Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard "drop out" in sonar????

    ik heb sinds een weekje sonar home studio 7 op mijn pc geinstalleerd...
    geen problemen met de installatie gehad of zo, met het geluid ook niet...
    maar het gebeurd regelmatig tijdens het opnemen en afspelen dat het geluid ineens stopt....

    rechts beneden komt er dan "dropout" te staan....

    is er misschien iemand die probleem kent en weet hoe ik dit kan verhelpen...? want het is best irritant eigelijk

    alvast bedankt

    grtz D
    Laatst gewijzigd door deefke666; 1 januari 2010 om 15:18 Reden: taalfout ;)

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 november 2001
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    1.230

    Standaard

    Meestal is je processor CPU dan te hoog, dan kan je computer het niet meer trekken.

    Wat voor computer heb je? Processor, Ram, enz.
    __________________________________________________ __________________________

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    dit is mijn systeem,
    processor intel (r) core(tm) 2duo cpu E8400 3.00GHz 3.00GHz
    RAM geheugen 3.00 GB

    als interface gebruik ik de UX2 van line 6

    luidsprekers zijn van M audio BX5a

    hij heeft het zelfs al met de eerste track die ik probeer op te nemen....

  4. #4

    Standaard

    Ik draai zelf Sonar op een Core2duo van 2 ghz en dat gaat vlekkeloos. Aan je processorkracht ligt het zeker niet. Dat zou ie makkelijk moeten kunnen doen

    Ik vermoed dat het een driver/instellingsvraagstukje is.

    Welke driver gebruik je? Welke buffersize?
    Ik gebruik zelf de WDK driver en een buffersize van 256.
    Kijk ook in de driverinstellingen van je UX2 of daar dezelfde samplingrate en bitdriver staan ingesteld als in Sonar.

    Succes
    A good amp will treat you better than any girlfriend, because it's easier to pick up, it screams louder and it shuts up when you take your plug out.

  5. #5

    Standaard

    Je kan via ik meen options de wave profiler draaien, deze optimaliseert je settings zodat je minder van ditr soortr problemen krijgt. tevens ius het altijd verstandig je OS op audio af te stemmen. succes, als je eea hebt afgestemd draait sonar als een zonnetje

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    iig al iedereen bedankt voor de hulp...

    amai amai, dat gaat nog iets geven haha.....
    ik ben niet echt een groot licht als het over computers gaat....
    ik zal eens even een poging doen.....

    grtz D

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    eventjes een update hehe

    volgens mij is het gelukt want ik heb een een paar dagen geen dropout meer gehad....
    ik heb wat liggen kloten met die drivers en gebruik nu ook de wdk driver en een buffersize van 256...

    ik denk toch dat het nog wel eventjes gaat duren voor ik alles goed en wel doorheb haha
    in ieder geval iedereen erg bedankt voor de hulp....

    grtz D

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 november 2001
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    1.230

    Standaard

    Ik gebruik Sonar 8.

    Je kunt ook de ASIO4All drivers ( http://www.asio4all.com/ )gebruiken.
    Deze installeren en je drivertype in Sonar omzetten naar Asio.

    Experimenteer om je buffer (samples) steeds lager te zetten. Met ASIO4ALL kon ik mijn samples lager krijgen (=minder latency) dan met die WDS drivers.
    Je kunt zo weer terug naar je oude drivers.
    __________________________________________________ __________________________

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard Thuis opnemen.

    Ik weet niet welke buffer settings je gebruikt. Maar een buffer van 256 op een core 2 duo zou geen probleem moeten zijn. Ook is het belangrijk dat je opneemt naar een tweede harde schijf. Dit omdat de computer zijn OS (besturingssysteem= windows (meestal) regelmatig info ophaalt van die schijf. Die schijf is dus niet altijd beschikbaar om naar toe te schrijven.

    Heb je een laptop, gebruik dan een USB2 harde schijf om naar toe te schrijven tijdens het opnemen. Tot ongeveer 16 kanalen zal dat probleemloos gaan. Wil je meer dan is een ESATA schijf (en verbinding) noodzakelijk. Er zijn ook laptops met twee harde schijven. Ik mail je nu vanaf een DELL INSPIRON 1720 met twee interne schijven. Heel handig.

    Voor verdere problemen mail me even op info apestaart muziekschuur punt nl .

    Dan help ik je verder. Ik ben redelijk thuis in Cakewalk Sonar en draai nu 8.5.

    Homestudio is een heel leuke keuze om mee te beginnen. Proficiat.

    Als je wat verder bent raad ik je een professionele geluidskaart aan. Edirol heeft een aantal interfaces die nauw samen werken met Sonar. Ook omdat Edirol, Cakewalk en Roland nu van 1 bedrijf zijn (zo goed als( sinds vorig jaar heeft Roland een meerderheidsbelang in Twelvetone (het bedrijf dat eigenaar is van Cakewalk). Scott Henderschott is nog steeds algemeen directeur.

    De mooiste kleine interface die je nu kan kopen is de VS100. Geweldig dingetje en precies wat de thuismuzikant nodig heeft. Dit in combinatie met een quadcore en laten we zeggen 4GB aan geheugen en twee harde schijven en je kunt een heel mooie mix maken. Als beginnende speakers zou ik de Yamaha HS50 aanraden. Betaalbaar en hard op weg een nieuwe wereldstandaard te worden in de gemiddelde studio. Hou je van wat meer "hifi" dan zijn de Genelec 8020/30/40 ook heel goede speakers.


    Plezier,

    Muziekschuur
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    ik gebruik inderdaad een buffer van 256....
    in ieder geval bedankt dat ik van je diensten gebruik mag maken met vragen
    (die ik zeker en vast zal hebben haha)

    als je nooit met pc recording bent bezig geweest lijkt het allemaal nogal best ingewikkeld soms

    maar al doende leert men he

    grtz d

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top