel goede Squier aan te schaffen. Geert1976 linkt naar een advertentie die een hele mooie package biedt, precies de goede spullen, maar ik vermoed dat die wel richting de 400 gaat. Het beiden begint immers bij 300... Je kunt er echter altijd een mailtje naar de verkoper aan wagen.
    Turn it up • Bring the noise

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2010
    Locatie
    IJsselstein
    Berichten
    233

    Standaard

    Bedankt voor alle snelle reacties!

    Nou had ik nog een vraagje die ik in de beginpost vergeten was. Wat is nu precies het verschil, en dan met name mbt het geluid, tussen humbuckers en singlecoils. En ga ik daar verschil tussen merken als beginner?

    Ik heb mogelijk wel iets meer geld te besteden binnen kort, dus stel ik heb geld voor een gitaar van rond de 270-300 euro, hoeveel meer ben ik dan nog kwijt voor een versterker en andere accessoires? (Yamaha Pacific?)
    De versterker is overigens alleen om mee te oefenen op mijn(niet heel erg grote) kamer, en ik heb ook nog andere mensen in huis

    En dan nog 1tje Wat is een goede winkel in(of in de buurt van) Utrecht waar ik terecht zou kunnen?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Vught
    Berichten
    2.339

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bat Bekijk bericht
    Ho even, de topicstarter post een link naar een beginnersset met een Squier Affinity en helaas, dat zijn dus beslist geen Squiers waar je goede dingen over hoort. Het is gewoon het goedkoopste model dat ze bieden en ja, dat merk je.
    Ow sorry had ik idd over het hoofd gezien

    Maar die set op marktplaats is inderdaad een heel goede aanrader voor de ts.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2009
    Locatie
    N'weert!
    Berichten
    148

    Standaard

    Ik ben het hierin volledig met Geert eens, die Squier classic vibe serie is echt geweldig goed voor de nieuwprijs, en 300 euro met een cube drbij. Ik zeg doen!
    Fender 40th Anniversary Strat U.S.A - Squier Stratocaster Classic Vibe 50's - Squier Telecaster Obey Propaganda - Washburn D10SCEB Acoustic --> Fender Hot Rod Deluxe

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 maart 2009
    Locatie
    Valkenburg Zh
    Berichten
    2.523

    Standaard

    +1
    Een perfecte set om mee te beginnen en als het setje je niet bevalt ben je het voor dezelfde prijs zo weer kwijt.
    Dus niet afwachten, maar gelijk contact opnemen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top