Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 12 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 115
  1. #1

    Standaard Gitaar bestellen in China

    Hoi iedereen,

    Al een hele tijd wil ik een bepaalde gitaar hebben, zelf bouwen, maar ik kon nooit aan de body komen. In China was het nooit een probleem, maar omdat er toch velen negatieve verhalen de ronde doen omtrent bestellen uit China, heb ik het nooit gedaan. Ik heb altijd bestelt in China, maar nog nooit een gitaar of überhaupt voor dit bedrag... (250 euro), nu probeer ik het dus toch. Waarom een topic? Wellicht ook handig voor anderen hier die al een tijdje willen bestellen in China, maar het nog niet durven te doen door alle slechte verhalen.

    Ik heb gekozen voor China Post i.p.v. EMS om het nog wat spannender te maken. Ik ben nu erg benieuwd of het over 20 dagen aankomt, en wat de kwaliteit is.

    Wellicht dat dit topic gebruikt kan worden om ervaringen met het bestellen in China uit te wisselen, vooral de negatieve zijn dan belangrijk denk ik.

    Ik moet trouwens zeggen dat die Chinezen een stuk bereikbaarder zijn dan Nederlandse bedrijven. Ik moest gisteren bij Online (ISP) 40 minuten wachten om een vraag te stellen, terwijl die Chinezen reageren in 3 seconden ofzo. Beantwoorden al je vragen, lijken eerlijk (maar of dit zo is moeten we nog afwachten) en zijn wel grappig om mee te spreken.

    Ik heb er eigenlijk wel vertrouwen in, hopen dat Nederland niet al te moeilijk doet met invoer e.d. (weet iemand hoe NL/duane omgaat met dit soort pakketjes?).

    edit: wellicht dat het niet super geplaatst is, maar dit gaat over elektrische gitaren (mijn bestelde gitaar is ook een elektrische).
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Spannend! Ik ben heel benieuwd. Met name omdat ik nu net wegens knap rustig op m'n werk op alibaba, tradekey etc.. zit rond te neuzen naar gitaren ed.

    Vergeef me mijn nieuwschierigheid maar via welke site heb je precies wat voor body besteld?

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrweird Bekijk bericht
    Spannend! Ik ben heel benieuwd. Met name omdat ik nu net wegens knap rustig op m'n werk op alibaba, tradekey etc.. zit rond te neuzen naar gitaren ed.

    Vergeef me mijn nieuwschierigheid maar via welke site heb je precies wat voor body besteld?
    Via tradetang ben ik in aanraking gekomen met een van de bedrijven daar, en die had ook een eigen webshop. Eerste keer doe ik via Tradetang (zelfde soort sites als Alibaba, Beltal, enzo, waar bedrijven gewoon tegen betaling hun goods kunnen verkopen). De tweede keer (indien eerste keer goed bevonden) zal gaan via de website van de winkel zelf, dat scheelt mij geld (want ik krijg korting) en scheelt dat bedrijf geld omdat er geen commissie afgaat naar Tradetang. Ik heb nu twee dagen met een van die bedrijven gesproken, in totaal zeker 3 uur, en het lijkt erop alsof alles goed gaat komen, maar we zullen zien.

    En welke gitaar ik heb gekocht laat ik pas zien als hij er is . Het is in ieder geval geen normale gitaar. De onderdelen om hem te verbeteren komen volgende week al binnen (ja ja ik plan alles vooruit ).
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2006
    Berichten
    3.881
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Douane : opgepast met ' namaak', wordt in beslag genomen.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door terrasbeest Bekijk bericht
    Douane : opgepast met ' namaak', wordt in beslag genomen.
    Het is gelukkig niet echt namaak. Maar we zullen zien.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.965

    Standaard

    Meestal plakken ze er toch een merk naar keuze op? Als jij zegt dat je er niks op wil hebben dan gebeurt het ook niet lijkt me..
    -

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Resonare Bekijk bericht
    En welke gitaar ik heb gekocht laat ik pas zien als hij er is . Het is in ieder geval geen normale gitaar. De onderdelen om hem te verbeteren komen volgende week al binnen (ja ja ik plan alles vooruit ).
    Ik ben benieuwd, als je ervaringen goed zijn gaat ik toch 's op zoek naar een rickenbacker achtig iets via die weg. Ja, ik kan ook een indie gaan halen bij Feedback maar deze weg is toch leuker..

  8. #8

    Standaard

    Mijn Swing gitaar kwam uit Korea, en die was in orde.
    Korea is natuurlijk iets helemaal anders dan China

  9. #9

    Standaard

    toevallig iets besteld bij zxcmusic :P?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Google maar eens op Tradetang. Fotoos van echte Gibsons , kan je een gitaar bestellen uit China en dan krijg je een slechte copie, heel anders dan op de foto. Zou ik niet doen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top