Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juni 2008
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    933

    Standaard Sweep Picking oefenen..

    Hoi jongens,

    Ik zou graag reacties willen van mensen die de techniek van het sweep-picken goed of half-goed onder de knie hebben. Ik ben hier namelijk op aan het timmeren sinds gisteren (of tenminste een poging tot) op het nummer 'Silent Night Bodom Night' van Children of Bodom (natuurlijk).
    Ik heb een filmpje opgenomen omdat ik wil weten of ik het correct doe, ik wil er namelijk niet na een hele poos oefenen achter komen dat ik het incorrect uitvoer en ik weer van voor af aan kan beginnen (omdat ik het nou niet bepaald gemakkelijk vind).

    Ik speel niet erg clean in het filmpje omdat gedurende het hele filmpje mijn gedachten al bij de komende sweeps liggen, als je de rest (zonder de sweeps) wilt zien waar het cleaner is: er staat nog wel een filmpje van het nummer op mijn account (dus ik kan dat makkelijkere deel echt wel).

    In het filmpje eerst op 50% snelheid wat ik tot nu toe zo ongeveer kan (40% wil nog even wat cleaner) en daarna zoals het resultaat zou worden mocht ik het eenmaal op volle snelheid kunnen.

    Link naar het filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=pSpCcN6z5Mk

    Alvast bedankt!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.288

    Thumbs up

    Ik ben niet zo'n sweep picker, maar ik zie wel dat je li hand niet helemaal gelijk met je r hand loopt. Je slaat eerder aan dan dat je fret, dat nekt je zeker in de snellere stukjes. Probeer het eens naturel versterkt dan hoor je dat beter.
    Hier een vent die het duidelijk voordoet. Je re hand techniek is ok, oefen vooral op het fretten.

  3. #3

    Standaard

    Ben zelf ook niet zo'n sweeper (meer niet kunnen dan niet willen ) maar je moet toch wat werken aan beide handen synchroon laten gaan. Je slaat sneller aan dan je volgens mij de noten fret (of andersom). IIG doe je volgens mij het aanslaan wel goed.
    Op volle snelheid leek het beter te gaan. Hoe dat komt weet ik ook niet.

    CoB is wel een beetje moeilijk beginnen, al is er niks mis met moeilijk beginnen. Ik kennen iemand die heeft leren sweepen door met een 5-snarige A mineur te beginnen en die sweept mij er slapend nog uit...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 februari 2003
    Locatie
    belgie
    Berichten
    1.369

    Standaard

    waar is de tijd dat ik de helft van het album meespeelde, zo goed als alles vergeten :d
    ik ben ook door hen meer gaan sweepen want metallica gebruikt het niet zoveel
    Ik ben begonne met de sweeps op warheart.
    tmaakt niet uit wat je speelt maar HOE je t speelt
    http://www.facebook.com/pages/fractu...9162201?ref=mf

  5. #5

    Standaard

    misschien kun je beter beginnen met de sweeps uit Every Time I Die, die sweeps zijn best wel standaard en veel geschikter om je techniek ermee te oefenen. Als je net begint met sweepen, moet je ook echt hééééél langzaam beginnen. Probeer beide handen precies synchroon te krijgen en ga dan pas langzaam de snelheid opbouwen, want in je filmpje zie ik dat je eigenlijk echt te snel speelt voor je kunnen...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juni 2008
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    933

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dzware Bekijk bericht
    misschien kun je beter beginnen met de sweeps uit Every Time I Die, die sweeps zijn best wel standaard en veel geschikter om je techniek ermee te oefenen. Als je net begint met sweepen, moet je ook echt hééééél langzaam beginnen. Probeer beide handen precies synchroon te krijgen en ga dan pas langzaam de snelheid opbouwen, want in je filmpje zie ik dat je eigenlijk echt te snel speelt voor je kunnen...
    Er zit maar 1 sweep in Everytime I Die voor zover ik me dat kan herinneren en dat is nog wel even andere koek dan dit sweepje (waar ik al meer dan genoeg moeite mee heb). Wil je me de sweep die jij bedoeld even aanwijzen?

    @ Terminus

    Dat het beter klinkt op volle snelheid is omdat je fouten minder goed hoort door de snelle opeenvolging, maar het gaat me er juist om dat ik ook op die snelheid 100% zuiver blijf. Ik doe liever niet aan half werk
    Laatst gewijzigd door Quicksilver; 30 december 2009 om 18:23

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juni 2007
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    626

    Standaard

    Het belangrijkste bij snelle licks in het algemeen is dat je precies weet wat je doet:

    Welke noten sweep ik, bij welke noot verandert de picking richting, waar zit een hammer-on/pull-off.

    Wat ook goed werkt is een snelle lick verdelen in fragmenten. Isoleer op deze manier het gedeelte waar je het meest moeite mee hebt (bijvoorbeeld het punt waar je terugkomt van de eerste sweep en begint met de tweede, oefen dan de opwaartse helft van de 1e arpeggio en de neerwaartse van de 2e als 1 blokje).

  8. #8
    Member
    Geregistreerd
    22 december 2009
    Locatie
    26 onder 1 kapwoning..
    Berichten
    89

    Standaard

    jij moet echt ff de licks, tricks en cd's van frank gambale beluisteren die doet dat zeer efficient..
    Used to use a "lukather size" rack ..
    Now downsized to a line6 x3 live & Koch.. ..
    G.A.S. for a Haar strat model.... mail me..
    To Rack or Not to Rack.. that's the question..

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quicksilver Bekijk bericht
    Er zit maar 1 sweep in Everytime I Die voor zover ik me dat kan herinneren en dat is nog wel even andere koek dan dit sweepje (waar ik al meer dan genoeg moeite mee heb). Wil je me de sweep die jij bedoeld even aanwijzen?
    Ik bedoelde eigenlijk de volgende twee:

    d|--------12-17p-12----------12-15p-12----------12-17p-12----------14-17p-14----|
    A|-----13-----------13----13-----------13----13-----------13----15-----------15---|
    F|--14-----------------14-----------------14-----------------14--------------------|

    d|--------17-22p-17----------17-20p-17----------17-22p-17----------19-22p-19----|
    A|-----18-----------18----18-----------18----18-----------18----20-----------20---|
    F|--19-----------------17-----------------19-----------------19--------------------|

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juni 2008
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    933

    Standaard

    Het begint steeds beter te gaan, ik kan Towards Dead End nu makkelijk op 50% zonder veel fouten, word al cleaner. Blijf posten elke hulp word zeer gewaardeerd! Als jullie graag Towards Dead End opgenomen willen zien zal ik dat misschien ook nog even doen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top